Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

    De BD-Challenge van maart 2016 leverde in mijn ogen een aantal erg mooie beelden op, en hoewel verschillende gekende namen van vroegere winnaars vooraan in het peleton te vinden zijn, is het toch weer een -voor mij toch- illustrere onbekende die met goud aan de haal gaat. Katrien1957 behaalt met een gemiddelde score van 7,07 de eerste plaats met "Weerspiegeling van verticale lijnen" en wordt dus beloond met een CeWe-kortingbon van €30,- Op de tweede plaats is videe, een voor mij eveneens onbekende naam. De naam van Ward-07 op #3 is me dan weer meer bekend.
    Mijn gelukwensen gaan in de eerste plaats naar de drie winnaars, maar eveneens naar alle deelnemers die een geldige inzending hebben gedaan.
    Mijn dank aan iedereen die een faire score heeft uitgebracht, of een zinnige commentaar bij de foto's heeft geformuleerd.

    Voor de maand april is er gekozen voor "Scherp". Ik ga niet meteen meer uitleg geven (je vindt wel een inleiding op de 1ste pagina van de Challenge), maar indien nodig kunnen we er altijd hier over discussiëren.
    Last edited by LesC; 1 april 2016, 09:44.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

    Proficiat aan de verdiende winnaar!
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

      Voor mij zou MP61 met de eer mogen gaan lopen. Wat mij wel opvalt is dat diverse foto's in de top ...... rijkelijk bedeeld zijn met één ster. Ruikt naar ......... .
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

        Moderator Note: Ik zal zeker, zodra ik kan, de eentjes nog eens bestuderen, en indien nodig de betrokken scoorder(s) op de vingers tikken. Fair play zou hier de hoogste waarde moeten zijn!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

          Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
          Voor mij zou MP61 met de eer mogen gaan lopen. Wat mij wel opvalt is dat diverse foto's in de top ...... rijkelijk bedeeld zijn met één ster. Ruikt naar ......... .
          Tja da's niet de eerste keer... komt elke keer voor.
          Eigenlijk moet je als je een beeld beter vind dan een ander bv. een 7 en een 8 geven, sommige geven misschien te snel een lage score uit het idee iets naar omhoog of omlaag te duwen (uit het idee van ' een 1 weegt meer dan een 7').

          Proficiat aan de winnaar in een genre dat me ook wel boeit (volop aan het experimenteren).

          Comment


          • #6
            Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

            Proficiat aan Katrien1957 met het hoogste schavotje en ook aan de 2 ereplaatsen Videe en Ward-07. De beelden van MP61, woody04 en Raf9140 kunnen mij ook wel bekoren.

            Wat de punten betreft blijft de 1 steeds terug komen. Wat Jammerlijk is. Zolang als men ze kan geven zal ze blijkbaar gegeven worden.
            Zelf volg ik de policy van geen lagere score als 4 te geven. Met de gedachte de winnende foto rond een gemiddelde van 7 uit komt. Kan je met een tien 3punten boven de 7 geven. Om het tegengewicht aan de andere zijde niet uit balans te brengen geef ik dan als laagste een 4.
            In de praktijk zal het tussen de 5 en de 10 liggen anders geef ik geen punten.
            Perfectie is niet van deze wereld. We kunnen het hooguit benaderen.

            Comment


            • #7
              Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

              Ik ben de "eentjestellers" nagegaan, en het blijkt dat één persoon (een nieuwkomer, zeg ik erbij) de meeste eentjes heeft uitgedeeld. Die persoon is intussen gecontacteerd; mijn hele mail ga ik hier niet geven, maar ik wil toch deze zinnen eruit lichten:
              Let wel: 1 is een legitiem cijfer, maar daarmee zou je even voorzichtig moeten omspringen als met een "10".
              en daaronder nog:
              Foto's die jou persoonlijk echt niet aanspreken score je beter niet.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                1 is inderdaad een legitiem cijfer, net als een 10. En het systeem laat nu eenmaal extreem stemmen toe. Enerzijds zou je kunnen argumenteren dat de ene zal 8, 7, 6, 7, 8, ... als reeks zetten, de andere 10, 1, 10, 9, 2, ... Beide geven een ranking/waardeoordeel. Je kan mensen niet verplichten om hun ranking met minder aftekening kenbaar te geven.

                Anderzijds is het grootste 'probleem' dat ik uit de reacties opmaak het misbruik de 1, 2, ... te gebruiken om een foto naar beneden te stemmen. Om een voorbeeld te nemen: ik kan begrijpen dat een technisch perfecte foto iemand bv niet aanspreekt, en daarom een 6 of 7 geeft omdat men naast het technische niks 'voelt' voor die foto, maar een 1 geven daarom om de stem te doen doorwegen is een wat misbruik maken van de mogelijkheid (omdat 10 tov 1 nu eenmaal sterker doorweegt dan 8 tov 6). Op het gevoel zie je wel zelf welke de kanshebbers voor de hoogste plaatsen zijn, dus die 1tjes bij die foto's zijn verdacht te noemen.

                M... geeft zijn stemmethodiek aan. Hij/zij beperkt het bereik van de stemmen tot 5 stappen, dit lijkt me een interessante mogelijkheid, om bv van 1 tot 5 te stemmen waardoor een 1tje uit negatieve reden uitgezwakt wordt. Dat zou misschien ook wel interessant zijn omdat men dan (geen kritiek op LesC omdat die dit deed, want hij zet zich steeds in voor dit onderdeel van BD ) achteraf niet teveel op de vingers moet gaan tikken.

                Comment


                • #9
                  Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                  Verdiende Top-3 en voor mij is de winnaar niet zo onbekend hoor, dikke proficiat van mij !

                  Wat 1-tjes en stemgedrag en hoe dat inperken betreft daar zijn al hopen voorstellen geweest, het ene al praktischer dan het andere maar in veel gevallen praktijk niet haalbaar ...
                  Het is vooral jammer dat er mensen zijn die zich bezondigen aan fout stemgedrag, hopelijk "winnen" die nooit
                  bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                    Proficiat aan Katrien1957. Ook de andere deelnemers een dikke pluim.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                      Een dikke proficiat aan alle deelnemers.
                      Wat het 1-tjes stemgedrag betreft, ik stem zelden of eerder nooit, zelfs niet als ik al eens deelneem.
                      Ik bekijk wel de foto's en denk van elke foto er het mijne van... zonder te stemmen, zo bezorg ik niemand voor- of nadeel.
                      Want je moet hier verdorie oppassen of je hebt de BDP op je dak, dus hoe minder je doet, hoe minder kans je heb ze op je dak te krijgen .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                        Bedankt iedereen!

                        Nooit gedacht dat ik bij mijn tweede deelname al zo hoog ging eindigen! Voor mij is het deelnemen belangrijker dan winnen (hoewel het mij natuurlijk een plezier doet), omdat mijn creativiteit wordt aangemoedigd !!

                        Mijn favorieten waren MP61 en Ifiamminghi.

                        Ook een dikke pluim aan iedereen die aan de challenge deelnam!!!


                        Mvg Katrien
                        Groetjes Katrien
                        Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

                        Comment


                        • #13
                          Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                          Proficiat aan alle deelnemers, de foto van Katrien was gelijk mijn favoriet. Er zaten evenwel ook op gebied van architectuur een aantal interessante inzendingen tussen.
                          Ik weet niet of het mogelijk is maar ik denk dat als men aan het einde van de challenge de 2 laagste scores en de 2 hoogste scores van iedere foto moest weglaten het eindresultaat misschien meer de realiteit zou benaderen.

                          Mvg Yves.
                          What you see is what you get

                          Comment


                          • #14
                            Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                            Verplicht gewoon iedereen die een 1 geeft om een uitleg te geven. Want als je eerlijk bent, er worden in de Challenge geen foto's gepost die dat getal verdienen. En diegene die die 1tjes geven zullen de volgende niet zo snel meer geneigd zijn om dit te doen omdat ze zich moeten verrechtvaardigen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Katrien1957 wint de maart-Challenge: Verticale Lijnen

                              Proficiat Katrien 1957, en de rest van de top 10

                              Comment

                              Working...
                              X