Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk onkruid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk onkruid

    Regelmatig duikt dit op in mijn tuin(tje) :


    Wat zou dit zijn ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Welk onkruid

    Off topic: je kan dat via https://www.flickr.com/ posten. Je hebt dan wel een Yahoo account nodig.
    On topic: 'k Heb hier alleen maar mos op het terras.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Welk onkruid

      Heb je het al eens laten bloeien ?
      Veel te kleine foto, maar het lijkt verduiveld veel op boshyacint als ik die beginnende bloeiwijze links bekijk.
      En als je dit eenmaal in je tuin hebt gehad raak je er niet meer vanaf, maar wanneer het in groepjes tussen de struiken staat (zoals bij ons) vind ik dat best mooi.
      Ik laat die groepjes staan, want waar die staan groeit er geen ander onkruid .

      Comment


      • #4
        Re: Welk onkruid

        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
        Off topic: je kan dat via https://www.flickr.com/ posten. Je hebt dan wel een Yahoo account nodig.
        On topic: 'k Heb hier alleen maar mos op het terras.
        Hier ook van datte. Heb hollandse gebakken klinkers liggen en die komen niet groen, maar ik heb ze laten opvoegen met epoxymortel en die is nogal ruw en daardoor komen de voegen elke winter wat groen.
        Oplossing : een 4 tal bussen van 5 liter van het goedkoopste bleekwater uit denaldi en jaarlijks (nu ongeveer), gans het terras even een beurt geven met de druksproeier, en we zijn voor de hele zomer goed.
        Onze oprit is een ander paar mouwen, betonnen klinkers en dus na de winter volledig groen... , die vliegen er ooit nog eens uit om te vervangen door gebakken klinkers.

        Comment


        • #5
          Re: Welk onkruid

          een grotere foto


          klik op de kleine foto, de knol is ietwat glazig ...
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Welk onkruid

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            een grotere foto


            klik op de kleine foto, de knol is ietwat glazig ...
            Ik hou het op boshyaciant, tot het tegendeel wordt bewezen .

            Comment


            • #7
              Re: Welk onkruid

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ik hou het op boshyaciant, tot het tegendeel wordt bewezen .
              Dan is het geen onkruid, of wel ?
              affijn, ik heb 2 in een potje geplant en zie wel welke bloemen er van komen, vorig jaar ook gebloemd (gebloeid), maar kan me niet meer herinneren hoe doe er uit zagen .
              Last edited by toerist; 5 april 2016, 18:10.
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Welk onkruid

                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                Dan is het geen onkruid, of wel ?
                affijn, ik heb 2 in een potje geplant en zie wel welke bloemen er van komen, vorig jaar ook gebloemd (gebloeid), maar kan me niet meer herinneren hoe doe er uit zagen .
                Jaaaaaah, wat is onkruid ? het klopt dat de boshyancint een exoot is (biologen hebben daar een naam voor) die wordt geaceepteerd.
                Zelf heb ik hier massa's daslook staan (en ook boshyacinten) en ze zijn hier welkom. Mijn oud-collega sprak ooit over "vuiligheid", alleen kon hij toen niet weten wat er tegenwoordig wordt betaald voor enkele knolletjes daslook en 100 g blaadjes.
                Wat zei Bredero ook alweer ? :-)

                En neen, het gaat me niet om het smeer, meneer :-)
                Waarmee ik natuurlijk niemand viseer :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Welk onkruid

                  Over daslook gesproken, in mijn moeder haar tuis stond dat altijd met hopen. Maar die hadden gele bloemen. Als ik op het net kijk zijn het altijd witte bloemen. Nochtans de plant ziet er hetzelfde uit, bloem ook en het ruikte ook naar knoflook en ui. Andere variëteit of helemaal iets anders?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welk onkruid

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik hou het op boshyaciant, tot het tegendeel wordt bewezen .
                    Ik betwijfel heel sterk of dat boshyacinth is .. Ik heb die, automagisch, in mijn tuin (type Hallerbos) en die gedragen zich alleszins niet als onkruid ... (in tegenstelling bvb tot "vergeet-mij-nietjes" dat is pas onkruid!)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welk onkruid

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Ik hou het op boshyaciant, tot het tegendeel wordt bewezen .
                      Denk het ook, hier komen ze open en ik ben daarjuist eens gaan kijken naar eentje die op openkomen staat (zoals die op de foto hoger).

                      Last edited by opapol; 6 april 2016, 10:51.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welk onkruid

                        "Denk het ook, hier komen ze open en ik ben daarjuist eens gaan kijken naar eentje die op openkomen staat (zoals die op de foto hoger)."

                        En daslook heeft een veel breder blad. Wij gaan er straks weer een paar emmers plukken (in het Brusselse).
                        We wachten op een seintje van een kennis van ons, die laat ons elk jaar weten wanneer het juiste moment is aangebroken.
                        Het mag in feite niet, maar kom wij nemen toch geen knollen mee, enkel bladeren.
                        Dan een soort papje van maken in de blender en dat in blokjes invriezen, en we hebben ons voorraadje voor een jaar.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welk onkruid

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          "Denk het ook, hier komen ze open en ik ben daarjuist eens gaan kijken naar eentje die op openkomen staat (zoals die op de foto hoger)."

                          En daslook heeft een veel breder blad. Wij gaan er straks weer een paar emmers plukken (in het Brusselse).
                          We wachten op een seintje van een kennis van ons, die laat ons elk jaar weten wanneer het juiste moment is aangebroken.
                          Het mag in feite niet, maar kom wij nemen toch geen knollen mee, enkel bladeren.
                          Dan een soort papje van maken in de blender en dat in blokjes invriezen, en we hebben ons voorraadje voor een jaar.
                          Hela, de olie, het beetje andere look, de geroosterde pijnboompitten, het snuifje zout en peper en de fijngemalen parmesan niet vergeten
                          Ik heb het voordeel dat ik mijn deur niet uit moet daarvoor
                          En met mijn knolletjes doe IK wat IK wil.

                          En dat is : straks een aantal mensen gelukkig mee maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welk onkruid

                            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                            Regelmatig duikt dit op in mijn tuin(tje) :


                            Wat zou dit zijn ?
                            Gewoon nen ajuin?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welk onkruid

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol;4440039[B
                              ]Hela, de olie, het beetje andere look, de geroosterde pijnboompitten, het snuifje zout en peper en de fijngemalen parmesan niet vergeten [/B]
                              Ik heb het voordeel dat ik mijn deur niet uit moet daarvoor
                              En met mijn knolletjes doe IK wat IK wil.

                              En dat is : straks een aantal mensen gelukkig mee maken.
                              Mijn madame doet dat, dus wat ze er allemaal in doet ??????

                              Comment

                              Working...
                              X