Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geïsoleerd + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Geïsoleerd + update



    Update hieronder geplaatst na een goede opmerking van Pascale.



    Een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb. Een beetje herbronnen en niet stil gezeten op gebied van fotografie.

    Voor deze opname waarvoor ik moest rekening houden met het tij en dit kon maar telkens ongeveer drie uur en vijfenveertig minuten na hoog water
    en enkel 's avonds omdat er rekening werd gehouden na ondergaande zon en het licht goed zou zijn. Ben er drie maal voor geweest over een lange periode
    maar telkens geen licht dat goed was voor het zicht dat ik wilde hebben. Toch opnames gemaakt om te zien wat mogelijk was gezien de verre afstand
    van de waterlijn tot het beeld maar niet tevreden. De vierde keer was het raak. Later dan dit tijdstip komt het beeld te hoog boven water en is er meer van
    de golfbreker te zien. Ook te tijd voor deze opname is zeer kort want het tij gaat snel af en het licht gaat ook snel richting de nacht.

    Het is er wel genieten van de stilte en geen mens te zien op dit late uur een stuk voorbij de laatste bebouwing langs de dijk van Knokke richting het Zwin.

    Bedankt voor het kijken.

    Gr, Daniel.
    Last edited by Felix69; 1 april 2016, 22:15. Reden: Update

  • #2
    Re: Geïsoleerd

    Hier kan ik van genieten!
    En zou er niet van verschieten dat we deze maandag weer gaan zien...
    þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Geïsoleerd

      Klasse, knap werk
      groeten, Kristof
      Canon EOS 5D mkII

      Comment


      • #4
        Re: Geïsoleerd

        een topper met al zijn eenvoud en mooie kleuren.
        Groetjes, Herman.
        Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

        Comment


        • #5
          Re: Geïsoleerd

          Wat een klasseplaat.
          Je geduld uiteindelijk beloond.
          Beeld in de juiste uitsnede en wat een prachtige kleuren.
          Gewoon genieten
          Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

          Comment


          • #6
            Re: Geïsoleerd

            Wauw!!!
            Adembenemend mooi!!! Je inzet, geduld en bovenal kunde wordt hier meer dan beloond!!!

            Mvg Katrien
            Last edited by Katrien1957; 1 april 2016, 07:54.
            Groetjes Katrien
            Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

            Comment


            • #7
              Re: Geïsoleerd

              Heel mooie opname.
              Zou nog durven, om een centimeter van de bovenkant af te halen.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Geïsoleerd

                Prachtige foto waar men inhoudelijk alle kanten mee uit kan. Dank voor de info maar hoefde niet, een beeld moet over voldoende verhaal beschikken.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Geïsoleerd

                  Een beeld waar ik zeker van hou . Rust en ruimte, en bovendien in een fijn kleurenjasje.
                  Het verhaal was niet nodig, maar voor diegenen die nog niet zolang meelopen toch waardevol.
                  Het geeft de ideale werkwijze weer : Een foto moet al gemaakt zijn, voordat je een camera in je hand hebt gehad.
                  En soms............zijn de omstandigheden nog beter dan je in je stoutste dromen had verwacht. Die momenten moet je zeker koesteren !
                  Ook blijkt uit het verhaal dat Daniel een band heeft met wat hij fotografeert. Daardoor komt er een "ziel" in de foto.
                  Het verhaal was inderdaad voor de foto niet echt nodig, maar ik snap het enthousiasme.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geïsoleerd

                    Gewoon subliem! Complimenten.
                    Mag voor mij zo aan de muur...
                    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geïsoleerd

                      Heel mooi...zeker de kleuren en de rust die de foto uitstraalt.
                      En toch ga ik muggenziften...de li bovenhoek vind ik ietske te licht....kan je die niet wat inkleuren? Dan zou die AF zijn
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geïsoleerd

                        Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                        Heel mooi...zeker de kleuren en de rust die de foto uitstraalt.
                        En toch ga ik muggenziften...de li bovenhoek vind ik ietske te licht....kan je die niet wat inkleuren? Dan zou die AF zijn
                        Kleine aanpassing met het gegradueerd filter. Is hier miniem zichtbaar maar op groot beeld beter te zien.

                        Gr, Daniel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geïsoleerd

                          Mooie opname met zachte kleuren
                          Persoonlijk vind ik het onderwerp te klein in beeld, je moet al goed kijken wat het eigenlijk is
                          Maar ik denk wel dat een grote versie van deze mooier is om te zien

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Geïsoleerd

                            Bedankt voor je aanpassing....is toch wel beter hoor. Knap!
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Geïsoleerd

                              Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                              Prachtige foto waar men inhoudelijk alle kanten mee uit kan. Dank voor de info maar hoefde niet, een beeld moet over voldoende verhaal beschikken.
                              Toch kan soms een beetje info bij een foto een pluspunt zijn om deze beter te kunnen beoordelen. Wie, wat, waar, hoe of waarom in enkele woorden maar een sterke titel zegt ook al veel.



                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Mooie opname met zachte kleuren
                              Persoonlijk vind ik het onderwerp te klein in beeld, je moet al goed kijken wat het eigenlijk is
                              Maar ik denk wel dat een grote versie van deze mooier is om te zien

                              grts
                              Sieg
                              Me betrachting bij het maken van een opname is dat deze op minimaal een A3 of groter goed overkomt. Dus kan het zijn dan deze wat klein overkomt op het forum
                              maar kan altijd groter gezien worden via de link in het onderschrift. Toch bedankt voor je opmerking.

                              Bedankt voor het kijken en de leuke reacties.

                              Gr, Daniel.

                              Comment

                              Working...
                              X