Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Optical splitter (2 toestellen met optisch geluid uit -> versterker in)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Optical splitter (2 toestellen met optisch geluid uit -> versterker in)

    -Het geluid van mijn digicorder gaat via een gewone rode+witte jack naar mijn versterker.
    -Het geluid van mijn pc gaat via een optische kabel naar mijn versterker

    Maw de ene optische ingang van mijn versterker is bezet.
    Gisteren had ik massa's storing, denk dat die wit/rode jack kabel stuk is, maar is ook een verouderd systeem via jacks denk ik hedendaags.

    Ik denk er net aan om een "optical splitter" te kopen en me 2 optische kabels te werken (ipv zo'n nieuwe kabel met jacks te kopen, is compacter zo'n fijn optisch kabeltje ook).

    Hieraan kun je 2 optische kabels vastmaken (één van mijn pc & één van mijn digicorder) en in mijn ene optische ingang van mijn versterker.

    Deze hierboven is precies zonder switch, ik vond hier nog ene met switch :

    Daar staat : Easy hook up of multiple components without having to switch around connections

    2 vraagjes :
    -dus dit zou moeten werken dat automatisch het geluid van één van de 2 toestellen die geluid afspeelt zonder manueel te moeten switchen ?
    -morgen haal ik nog een 2e optische kabel, er zijn geen kwaliteitsverschil zeker? (zoals hdmi's die verschillende versie's en vergulde hebben) ?

    Vroeger had ik eens een HDMI splitter gekocht, daaraan kon ik de HDMI van mijn pc + deze van mijn digicorder aan vastmaken (Samsung tv had maar 1 hdmi ingang).
    Met een knopje achteraan kon ik selecteren als ik pc beeld of digicorder beeld wou.
    Helaas is m'n Samsung TV stuk gegaan (soms heb ik het gevoel dat dit komt sinds dat hdmi splitterbakje, maar dit zal niet kunnen zeker, hij was ook al 8j oud)
    Nu heb ik dit probleem niet, nieuwere tv's hebben meerdere hdmi ingangen.
    Last edited by CanonYouCan; 31 maart 2016, 17:57.

  • #2
    Re: Optical splitter (2 toestellen met optisch geluid uit -> versterker in)

    Van 2 naar 1 gaan ... niet echt een splitter dat je dan moet hebben maar een switch (manueel of automatisch).
    Last edited by VerSeg; 1 april 2016, 16:07.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment

    Working...
    X