Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Canon] Welke FF?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Canon] Welke FF?

    Eventjes uit fotografie weggeweest maar ik zou er terug willen invliegen, daarom: welke Canon FF zouden jullie aanraden?
    Ik zou voor ff opteren omwille van grotere zoeker, helder beeld. Momenteel zie ik het bos niet meer tussen de bomen 5d/5dmkII/5dmkIII/6d/7d...
    Prijs-Kwaliteit is voor mij belangrijker dan te beschikken over laatste model.

  • #2
    Re: [Canon] Welke FF?

    Canon 1dx mark II.

    Comment


    • #3
      Re: [Canon] Welke FF?

      De 5D MKIII is nog altijd heel goed, het grootste verschil van die camera ten opzichte van de 1DX is dat de 5D MKIII minder foto's per seconde kan maken.
      Als het over de verhouding tussen prijs en beeldkwaliteit gaat, dan wint de 5D MKIII gemakkelijk, als je andere zaken mee bekijkt in de vergelijking, dan heeft de 1DX een iets beter AF systeem, een veel grotere accu, een betere afdichting (tegen de regen) en je moet er geen grip aanhangen, want er zit een extra set bedieningsknoppen knoppen op voor als je de camera in de "portretstand" draait.

      De 1DX MKII is een iets verbeterde versie van de 1DX, het is een evolutie, geen revolutie (de verschillen zijn vrij beperkt).
      Een 7D heeft een crop sensor, als je echt een full-frame wil kopen, dan kan je die al schrappen uit je lijstje.

      Met een 5D (eerste generatie) zal je ook nog wel mooie foto's kunnen maken, maar het verschil in beeldkwaliteit is ondertussen toch redelijk groot geworden tegenover de recentere modellen.
      De 5D MKII heeft ten opzichte van de 5D MKIII vooral een veel minder uitgebreid AF-systeem, en ook de hoge iso van de III is iets beter geworden (niet spectaculair, maar als je geregeld fotografeert bij weinig licht, dan is de III in het voordeel).
      Vooral voor actiefotografie is de III een heel stuk beter dan de II door het AF-systeem dat bijna hetzelfde is als dat van de 1DX.
      Bij de 1DX werkt de tracking van het onderwerp beter als je meerdere AF-punten (of alle punten) gebruikt, maar het AF-systeem van de 5D MKIII is wel degelijk bruikbaar voor actiefotografie (véél beter dan bij de 5D en 5D II).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: [Canon] Welke FF?

        En niet te vergeten de 6D, die ongeveer de helft kost van de 5DIII en ook full frame is.

        Minpuntjes? Waarschijnlijk, maar prijs/kwaliteit is die zeker ook het bezien waard. Hangt ervan af wat je eraan wil spenderen
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: [Canon] Welke FF?

          Bij de 6D is het vooral het AF-systeem dat een stuk minder is dan dat van de 5D MKIII en natuurlijk de 1DX (versie 1 en 2).
          Maar de beeldkwaliteit is wel ongeveer hetzelfde als die van de andere full-frame Canon camera's.
          Als je héél veel pixeltjes nodig hebt zijn er nog de 5Ds en de 5DsR, ook erg goed, maar die hebben ook hun specifieke voor en nadelen ten opzichte van de andere full-frame Canons.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: [Canon] Welke FF?

            dank voor alle tips!
            1dx en nieuwe 5dmkiii is sowieso boven budget
            paar vragen:
            -Hoe verhoudt 6d zich ten opzichte van 5d reeks?
            -Hoe verhoudt autofocus van 6d zich in vgl met 5dmkii, 5dmk3 en 1dmkiv?

            Alvast bedankt voor de input

            Comment


            • #7
              Re: [Canon] Welke FF?

              ik heb sinds kort een 6d als 2de camera naast mijn 1dx

              voorheen ook de 5dIII gehad, supercamera, maar nog steeds aan de dure kant

              6d is prijs / kwaliteit gezien de beste keuze qua fullframe bij Canon
              heb er een paar weken terug rallycross in maasmechelen mee getrokken, met de 300L f4.0,
              en dit gaf mooie resultaten

              ik denk dat de 6d qua ruis beter presteert op hogere iso dan de 5dIII
              de 6d voelt wel iets "goedkoper" aan, is iets kleiner, maar dit kan dan ook weer een voordeel zijn voor sommigen

              5dII heb ik ook gehad, maar zoals black bandit aanhaalt, is de III zijn autofocussysteem en hogere iso weer beter
              1dIV heb ik ook gehad, geweldige camera, enkel in hogere iso niet zo goed

              hangt vooral af van je toepassingen

              succes met je keuze
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: [Canon] Welke FF?

                5D zou ik zowiezo voorbijwandelen. 5DII is ook al iets verouderd.
                Blijft dus nog 6D en tweedehands 5DIII (zal bij het uitkomen van de 5DIV later dit jaar volop tweedehands te koop aangeboden worden).
                Bij verschillende online fotowinkels kun je beide toestellen selecteren en naast elkaar vergelijken. Ook op youtube zijn er veel vergelijkingstesten.

                5DIII is natuurlijk de beste. Zoals Black Bandit reeds zei is de AF van de 6D iets minder goed als je actiefoto's wil maken. Een minpunt is bvb. dat bij de 6D enkel het middenste punt van het cross-type is.
                5DIII weegt iets meer, heeft geen plasticbody zoals een 6D (pas op: ook sterk zulle), maar kost nieuw ongeveer het dubbele. Heeft ook 2 sloten voor geheugenkaarten, wat interessant kan zijn voor verschillende toepassingen. Zo zijn er nog verschillen die voor bepaalde fotografen een pluspunt zijn.

                Maar... de AF van de 6D heeft minder licht nodig dan zijn duurdere concurrent en kan dus scherpstellen in donkerder omstandigheden.

                Ik heb een paar maand geleden de kans gehad om van een familielid een 5DIII te kopen met heel weinig clicks voor een heel mooie prijs. Heb toen de vergelijking grondig gedaan en voor wat ik doe is mijn 6D meer dan voldoende. Ik heb geïnvesteerd in een paar mooie objectieven en dat geeft mij veel meer voldoening. 6D doet ruim wat hij moet doen.

                Ik ben begonnen aan een cursus natuurfotografie en misschien kom ik nu tot de conclusie dat een 5DIII beter geschikt is... Weet niet, maar indien mogelijk blijf ik bij de 6D die ik ondertussen door en door ken.
                Last edited by philippeDeli; 30 maart 2016, 20:28. Reden: mooier vlaamsch ;)
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: [Canon] Welke FF?

                  it's starting to clear up!
                  5diii dus sowieso beter dan 6d?
                  en hoe verhoudt 1d iv zich tov 5dmkiii en 6d?
                  ik vermoed betere autofocus van 1d tov 5d en 6d?
                  wat met beeldkwaliteit bij hoge iso's?

                  lenzen zijn geen issue voor 't moment,
                  met mn 50mm 1.4 en 24-105 f4 zit ik goed momomenteel. met verloop van tijd opnieuw tele erbij en misschien wissel ik 24-105 wel met 24-70.
                  Last edited by kruger; 30 maart 2016, 20:44.

                  Comment

                  Working...
                  X