Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reiscamera +/-1000Eur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reiscamera +/-1000Eur

    Hallo,

    Graag even jullie ideeen: ik ben op zoek naar een lichtere camera dan mijn 5dMKIII om mee te nemen op reis... Budget zit rond de 1000Eur... Retro look is een plus

    Alvast bedankt om me op weg te zetten!!

    Ellen

  • #2
    Re: Reiscamera +/-1000Eur

    Ik zou u dan de fuji x-t10 aanraden, betrekkelijk klein maar super. Zelf heb ik de 5d mkIII gehad en omgeschakeld naar fuji. De xt10 heb ik niet, maar lijkt als reiscamera ideaal en retro. Of misschien de nieuwe x70 ?

    Comment


    • #3
      Re: Reiscamera +/-1000Eur

      Ik zou zelfs de Fuji X100T (met vaste lens) durven aanraden als compacte travelset!
      Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

      Comment


      • #4
        Re: Reiscamera +/-1000Eur

        Inderdaad, de x100t is een prima keuze, maar met vaste lens, als dat geen bezwaar is, is dat zeker goed.

        Comment


        • #5
          Re: Reiscamera +/-1000Eur

          Hangt er ook wel van af of je zoom prefereert of niet, vaste lens of niet, ...
          Ik heb met dat doel voor ogen vorig jaar de Panasonic FZ1000 gekocht.
          De Sony Cybershot DSC-RX100 IV (of III) doet het dan weer goed in lage licht omstandigheden. Dat kan ook een optie zijn.
          Een Sony A6000 kan met dat budget ook als je het lenzen budget wat in toom houdt of met de kitlenzen genoegen neemt.

          Comment


          • #6
            Re: Reiscamera +/-1000Eur

            Moeilijke keuzes :-) de xt-10 en xt-1 hebben momenteel een interessante aanbieding lopen... Prijsverschil met dezelfde kitlens is +/-250eur maar de xt-1 heeft nog gratis een batterijgrip twv 180eur... Lijkt jullie dat iets? Heb de camera nog niet vastgehad, dat moet ik alvast nog doen... Valt mss al groot uit? De x100t spreekt me enorm aan, maar heb idd toch wat schrik om al dat geld uit te geven en dan gebonden te zijn...het is natuurlijk wel een uitdaging :-) moeilijk moeilijk ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Reiscamera +/-1000Eur

              Als je retro, ongelooflijk mooi design, handig en zeer performant wil, ga dan misschien voor de Olympus Pen F. De body kost tss 1100 en 1200 Euro en met de 17mm f 1.8 komt hij op 1499 of zoiets. Dat is wel wat meer dan de 1000 euro die je wilde spenderen maar wat je er voor in de plaats krijgt is zeer de moeite waard.

              Comment

              Working...
              X