Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fabian Cancellara in de Ronde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Fabian Cancellara in de Ronde


  • #2
    Re: Fabian Cancellara in de Ronde

    Hij staat stil
    Een hoop ouwe zooi
    www.rbfoto.nl

    Comment


    • #3
      Re: Fabian Cancellara in de Ronde

      Moeten er hier nu enkel foto's getoond worden van renners met panning? De achtergrond beweegt niet idd en de wielen staan bijna stil. Maar sla eens een magazine open of de krant. Daar staan ze allemaal stil. En dat van de 'grote' fotografen.
      Beoordeel AUB de foto zoals ik hem genomen heb en geef daar opbouwende kritiek op.

      Comment


      • #4
        Re: Fabian Cancellara in de Ronde

        Oorspronkelijk geplaatst door Blieck Bekijk bericht
        Moeten er hier nu enkel foto's getoond worden van renners met panning? De achtergrond beweegt niet idd en de wielen staan bijna stil. ........
        .......
        Beoordeel AUB de foto zoals ik hem genomen heb en geef daar opbouwende kritiek op.
        Inderdaad, het moet niet altijd planning zijn. Maar als ik Cancellara in deze foto "gas zie geven", dan klopt het beeld niet: zijn fiets lijkt aan de weg te zijn vastgelijmd. Je zou dan beter een uitsnede van deze foto maken waar de aandacht centraal gaat naar de inspanning en expressie van Fabian.

        Btw, ik denk dat de reactie van rooney niet slecht bedoeld is, hoor.
        http://www.paulvanrooy.be

        Comment


        • #5
          Re: Fabian Cancellara in de Ronde

          Ik vind het een scherpe en kleurrijke plaat met een beeldvullende compositie met toch voldoende ruimte in de rijrichting.

          Mooi!

          Comment


          • #6
            Re: Fabian Cancellara in de Ronde

            @vropa: Als je niet wil dat de fiets is 'vastgelijmd' moet je een langere sluitertijd nemen en moet je pannen. En ik weet dat dit niet slecht bedoeld is. Het beeld is gemaakt in de afdaling van de Kwaremont. Voor mij bevat dit beeld veel inspanningen. De uitdrukking geeft voor mij voldoende weer wat de snelheid is op dat moment. En je kan niet altijd pannen. Als je dat beeld moet hebben kan je u niet veroorloven dat die panning niet goed gelukt is.

            Comment


            • #7
              Re: Fabian Cancellara in de Ronde

              Ik snap de opmerkingen en een beetje beweging in de spaken was mooi geweest natuurlijk maar voor mij geeft deze foto de spannende eindstrijd van gisteren goed weer.
              Cancellara die alles op alles zet en het toch niet redt.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                Daar ben ik het mee eens Olivetti! Ik heb mijn sluitertijd korter als anders genomen, omdat ik schrik had dat ik hen niet scherp ging hebben. Het was dan ook een afdaling. Veel tijd om te corrigeren heb je niet. En je ziet ze maar een paar keer, dus je wil ze er zeker op hebben.

                Comment


                • #9
                  Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                  Oorspronkelijk geplaatst door rooney Bekijk bericht
                  Hij staat stil
                  Straf toch, zoiets kunnen. ;-) Zijn voorwiel beweegt en zijn achterwiel niet.
                  Toch is dit een goeie foto, niet volgens het boekje misschien, maar wel voor mij, en meer bepaald door de spieren en zeker de expressie op het gezicht.
                  ...leeg...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                    Davy, als je foto's post in 'showcase', moet je wel beseffen dat je harde kritiek kan verwachten.
                    Je repliek van 'grote fotografen', die jongens, dat zijn sportfotografen, die een krant of dergelijke moeten bevoorraden en onder tijdsdruk moeten presteren. Ik heb al foto's van 'grote fotografen' gezien die ze genomen hebben voor hun eigen archief, die zien er wel een beetje anders uit, dan maken ze wel gebruik van panning e.d.
                    In één van je vorige foto's (tijdrit De Panne) laat je zien dat je het pannen toch wel een beetje onder de knie hebt.
                    Je foto is zeker niet slecht, en een monument als Cancellara kunnen platen is zeker de moeite, expressie en inspanning is prima, maar ik vind ook dat er een beetje meer beweging in had mogen zitten, expressie en kracht blijven dan nog steeds aanwezig en het geeft zeker een meerwaarde, toch?
                    Groet Theo
                    http://500px.com/diethe

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                      Op zich een mooie foto. Ik vind niet dat er altijd gepand moet worden, maar in dit geval vind ik het dan wel jammer dat er geen publiek is... Als je de expressies van de supporters aan de overkant zou hebben maakt voor mij een stilstaand beeld niet uit, dat geeft zelfs een meerwaarde in mijn ogen. Nu is het een mooie plaat, punt. Echter begrijp ik zeker de commentaar dat men wat beweging had willen zien. Een nog lager standpunt had mss ook al iets geholpen, dat maakt de renners imposanter, nu sta je volgens mij op kniehoogte van cancellara.

                      Op 1/400e had je allicht nog steeds een scherpe foto gehad, maar goed. Je zou kunnen opteren om een ferme crop in te zetten zodat je de wielen half doorzaagt, de wielen "plakken" dan niet meer aan de grond, en je ziet de lichte beweging langs de bovenkant van de wielen. Maar allicht wordt me dan verweten te veel te croppen
                      Mvg,
                      Gregory
                      www.gvg-photo.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                        Ik vind dit een foto die zeker de moeite waard is. Davy geef ik ook gelijk als hij zegt dat in kranten en tijdschriften die wielen ook niet draaien. Ik lees al meer dan 30 jaar Wielerrevue en kan dit enkel bevestigen. Op 80 procent van de foto''s in dit tijdschrift staan de wielen stil en toch slaagt Cor Vos er al 40 jaar zijn foto''s over gans de wereld te verkopen. Ik begrijp Davy ook als je de renners maar enkele keren kan zien op zo''n dag zijn keuze voor zekerheid. Een foto pannen van op 5 meter afstand aan 70 per uur kan nog wel eens tegenvallen. Ik zou ook voor die zekerheid gegaan zijn als je weet dat dit misschien de laatste race was van Fabian op Belgisch grondgebied. Dan zat hij daar nog eens mooi solo. Wat showcase en oordeel betreft. Als je zoals ik navigeert door onderaan iedere discussie te klikken kom je nooit oordeel of showcase tegen en zo is dat door dit samen te voegen voor mij 1 pot nat. Of ik het beter of slechter vind laat ik in het midden. Groetjes Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                          Goed dat je wat ander probeert dan een standaard panning. De hoek/compositie is wel zoals deze in een panning gebruikelijk is. Dan valt het gebrek aan beweging extra op. Meer focus op de renner en minder op de fiets zou hier een mooiere plaat hebben opgeleverd vind ik.
                          Groetjes, KC
                          www.sportbeelden.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                            En jongens , wat hebben we hier uit geleerd? Alleen maar onderlinge discussie. Op de school destijds hebben ze me altijd verteld wanneer het voor u goed is , is hij goed. De eigenaar gaat zelf voor hem gaan slechte foto plaatsen. Zelf ben ik dan wel voorstander van een bewogen beeld waar ik al tweemaal het hof mee gehaald heb. Blijkbaar moet mijn laatst geposte weer heel goed zijn want komt geen commentaar
                            .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fabian Cancellara in de Ronde

                              Oorspronkelijk geplaatst door crosser Bekijk bericht
                              Blijkbaar moet mijn laatst geposte weer heel goed zijn want komt geen commentaar
                              .
                              Euh.... telt die van mij dan niet?
                              Groet Theo
                              http://500px.com/diethe

                              Comment

                              Working...
                              X