Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe flitser voor canon 40D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe flitser voor canon 40D

    Ik heb een cadeautje van 150 euro bol.com cadeaubonnen gekregen en wil er graag een externe flitser voor mijn 40D mee kopen.

    Mijn budget is ca 300 euro en op basis van wat er beschikbaar is in de webshop haal ik er dan volgende uit:

    Canon Speedlite 430EX III-RT
    Metz Kit Mecablitz 52 AF-1
    Nissin Di700A
    Nissin Di 866 Mark II

    Ik heb geen ervaring met externe flitsers en heb al een beetje rondgekeken hier op het forum.

    Canon lijkt mij de veilige keuze. Gaat perfect samen werken, bouwkwaliteit zou beter zijn dan de andere, maar het grootste nadeel is het kleinere richtgetal dan de andere.
    Van Metz en Nissin lees ik dat het goede alternatieven maar daar stopt mijn kennis zowat.

    Wat ik mij afvraag:

    Is de bouwkwaliteit echt zo'n groot verschil?
    Ik wil graag automatisch kunnen flitsen (ETTL, zeker in het begin als ik er nog niet te veel van af ken). Kan dit even goed met de MetZ en de Nissin.
    Is het menu van de flits en de afstemming met de camera echt een pak makkelijker met de Speedlite?

    Kortom, wat zouden jullie kiezen?

    Groeten,
    Piet

  • #2
    Re: Externe flitser voor canon 40D

    Voor een TTL flitser zou ik toch op safe spelen en voor de Canon 430EX gaan. Ben je zeker dat het ding altijd werkt zoals het hoort. De AF assist van de Canon speedlites is ook vééle malen beter dan die van de andere merken, meestal laten die het daar zwaar afweten. De 430EX levert ook behoorlijk wat flitskracht, maak je daar geen zorgen over.
    En een ouder mdoel 430EX (1 of 2) kan je 2dehands al vinden vanaf 100 euro (versie 1) tot pakweg 170 euro. Als je 2dehands gaat, kan je natuurlijk ook uitkijken naar een 550EX of 580EX.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3