Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uitgeschoven + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Uitgeschoven + update

    Met de schuivertjes, niet echt. Een experiment om de grenzen te verkennen eerder. Lichte HDR als bewuste keuze. De lichte halo rond de bomen zat er op in het originele beeld daar ik een in camera HDR genomen heb en nadien verder bewerkt in LR ( (LR 5 wil geen raw beelden bewerken van mijn nikon 5500, dus schiet ik tegenwoordig spijtig genoeg vaak in Jpeg). Een grotere versie via photobucket lukt me nog niet. (graag bekijken op zwarte achtergrond)
    update


    origineel

    Last edited by K.photo; 30 maart 2016, 07:19.
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: Uitgeschoven

    De meesten houden niet van HDR, maar ik ben er wel liefhebber van. Ik vind dat je dat hier meer dan behoorlijk gedaan hebt zeker met een in_camera hdr waar je minder bewerkingsmogelijkheden hebt.

    Comment


    • #3
      Re: Uitgeschoven

      mooie opname , fijne spiegeling , mooi in beeld gebracht.
      Groeten Leon
      http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
      Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

      Comment


      • #4
        Re: Uitgeschoven

        Een schitterende compo en spiegel. En mijn grootste compliment is dat ik geen HDR zie.
        Het ziet er echt heel mooi en natuurlijk uit. En dat met het donkere weer !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Uitgeschoven

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Een schitterende compo en spiegel. En mijn grootste compliment is dat ik geen HDR zie.
          Het ziet er echt heel mooi en natuurlijk uit. En dat met het donkere weer !
          Zelfde gevoel en dus zelfde reactie.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Uitgeschoven

            Sorry dat ik het gelijk niet zag, maar de weerspiegeling is te licht naar mijn mening.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Uitgeschoven

              Mooi spiegeltje Kurt maar duidelijk dat de spiegeling te licht is tegenover de lucht
              Uiteraard ook wel spijtig van de halo's want die vallen toch wel op, ook de witte randjes rond de takken
              Maar de NDR bewerking is wel goed gedaan want het valt niet op dat dit een HDR is

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Uitgeschoven

                al bij al wel redelijk goed gelukt je HDR, is er niet "over", voor mij mocht de lucht wel ietsje lichter zodat het minder zwaar toont en de foto beter in balans komt, nu is de weerspiegeling lichter dan de lucht.
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: Uitgeschoven

                  Mooie foto Kurt. Ik gebruik de "Adobe DNG converter" die ik gratis heb kunnen downloaden om mijn NEF bestanden om te zetten in DNG en dan werkt camera raw terug en zou denken LR ook maar dat heb ik niet.
                  Groetjes, Herman.
                  Ik zal nooit te oud zijn om bij te leren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Uitgeschoven

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
                    al bij al wel redelijk goed gelukt je HDR, is er niet "over", voor mij mocht de lucht wel ietsje lichter zodat het minder zwaar toont en de foto beter in balans komt, nu is de weerspiegeling lichter dan de lucht.
                    Zelfde mening, maar wel een mooie compo
                    Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Uitgeschoven

                      Bedankt voor het kijken en reacties die voor mij zeer boeiend en leerzaam waren. Ik heb hem speciaal in oordeel gezet daar ik zelf wel wist dat er een en ander mis kon zijn en was, oa de halo rond de bomen. Ik heb de lucht lichter gemaakt zodat de balans wat beter en natuurlijker is. Ten tweede ben ik blij dat mijn experiment deels geslaagd is wat betreft het HDR gedeelte en dat ik dus mijn grenzen wel wat kan aftasten daar zonder het 'te' wordt wat ik zelf ook niet mooi vind.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Uitgeschoven

                        Hele mooie up en je experiment is zeker geslaagd
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Uitgeschoven

                          De update is echt veel beter in balans. DE valstrik als je meervoudig belicht.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment

                          Working...
                          X