Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D80

    Hallo iedereen,
    Sinds februari 2008 heb ik een D80 met lens 18-135mm en ik ben er tevreden van voor wat ik ermee deed (vakantie, huisdieren enz..). Op pensioen zijnde nu wil ik meer gaan fotograferen en ook volgend jaar gaan we cruisen en wil ik thuiskomen met zeer goede foto's. Ik zie al mijn foto's thuis op een 55" TV scherm in de beste resolutie en iedere tekortkoming is dan ook direct zichtbaar.
    Nu is mijn vraag tweeërlei; moet ik investeren in een bijkomende lens voor mijn D80 of moet ik uitkijken voor een nieuwe body met lens en eventueel een telelens. Omdat de tweede optie nogal een investering is ( waar ik niet tegen op zie) wil ik natuurlijk zeker zijn voor ik in iets investeer.
    Natuurlijk kan ik naar een fotowinkel gaan maar ik hoor het liever van de mensen die niet commercieel gebonden zijn.
    Ik bedank al op voorhand iedereen voor jullie antwoorden.

  • #2
    Re: Nikon D80

    Misschien is een body-update wel eens niet slecht...de D80 is een goed toestel maar ik heb deze voor mijn D90 ook gehad en ik vond dat er vrij snel ruis optrad. Misschien eens zien naar de D7200!
    Ik heb deze samen met mijn D90 en ben er zeer tevreden van...zeer mooie foto's bij low-light tot zeker iso 5000 en zeer snelle en acurate AF plus allerhande nieuwigheden van deze tijd...behalve beweegbaar scherm en
    geen touchscreen. Je 18-135mm kan je daar perfeckt op gebruiken en ik zou ook zien naar een lichtsterkere lens bv de Sigma 17_50mm 2.8f OS of de Tamronvariant maar dan zonder VC!
    Als telelens is de Tamron 70-300mm VC een zeer goede lens.
    Alvast succes..

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment

    Working...
    X