Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

    Binnenkort ga ik een nieuwe compact aanschaffen voor mijn vrouwke bedoeling is klein vaste lens en goede beeldkwaliteit. Had eerst mijn zinnen gezet op de Panasonic maar nu net gelezen dat de Canon ook aankomt met deze...
    Welke zouden jullie kiezen?
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

    Waarom niet de Sony RX100 III. Die is sneller dan de G7X II en heeft een betere batterij.
    Heeft ook een oogzoeker, wat kan helpen bij zonlicht.
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

      Ik de sony RX100 MIII zelf maar mijn madam vindt hem niet zo handig plus hij heeft voor haar iets te weinig zoom.
      Wat batterij betreft kun je oplossen met een reserve bij te kopen en evf heeft ze niet nodig zegt ze maar als het er is zoals
      op de TZ100 kan dat geen kwaad natuurlijk...het gaat erom dat de beeldkwaliteit in jpeg en automatische stand goed moet zijn.

      mvg

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

        Ze zien er beiden mooie toestellen uit.
        De canon heeft als voordeel dat de raw software erbij zit, bij de panasonic is dat niet zo duidelijk of je die nu op een ander moet gaan kopen of niet (+ 150 euro)
        De pana heeft dan wel enkele voordelen die bij mij toch al snel de doorslag geven. een viewfinder en een ruim zoombereik.

        Comment


        • #5
          Re: Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

          Mijn voorkeur gaat dan naar de TZ100. Wegens zoom, EVF en 4K video.. Ook omdat de Canon compacts
          meestal trager zijn dan die van Panasonic en Sony.

          De TZ100 heeft ook veel scene modes. Die kunnen een hulp zijn voor iemand die de auto stand gebruikt.

          Als je toch voor Canon gaat, kijk dan eens naar de G5X. 24-100mm zoom, EVF en een
          volledig draaibaar scherm.
          Rudi
          Last edited by rudimaes; 4 april 2016, 08:27.

          Comment


          • #6
            Re: Panasonic TZ100 of de Canon G7X Mark 2

            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
            Binnenkort ga ik een nieuwe compact aanschaffen voor mijn vrouwke bedoeling is klein vaste lens en goede beeldkwaliteit. Had eerst mijn zinnen gezet op de Panasonic maar nu net gelezen dat de Canon ook aankomt met deze...
            Welke zouden jullie kiezen?
            TZ100 'gold' op Dpreview.
            http://users.telenet.be/patric/

            Comment

            Working...
            X