Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cloud storage

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cloud storage

    Hallo,

    Zoals velen, heb ik ook gigantisch veel foto's reeds op disk staan.
    Ik spreek tegenwoordig over ongeveer 150 GB. Deze staan netjes op een Synology met 2 schijven in mirror.
    Op zich goed, maar niet voldoende veilig, want als de synology zou verdwijnen ben ik al m'n foto's kwijt.

    Vandaar dat ik via Cloudsyn op synology mijn foto's ook op een cloud storage wil zetten.

    Heeft iemand ervaring met welke cloud diensten ? Welke zijn prijs/kwaliteit goed ? Ik zou toch over 250 GB of meer moeten kunnen beschikken.
    Ken iemand een dienst die nog betaalbaar is in deze grote volumes. Let wel moet compatibel zijn met synology.

    Ik weet dat er ook diensten bestaan, waar je niet direct aan je data kunt, maar wel na verloop van tijd, da zou voor mij ook een oplossing kunnen zijn om het nog betaalbaar te houden...

    Alle tips zijn welkom !

    Greetz
    Dieter

  • #2
    Re: Cloud storage

    Ik sync mijn Qnap NAS met Idrive cloud. Dit werkt goed en is best betaalbaar. Momenteel betaal je ongeveer 45 Euro per jaar voor 1Terrabyte.
    Het zal even goed werken met een Synologie.

    Comment


    • #3
      Re: Cloud storage

      Stack van transip, deze cloud geeft 1tb gratis, met onbeperkte bestandsgrootte. Nederlandse server. Deze gebruik ik, en werkt super met mijn synology in cloud sync. Stack ondersteund webdav en daarmee een eenvoudig in te stellen in cloud sync. Stack is wel niet open voor het grote publiek, je moet een invite aanvragen, deze krijg je na enkele dagen/weken, daarna kun je een account aanmaken en alles syncen met je nas.

      Comment


      • #4
        Re: Cloud storage

        Bedankt alvast, zowel stack als Idrive zie ik niet staan in CloudSync van Synology. Misschien is dat manueel wel in te stellen, maar bij het toevoegen van een cloud in cloudsyn moet je kiezen tussen een aantal voorgedefinieerde. Wat ik me wel afvraag bv. bij stack, dat is gratis, riskeer je niet plots dat je account vervalt. 45€ voor Idrive lijkt mij in elk geval een zeer mooie deal. Zijn er nog mensen die ervaringen hebben en vooral hoe kan ik bv. idrive gebruiken met synology, gezien deze niet voorgedefinieerd staat ?

        Greetz
        Dieter

        Comment


        • #5
          Re: Cloud storage

          Oorspronkelijk geplaatst door dieterdv Bekijk bericht
          Wat ik me wel afvraag bv. bij stack, dat is gratis, riskeer je niet plots dat je account vervalt.
          Tja je zou het gaan denken, dat iets wat je gratis krijgt (in zo grote hoeveelheid) ergens vreemd is.
          Sowieso is het niet je enige opslag, bij elke (ook betalende) cloud zou ik dat niet riskeren, je weet immers niet hoe die omgaan met backuppen en data recovery als je iets kwijt zou zijn, en of deze niet ineens uit de lucht gaat (er zijn zo in het verleden toch ook al enkele foto-hosting websites plots verdwenen). Dus je kan deze proberen en in het oog houden of die nog steeds blijft werken.

          Comment


          • #6
            Re: Cloud storage

            Zelfs als een clouddienst stopt, krijg je ruim op voorhand een verwittiging van. Stack moet je als webdav instellen in je synology. Werkt super. Hier een tevreden gebruiker

            Comment


            • #7
              Re: Cloud storage

              Prima, ik heb een account aangemaakt op transip, stack, ik zie wel nergens staan hoe je een invite kunt aanvragen, of krijg je die dan automatisch ?

              Comment


              • #8
                Re: Cloud storage

                Oeps, ik lees hier net: Let op: STACK is op dit moment alleen beschikbaar in Nederland. Wellicht moet ik dan niks verwachten...

                Comment


                • #9
                  Re: Cloud storage

                  Staat inderdaad op dat het beschikbaar is in nederland, maar werkt bij mij nochtans perfect. Ik denk dat je de juiste stappen volgt, account aanmaken en wachten. Desnoods een mailtje sturen en navraag doen voor een invite te krijgen

                  Comment

                  Working...
                  X