Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a7ii auto focus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a7ii auto focus

    Hallo.

    Na een tijd mijn Sony a7ii te hebben gebruikt ben ik toch is wat verder gaan kijken naar alle instellingen en ik heb een vraag over de auto focus. Ik heb tot nu toe niet veel gebruik gemaakt van de autofocus. Heel veel handmatig gefocust. Nu zie ik in het menu dat ik naast de contrast detection ook phase detection aan kan zetten. Ik heb hier wel wat over gevonden maar het is nog niet echt duidelijk. Ik begrijp wat het verschil is en de contrast detection heeft maar 25 punten en de phase detection heeft er 117 geloof ik. Dus als ik ook phase aan zet zal het focussen sneller gaan lijkt mij maar wat is hier naast het voordeel er van? en in welke omstandigheden zou ik het wel en niet gebruiken? Je kan het aan en uit zetten dus er zal vast wel een reden zijn warom je het uit wil kunnen zetten denk ik maar ik kan het nergens vinden.

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

    Groet jordi

  • #2
    Re: Sony a7ii auto focus

    Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
    Hallo.

    Na een tijd mijn Sony a7ii te hebben gebruikt ben ik toch is wat verder gaan kijken naar alle instellingen en ik heb een vraag over de auto focus. Ik heb tot nu toe niet veel gebruik gemaakt van de autofocus. Heel veel handmatig gefocust. Nu zie ik in het menu dat ik naast de contrast detection ook phase detection aan kan zetten. Ik heb hier wel wat over gevonden maar het is nog niet echt duidelijk. Ik begrijp wat het verschil is en de contrast detection heeft maar 25 punten en de phase detection heeft er 117 geloof ik. Dus als ik ook phase aan zet zal het focussen sneller gaan lijkt mij maar wat is hier naast het voordeel er van? en in welke omstandigheden zou ik het wel en niet gebruiken? Je kan het aan en uit zetten dus er zal vast wel een reden zijn warom je het uit wil kunnen zetten denk ik maar ik kan het nergens vinden.

    Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

    Groet jordi
    Volgens mij:
    Voor de A7RII is deze parameter enkel belangrijk als je A-mount lenzen via LA-EA1 of LA-EA3 aansluit. (er bestaan lenzen die enkel contrast AF hebben of enkel Phase detect AF hebben) of voor een andere smart-adapter met AF eventueel in combinatie moet CDAF of PFDAF lenzen.
    Bij Sony E-mount lenzen heeft dit geen belang.

    Comment


    • #3
      Re: Sony a7ii auto focus

      Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
      Hallo.

      Na een tijd mijn Sony a7ii te hebben gebruikt ben ik toch is wat verder gaan kijken naar alle instellingen en ik heb een vraag over de auto focus. Ik heb tot nu toe niet veel gebruik gemaakt van de autofocus. Heel veel handmatig gefocust. Nu zie ik in het menu dat ik naast de contrast detection ook phase detection aan kan zetten. Ik heb hier wel wat over gevonden maar het is nog niet echt duidelijk. Ik begrijp wat het verschil is en de contrast detection heeft maar 25 punten en de phase detection heeft er 117 geloof ik. Dus als ik ook phase aan zet zal het focussen sneller gaan lijkt mij maar wat is hier naast het voordeel er van? en in welke omstandigheden zou ik het wel en niet gebruiken? Je kan het aan en uit zetten dus er zal vast wel een reden zijn warom je het uit wil kunnen zetten denk ik maar ik kan het nergens vinden.

      Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

      Groet jordi
      Bij de a7rii althans heb je enkel als je een adapter gebruikt de keuze mogelijkheid tussen 25 punten cdaf en 399 focuspunten pdaf, met e-mount lenzen wordt altijd de combi vd 2 gebruikt, veronderstel dat dit ook zo is voor de a7ii. CDAF biedt de mogelijkheid in continu mode te focussen indien je DSLR lenzen en laat toe te kiezen tussen flexible of center spot


      sorry vorige post te laat gezien !

      Comment

      Working...
      X