Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

statief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • statief

    dag allemaal,

    Ik sta op het punt een statief SIRUI ET-1004 in alu met balhoofd E-10 te kopen. Iemand ervaring hiermee?
    Graag jullie reactie

    Bedankt al bij voorbaat

  • #2
    Re: statief

    In deze topic: http://forum.belgiumdigital.com/f36/...ic-399613.html zal dat wel al voorgekomen zijn.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: statief

      Welk toestel en objectieven heb je? 8 kg als laad/draagvermogen lijkt me wel weinig...
      Ik heb sinds kort de Sirui L-20 Head. Eigenlijk een miskoop omdat ze me verkeerd ingelicht hebben (dit is een statiefkop voor een monopod en geen tripod, stond ook nergens vermeld) maar ... om eerlijk te zijn voor de keren dat ik mijn statief al gebruikt heb, wel tevreden over het merk.

      Comment


      • #4
        Re: statief

        Werk momenteel nog met een instapmodel Nikon D5100, objectieven, 18-105, 50mm, 50-300

        Luc

        Comment


        • #5
          Re: statief

          aan je antwoord kan ik afleiden dat je gaat veranderen. Dan zou ik toch wel een iets zwaarder laadvermorgen kiezen. Ik vrees voor de stabiliteit met het 50-300-objectief. Maar proberen is de boodschap: ga naar de winkel en probeer het uit.

          Comment


          • #6
            Re: statief

            Ga altijd voor 5x het draagvermogen dat je in gedachte hebt - heb dat uiteindelijk ook gedaan (en ja ik heb 3 statieven in totaal gekocht, low-end, alu dan carbon).
            Tegenwoordig heb ik 25kg draagvermogen - dat kost wat, maar je hebt dat voor lange tijd. Ben voor Sirui gegaan - tevreden over.

            Comment


            • #7
              Re: statief

              Ik heb een N-1204 met een K-20X kop en ik was/ben heel erg opgetogen over de kwaliteit van Sirui. Heel mooie engineering, degelijk, stabiel, superdraagtas (niet zo'n zakje maar een heuse tas), draagriem om ofwel de tas te dragen maar ook meteen voorzien om die direct aan je statief zelf te bevestigen... tot een reserve-vijs om je camera mee vast te zetten toe (en sleuteltjes...).
              Naar mijn mening is Sirui zeker het overwegen waard.
              Ergens las ik dat je kop 3x het gewicht moet kunnen dragen van wat je er zal gaan op plaatsen.
              Kijk vooral naar de toekomst... ben je van plan om een andere camera en/of lens aan te schaffen ?
              Koop ineens iets serieus en maak niet de fout die ook mutley69 ootmoedig toegeeft van eerst een low-end, dan een alu, dan...) aan te kopen.
              E.e.a. hangt natuurlijk af van het beoogde doel. Als je die wil om mee te nemen op reis dan wil je er een die zo licht mogelijk is en zo klein als mogelijk opvouwbaar is... moet je (erg) laag bij de grond kunnen komen of niet ?
              Als je statief of zijn hoogste stand staat met daarop je camera, hoe hoog is dan het oculair ? En hoe groot ben jij ? Of ben je bereid om je desnoods wat te bukken ? Kijk ook eens naar de hoogte zonder uitgeschoven middenkolom (zorgt alleen maar voor trillen) !
              Gebruik je het statief thuis in een studio ? Dan is gewicht geen punt en kan je ook voor een alu-versie gaan...
              Op het net vind je wel her en der meer aanwijzingen om geen foute aankopen te doen...
              ...maar kies niet op basis van de prijs, wel op specificaties (die voor jou van belang zijn uiteraard)
              Naast het statief heb je dan natuurlijk nog de vraag of je voor een balhoofd dan wel een drieweg-kop gaat... en dat hangt dan weer af van wat je gaat fotograferen (of filmen)... maar dat is weer een hele andere discussie.
              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

              Comment

              Working...
              X