Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Nik software in Photoshop CC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Nik software in Photoshop CC

    Ik heb de installatie automatisch uitgevoerd voor Photoshop CC.

    Nu na enkele dagen goed gewerkt te hebben , is de keuze van de Nik Collection (grijs op gelicht) en niet aanklikbaar in PS CC.

    In Lightroom CC werken de filters zoals het hoort.

    Ik heb al geprobeerd te herinstalleren zonder resultaat.

    op internet forum vind ik dat de Google folder met de NIK plugins zou moeten komen in.

    C:\programfiles\adobe\adobe photoshop cc (64 bit)\plug-ins\panels\google

    en dat dan het probleem verholpen is.

    Heeft hier nog iemand problemen mee of gehad en wat zou dit bovenstaande oplossing zijn.

    bij mij zitten uiteraard de filters onder Adobe CC 2015\Plug-ins\Google\ en dan de filterlijst en dat heeft gewerkt.
    Last edited by dacale; 1 april 2016, 10:56. Reden: tekst bijgevoegd
    Groeten Leon
    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

  • #2
    Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

    Heb je al gekeken bij afbeelding> modus > 8 bits. Je moet 8 bits aanklikken anders werken deze plug-ins niet. Dat was toch bij mij het geval....
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

      Dat was ook mijn eerste gedachte (8 vs 16 bits), maar omdat ikzelf bijna altijd in 16-bits werk, ben ik dat even gaan nakijken. Ik beschik wel over PS CS6, niet de CC versie. Aantal bits maakt blijkbaar niets uit, in tegenstelling tot bepaalde ingebouwde PS filters.
      Wat wel niet lukte (bij een welbepaalde van mijn PSDs, waaraan ik nog aan het werken ben) is als de bovenste laag niet zichtbaar is (oogje uitgevinkt), dan werkt er geen enkele van de Nik plugins, maar dat lijkt me redelijk logisch.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

        Bedankt voor het meedenken , ge hebt me op een goed spoor gezet , 8 of 16 bit , dng of tiff of PSD maakt niet uit , maar wel RGB , ik had enkele foto's omgezet in zwart/wit in RAW als ik
        die terug zet naar(Zwart Wit) RGB in PS CC is alles OK .

        Hartelijk dank Evelyn en LesC want zonder PS ( CC) vind ik Nik Colections een beetje gebrekkig.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

          Graag gedaan, veel plezier ermee
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

            Blij dat je het opgelost gekregen hebt. Da's nu precies waar zo'n forum voor dient!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

              Kan er mij iemand in het kort uitleggen hoe ik deze Nikcollection kan integreren in mijn Adobe Photoshop CS5 ?

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

                In principe wordt, bij installatie van Nik Collection, een plugin toegevoegd aan de software die ondersteund wordt: zo vind ik bv de Nik plugins terug in: Adobe Photoshop CS5 (dat ik al een jaar niet meer geopend heb, maar nog steeds werkt onder de recentste Mac OSX), Adobe Photoshop CS6 (waar ik de plugins meestal gebruik), Lightroom 4, 5 en 6 (ik gebruik vandaag de dag enkel LR6, maar heb evengoed de vorige versies nog), en Aperture.
                Bij Photoshop zijn de Nik plugins beschikbaar via het Filter menu, bij Lightroom via Edit in... Ik kan het mij niet direct herinneren, maar misschien moet je in Lightroom bij de Preferences van External Editing wat doen...
                Bij Aperture (Mac's tegenhanger van Lightroom, maar helaas "end of line") is het via Photos>Edit with Plugin... Ook daar denk ik, maar ben niet zeker, moet je wat aan de prefs doen.

                Ik verkies Photoshop boven Lightroom en Aperture, zeker wat betreft het gebruik van Nik plugins, omdat Photoshop tenminste verschillende lagen kent en ondersteunt.
                Jouw vraag betreft Photoshop CS5. Wat is het probleem? Zoals gezegd: na installatie zijn de plugins te vinden via het Filter menu.
                Dit is een schermafdruk Photoshop CS5 (Mac):
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

                  In orde LesC . Ik wist niet dat zo eenvoudig was .
                  Bedankt .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Problemen met Nik software in Photoshop CC

                    Blij dat ook dit akkefietje van de baan is!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X