Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Velduil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Velduil


  • #2
    Re: Velduil

    Prima vastgelegd zo in de vlucht maar ik heb het gevoel dat het toch een redelijke crop is
    Spijtig dat je geen exif in de opname hebt laten zitten, ik merk op dat dat het geheel wat teveel magenta vertoont
    Het teveel magenta doet me vermoeden dat het al redelijk donker was en je de iso omhoog hebt moeten schroeven
    Met oogcontact was deze nog beter geweest, maar heb je niet altijd te kiezen natuurlijk

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Velduil

      Moet even checken hoe ik die exif gegevens dan in m'n beelden kan laten zitten na export uit lightroom ...
      ISO 800 - 600mm f5.6 - 1/800s Canon 300 2.8 met converter 2x
      Crop valt in mijn ogen nogal mee :-) hoe druk je dit in cijfers uit bij bewerking in lightroom ?

      Comment


      • #4
        Re: Velduil

        Mooie vlieger !
        Met een 2x converter en de lens vol open.
        Dan is dit een prima resultaat. De lens een beetje dicht draaien helpt voor meer details.

        Johan

        Comment


        • #5
          Re: Velduil

          Oorspronkelijk geplaatst door 10spookie10 Bekijk bericht
          Moet even checken hoe ik die exif gegevens dan in m'n beelden kan laten zitten na export uit lightroom ...
          ISO 800 - 600mm f5.6 - 1/800s Canon 300 2.8 met converter 2x
          Crop valt in mijn ogen nogal mee :-) hoe druk je dit in cijfers uit bij bewerking in lightroom ?
          Met welk toestel ?

          Maar het feit dat je een 2x converter hebt gebruikt en dat zonder je diafragma wat dicht te knijpen geeft al een serieus probleem voor de kwaliteit
          Met dat gegeven valt de opname dan nog mee

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Velduil

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Met welk toestel ?

            Maar het feit dat je een 2x converter hebt gebruikt en dat zonder je diafragma wat dicht te knijpen geeft al een serieus probleem voor de kwaliteit
            Met dat gegeven valt de opname dan nog mee

            grts
            Sieg
            Is met een 7D Mark II

            Comment


            • #7
              Re: Velduil

              Maar met een 600mm én een convertor x2 én cropfactor van 1.6, dat geeft dan toch een FF-equivalent van 1920 mm!!! ... en dat op 1/800ste ???
              Hoe ver was de uil eigenlijk van jou vandaan ?
              Hoeveel schiet er nog over van het oorspronkelijke beeld ?
              Soit, ik sta in elk geval versteld van de behaalde kwaliteit in de gegeven omstandigheden.
              Ik zou in elk geval al heel erg blij zijn indien een plaatje had dat nog maar in de buurt zou komen!
              "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

              Comment


              • #8
                Re: Velduil

                Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
                Maar met een 600mm én een convertor x2 én cropfactor van 1.6, dat geeft dan toch een FF-equivalent van 1920 mm!!! ... en dat op 1/800ste ???
                Hoe ver was de uil eigenlijk van jou vandaan ?
                Hoeveel schiet er nog over van het oorspronkelijke beeld ?
                Soit, ik sta in elk geval versteld van de behaalde kwaliteit in de gegeven omstandigheden.
                Ik zou in elk geval al heel erg blij zijn indien een plaatje had dat nog maar in de buurt zou komen!
                Verkeerd gelezen hoor want het is een 300mm met een 2x converter op een 1,6 crop
                Dus met andere woorden 300x2x1,6

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment

                Working...
                X