Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groupon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Groupon

    Ventilator ON

    Ofwel : ik heb me nog eens laten vangen.
    Ik bel per jaar zo'n keer of 2-3 met GSM (een oude Nokia 3310) maar mijn vrouw vond dat ik naar een smartphone moest. Waarom weet ik ook niet, beetje tegengestribbeld en tenslotte een refurbished iPhone 4S gekocht op Groupon.
    Geen 5 maanden later : eergisteren plots compleet dood. Dus ik neem contact op met Groupon.
    In het kort : ik krijg na een chat die bol stond van der taal- en spelfouten een of ander obscuur adres in Essex, GB. Afgelopen en gedaan. Anders gezegd : trek uw plan :-(
    Dus ik maak me kwaad. Gevolg : ik vlieg eraf.

    Ze moesten ze verplichten om de betekenis van refurbished eens grondig te beschrijven :-(
    En als ze dan toch via via verkopen dan moeten ze maar eens leren wat het betekent om achter de kwaliteit van je koopwaar te staan.

    Nu, straks eens tot bij iLabo in Blankenberge, daar heb ik wél vertrouwen in.

    Ventilator OFF

    Nu, even in de marge en dit is natuurlijk enkel gebaseerd op een eenmalige persoonlijke (pech)ervaring maar toch mijn vraag : wie heeft er ook nog van dit soort prachtig klantendienstbetoon mogen genieten ?

  • #2
    Re: Groupon

    in de begin jaren van groupon eens een paar aankopen gedaan...
    Vooral voor restuarantbezoeken. De eerste 2 keren was dit zeer goed meegevallen... De 10 keer erachter zeer hard tegengevallen...

    Om maar een voorbeeld te geven... We hadden een bon aangekocht "sushi bord van de chef" 35 euro ipv 50 euro.
    Zogezegd zo gedaan bestellen dit en geven onze bon af.
    De tafel naast ons besteld hetzelfde naast ons maar zonder bon.
    Wat wij kregen was verre van 50 euro waard zelfs met moeite 35 euro.
    Tot wij onze buren hun bord zagen...
    Dat was pas een sushibord waarvan je zegt ja!
    Na een babbeltje te doen met die mensen bleek dat ze hun laten "vangen" hadden door groupon.
    op die 35 euro kregen zijzelf maar 20 euro.

    Dus wat wij gekregen hadden was zeer eerlijk naar die 20 euro. Op dat moment ben ik gestopt met die groupon aankopen.
    Want ze doen hun voor dat je voordeel krijgt door een groepsaankoop. Maar eigenlijk is dit niet meer dan een firma die aan beide kanten geld afsnoept.
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Groupon

      Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
      Want ze doen hun voor dat je voordeel krijgt door een groepsaankoop. Maar eigenlijk is dit niet meer dan een firma die aan beide kanten geld afsnoept.

      Wat had je gedacht? Dat ze korting geven voor uw schoon ogen?
      My Aviation-pictures: https://goo.gl/tKqrPg

      Comment


      • #4
        Re: Groupon

        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
        Ventilator ON

        Ofwel : ik heb me nog eens laten vangen.
        Ik bel per jaar zo'n keer of 2-3 met GSM (een oude Nokia 3310) maar mijn vrouw vond dat ik naar een smartphone moest. Waarom weet ik ook niet, beetje tegengestribbeld en tenslotte een refurbished iPhone 4S gekocht op Groupon.
        Geen 5 maanden later : eergisteren plots compleet dood. Dus ik neem contact op met Groupon.
        In het kort : ik krijg na een chat die bol stond van der taal- en spelfouten een of ander obscuur adres in Essex, GB. Afgelopen en gedaan. Anders gezegd : trek uw plan :-(
        Dus ik maak me kwaad. Gevolg : ik vlieg eraf.

        Ze moesten ze verplichten om de betekenis van refurbished eens grondig te beschrijven :-(
        En als ze dan toch via via verkopen dan moeten ze maar eens leren wat het betekent om achter de kwaliteit van je koopwaar te staan.

        Nu, straks eens tot bij iLabo in Blankenberge, daar heb ik wél vertrouwen in.

        Ventilator OFF

        Nu, even in de marge en dit is natuurlijk enkel gebaseerd op een eenmalige persoonlijke (pech)ervaring maar toch mijn vraag : wie heeft er ook nog van dit soort prachtig klantendienstbetoon mogen genieten ?
        Ik zou daar nog niet direct iemand anders naar laten kijken, want dan verlies je de garantie.
        Groupon moet garantie geven, en in de eerste 6 maand is daar weinig over de dicussiëren.

        Bellen en vragen hoe je een garantieaanvraag moet indienen.

        Comment


        • #5
          Re: Groupon

          Oorspronkelijk geplaatst door Bottie Bekijk bericht
          Wat had je gedacht? Dat ze korting geven voor uw schoon ogen?
          Hoe ze zich in het begin profileerde was het groepsaankoop en dat je daardoor kortingkrijgt... Maar uiteindelijk is het niet meer dan verkoop en je krijgt geen korting. In mijn is dit legale oplichting!
          þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
          Freelance bedrijfsfotograaf
          klikerdeklik hier voor mijn website!

          Comment


          • #6
            Re: Groupon

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Ik zou daar nog niet direct iemand anders naar laten kijken, want dan verlies je de garantie.
            Groupon moet garantie geven, en in de eerste 6 maand is daar weinig over de dicussiëren.

            Bellen en vragen hoe je een garantieaanvraag moet indienen.
            Groupon geeft geen garantie. Groupon is slechts een tussenpersoon. Dat staat duidelijk in de verkoopsvoorwaarden. Van het ogenblik dat u de aankoop hebt betaald, is de kous af voor Groupon. Voor alle garanties moet u zich rechtstreeks wenden tot de leverancier.
            Ik ken iemand die een refurbished Ipad heeft gekocht via Groupon. Na aankoop bij Groupon kreeg hij enkel een email adres van een firma in Zwitserland, waar hij contact moest mee opnemen en de Grouponcode aan doorgeven. Na 8 weken kwam de Ipad toe, maar die was defect. Groupon zelf wou geen garantie geven. De Zwitserse firma antwoordde niet op de emails met de klacht over het defecte toestel. Groupon beweerde dat ze geen fysiek adres konden geven van de Zwitserse firma en ook geen telefoonnummer hadden. Enkel een postbusnummer konden ze geven. Op brieven naar deze postbus werd ook niet gereageerd.
            Gevolg was 299€ zuiver verloren.
            Zelf heb ik eens gezien dat je voor een Brasschaats restaurant een menu voor 2 personen kon kopen @ 29€ in plaats van de normale 58€. Enkele dagen voor het verschijnen van de Groupon-advertentie was dit restaurant gesloten wegens faillissement. Ik stuur onmiddellijk een mail naar Groupon om dit te melden zodat ze de verkoop konden stoppen. Na 2 weken kreeg ik een antwoord van Groupon dat ze het gingen onderzoeken (een enkel telefoontje naar het restaurant had al volstaan).
            Wat er verder gebeurd is met de 150 kopers die al betaald hadden, ben ik niet te weten gekomen.

            Comment


            • #7
              Re: Groupon

              In elk geval koop ik niks meer bij Groupon.
              Het is duidelijk dat ze enkel tussenpersoon zijn, en geen enkele ondersteuning geven.

              NAdat ik verhalen hoorde over kappers waar je via Groupon voor 10€ terecht kon ipv de gebruikelijke 25€, en die met Groupon een akkoord hadden over 100 bonnen, maar uiteindelijk bleek dat Groupon er duizenden verkocht, ben ik alle interesse in hen verloren.

              Comment


              • #8
                Re: Groupon

                Is altijd zo geweest dat Groupon verkoopt in naam van een bedrijf maar er niet verder tussen komt.
                Loopt er iets fout, dan moet je steeds naar de echte leverancier.

                Ik vraag me af of het volledig legaal is want uiteindelijk moet de professionele eindverkoper instaan voor 2 jaar waarborg naar consumenten.

                Soit, zo een bedrijven zijn steeds heer en meester bij problemen omdat ze de schuld doorschuiven.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Groupon

                  Zo, ik ben dus niet de enige...
                  Nu nog even een nette mail naar Test Aankoop.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Groupon

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Zo, ik ben dus niet de enige...
                    Nu nog even een nette mail naar Test Aankoop.
                    Test Aankoop...... In het zelfde bedje ziek.......
                    Volgens mij gewoon een nieuwe batterij, en de IPhone terug wakker, zelfde voorgehad met mijn IPhone 4s, gelukkig goedkope
                    batterij die je bij deze toestellen nog gemakkelijk zelf kan plaatsen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Groupon

                      Ook met een Bongobon moet je oppassen. Bij een lokale bakker een verwenbord of ontbijt kost voor een gelijkaardige hoeveelheid minder dan de waarde van de bon. Je betaalt natuurlijk de hele administratie van de "bonnenman" er bij.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Groupon

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Ook met een Bongobon moet je oppassen. Bij een lokale bakker een verwenbord of ontbijt kost voor een gelijkaardige hoeveelheid minder dan de waarde van de bon. Je betaalt natuurlijk de hele administratie van de "bonnenman" er bij.
                        zo'n zaken krijg je meestal cadeau...
                        Dusja een gegeven paard....

                        Wat ik hier wel al eens gedaan heb was met onze trouw... Dan hadden we echt een hoop van ontbijtmanden en apro's van bongo...
                        Dan heb ik alle interssante dingen opzij gelegd en de 10 ontbijtmanden ben ik gaan inruilen voor een menu in een sterrenrestaurant...
                        Ik heb toens niet geklaagd 8-)
                        þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                        Freelance bedrijfsfotograaf
                        klikerdeklik hier voor mijn website!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Groupon

                          Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
                          zo'n zaken krijg je meestal cadeau...
                          Dusja een gegeven paard....
                          De gever betaalt bv. 25 Euro en dan krijg je iets van 15 Euro. Dus ja, gekregen maar toch een slechte deal. Dan kan je beter meegaan en de normale prijs betalen.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Groupon

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            De gever betaalt bv. 25 Euro en dan krijg je iets van 15 Euro. Dus ja, gekregen maar toch een slechte deal. Dan kan je beter meegaan en de normale prijs betalen.
                            volledig akkoord mee...
                            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
                            Freelance bedrijfsfotograaf
                            klikerdeklik hier voor mijn website!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Groupon

                              Na mijn zestigste verjaardag zat ik met een tiental Bongo-en Weekendje Weg bonnen.
                              Een hotelbon van 99€ voor een nachtje in de Ardennen, heeft mijzelf nog eens 250€ gekost aan eten, drinken en vervoer.
                              De rest van de boekjes heb ik teug uitgedeeld.
                              In het Bongo-boekje voor de sauna's staan deze bijna allemaal duurder dan de normale prijs.

                              Bongo verdient echter het meest aan de Bongo-boekjes waarvan de geldigheidsduur verlopen is (=zuivere winst).

                              Comment

                              Working...
                              X