Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoog en droog + up en Z/W

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Hoog en droog + up en Z/W

    Dit huisje staat bij Scharendijke en wordt gebruikt als er zeilwedstrijden zijn.
    De jury heeft vanaf daar een mooi overzicht.

    Hoog en droog.


    Update.




    Graag op zwart beoordelen. Alvast bedankt daarvoor.
    Last edited by Johan1956; 3 april 2016, 20:08.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Hoog en droog

    heel leuk beeld Johan, lekker lange sluitertijd, zalige rust in de foto, formaat werkt hier ook goed
    misschien nog tikje scherper, de rechterbovenhoek misschien ook net wat te overdreven blauw?
    groeten, Kristof
    Canon EOS 5D mkII

    Comment


    • #3
      Re: Hoog en droog

      Idd straalt hier een zalig rust van uit.
      Persoonlijk valt het formaat me wat tegen, misschien ook omdat ik in een dergelijk geval een 16:9 (of zoiets) verwacht, die naar mijn mening nog meer rust zou uitstralen.
      Het blauw linksboven is ook in de "regenpijp" te zien (of is dat een lantaarnpaal ?, zie niet in wat de nuttigheid van een regenpijp op een dergelijke plaats zou kunnen zijn).
      Desalniettemin een plaat waar je langer naar kijkt.
      Last edited by ifiamminghi; 31 maart 2016, 20:51.
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Hoog en droog

        Mooi, maar ik volg wel ivm het formaat. Het is eens iets anders, maar ik had hem ook in 16:9 proberen te presenteren.
        Mooie kleuren had je daar wel, en de sluitertijd vind ik ook .

        Het huisje heb ik ook zien staan, staat vlak naast mijn post "doorgesneden", maar de licht zat toen niet echt mee. Jammer genoeg heb ik tijd te kort gehad om al dat moois te fotograferen daar
        het zal voor een andere keer zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Hoog en droog

          1:1 formaat mag hier gerust gebruikt worden. Kleuren en sluiter ook zeer goed al is het hier al genoemd de regenpijp waar ik een beetje over twijfel. In elk geval een aangenaam zicht.
          Johan je hebt hier al meermaals bewezen dat je zeer goed de omzetting naar zw aankan en onder controle hebt en bij deze zou dat ook mooi over komen.

          Gr, Daniel.

          Comment


          • #6
            Re: Hoog en droog

            mooie evenwichtige opname , voor mij mocht er een klein stukje af boven , het bevat toch alleen maar blauwe lucht.

            De uitkijktoren is juist goed belicht , en komt mooi scherp over.
            Groeten Leon
            http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
            Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

            Comment


            • #7
              Re: Hoog en droog

              Mooi rustgevend plaatje, aangename sfeer!

              Mvg Katrien
              Groetjes Katrien
              Which of my photographs is my favorite? The one I'm going to take tomorrow. By Imogen Cunningham

              Comment


              • #8
                Re: Hoog en droog

                Bedankt voor de fijne en opbouwende reacties.
                Misschien een paar dingen verduidelijken :
                De WB had ik aanvankelijk op de regenpijp gezet, maar dan werd heel de plaat te warm.
                Ik had geen rekening gehouden dat de regenpijp aan de schaduwzijde zit, en dus een afwijkende WB heeft met de rest van de foto.
                Dus de achterkant van het huisje heb ik aangepast.
                Inderdaad teveel blauw in de hoek. Het blauw was in de bouwmarkt in de aanbieding, en de pot moest leeg.
                De uitsnede is zeker een interessant onderwerp. Maar ik blijf toch bij deze uitsnede, al was het maar omdat ik niet anders kan. De foto is nl. in portretstand gemaakt.
                Van boven een stukje afhalen zou de balans uit het natuurlijk vignet om zeep helpen. Maar bovendien komt de horizon dan dicht in de buurt van de "gevarenzône".
                Iets meer scherpte op het huisje gezet.
                Dus e.e.a afgewogen hebbende, ben ik aan de slag gegaan voor een update.
                @ Daniel : Ik ga zeker even kijken of een z/w mooi is. Bedankt voor de tip.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Hoog en droog

                  Update is beter....mooie zachte opname!
                  Zie ook wel graag een vierkantige uitsnede maar persoonlijk is er toch te veel water op de voorgrond....das smaak hé Johan.
                  Eerlijkheid duurt het langst!!
                  Mijn website: http://www.degrafon.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoog en droog

                    mooie foto en nu weet ik eindelijk waar dat huisje toe dient. Ik had me dat al dikwijls afgevraagd als ik daar dook.
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoog en droog

                      Mooie zachte pastelkleuren in deze opname
                      Het formaat is even wennen, zelf ben ik ook niet zo voor een vierkant formaat maar soms kan je niet anders
                      Doch bij deze denk ik dat het beter zou geweest zijn in landscape

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoog en droog

                        Bedankt voor de nagekomen reacties.
                        Daniel was nieuwsgierig naar een zwart/wit. Dus die heb ik er bijgeplaatst.
                        Mij keuze was al om het in het vierkant te doen, maar bij deze versie "werkt" het nog beter, volgens mij.
                        Al moet ik zeggen dat de suggestie van Pascale, om er een stuk water af te doen, ook niet mis is.
                        Last edited by Johan1956; 3 april 2016, 20:16.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoog en droog

                          Ik had het hier al aangegeven dat een 1:1 hier gerust mag bij deze en de raad van Pascale was ook een goede tip maar met je omzetting naar z/w is het een schot in de roos. Hoe de omzetting
                          een beeld zo kan veranderen dat een 1:1 nog sterker tot zijn recht komt.

                          Gr, Daniel.

                          Comment

                          Working...
                          X