Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prime

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prime

    Sony kondigt goedkope 50mm F1.8 (249$) en 70-300mm F4.5-5.6 (1199$) FE lenzen:


  • #2
    Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

    Zo een 70-300 is echt een uitstekend idee als je meer gebruikers wil lokken: relatief licht en toch behoorlijk wat reach.
    Hopelijk komt er iets uit dat de prijs kan verantwoorden... het is tenslotte 4-5 keer de prijs van de Tamron die zeer populair is op SLRs allerhande.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Zo een 70-300 is echt een uitstekend idee als je meer gebruikers wil lokken: relatief licht en toch behoorlijk wat reach.
      Hopelijk komt er iets uit dat de prijs kan verantwoorden... het is tenslotte 4-5 keer de prijs van de Tamron die zeer populair is op SLRs allerhande.
      Voor de goeiekoop moet je idd. niet bij Sony FE zijn....

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Voor de goeiekoop moet je idd. niet bij Sony FE zijn....
        Dit is voor mij wel nog in de categorie "het kon erger". Als deze lens op de megapixelmonsters even goed presteert als een Canon 70-300L, dan heb je iets om een potentiele klant mee aan te trekken.
        Ikzelf ben al iets te diep in Fuji-land geworteld, maar dit is het soort van lenzen dat mij had kunnen overtuigen van een Sony systeem, in tegenstelling tot de 24-70, 28-135 of 85 en andere primes...

        Verder blijf ik met hetzelfde dubbel gevoel zitten: schitterende toestellen met een verwarrend lenzen-aanbod. En je weet dat ik geen liefhebber van de mount-adapters ben.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Als deze lens op de megapixelmonsters even goed presteert als een Canon 70-300L, dan heb je iets om een potentiele klant mee aan te trekken.
          Komt inderdaad in de prijsklasse van de 70-200/F4 ...
          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Ikzelf ben al iets te diep in Fuji-land geworteld, maar dit is het soort van lenzen dat mij had kunnen overtuigen van een Sony systeem, in tegenstelling tot de 24-70, 28-135 of 85 en andere primes...
          De nieuwe 24-70/2.8 GM zou evengoed of beter zijn dan de Canon 24-70 II maar is wel nog duurder....
          Voor een hobbyist is dit samen met de A7RII wel een hele dure optie... ze is gelukkig nog niet te koop want ik twijfel nog altijd

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          Verder blijf ik met hetzelfde dubbel gevoel zitten: schitterende toestellen met een verwarrend lenzen-aanbod. En je weet dat ik geen liefhebber van de mount-adapters ben.
          Ze zijn de laatste tijd wel goed bezig met een inhaalbeweging....

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

            Ja daar is wel wat keus tegenwoordig sony zelf heeft de laatste 5 jaar 31 nieuwe lenzen met e-bevestiging op de markt gebracht, en wat voor lenzen, zitten toch wel een aantal kleppers bij, maar ook een paar minder goede.
            Zeiss heeft ook 7 E-mount lenzen in hun aanbod en dat zal 11 worden voor het eind van het jaar, en dan heb je nog het aanbod van Tamron, Sigma, Voigtlander, Mitakon en Rokinon kom je toch al tot meer dan een 50 tal e-mount lenzen, de cine lenzen niet inbegrepen.
            Sony lenzen zijn niet goedkoop maar dat is ook zo bij Canon en Nikon voor de betere lenzen.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

              Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              Ja daar is wel wat keus tegenwoordig sony zelf heeft de laatste 5 jaar 31 nieuwe lenzen met e-bevestiging op de markt gebracht, en wat voor lenzen, zitten toch wel een aantal kleppers bij, maar ook een paar minder goede.
              Zeiss heeft ook 7 E-mount lenzen in hun aanbod en dat zal 11 worden voor het eind van het jaar, en dan heb je nog het aanbod van Tamron, Sigma, Voigtlander, Mitakon en Rokinon kom je toch al tot meer dan een 50 tal e-mount lenzen, de cine lenzen niet inbegrepen.
              Hoeveel daarvan hebben autofocus en gebruiken geen mount-adapter?
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Hoeveel daarvan hebben autofocus en gebruiken geen mount-adapter?
                Zijn allemaal E-mount lenzen geen adapter, waarvan toch een veertigtal met AF.
                Met adapter is de keus praktisch onbeperkt en MF wordt heel goed ondersteunt door de E-mount toestellen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sony FE lenzen: 70-300mm High-Resolution Zoom en (goedkope) 50mm F1.8 Prim

                  Die 50mm is iig een 'must have' voor mij.

                  Comment

                  Working...
                  X