Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo yn560 xt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo yn560 xt

    Goedemiddag
    Ik heb een rf603n ii triggerset. Ik weet niet goed wat ik nu ga doen
    - ofwel yongnuo560xt bijkopen
    - ofwel volledig nieuwe trigger set maar dan wel TTL gaan ( en welke?)
    Wie kan mij het nodige advies geven
    Anneke


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  • #2
    Re: Yongnuo yn560 xt

    De 560TX is een heel goede match icm 560III of 560IV flitsen. De 603 kan je er ook mee aansturen maar je hebt geen controle over de instellingen.
    Je hebt dan wel de beperking dat je geen HSS hebt. Voor binnen is dit geen probleem, buiten trouwens ook niet maar je hebt dan wel enkele beperkingen.

    Wil je TTL gaan dan moeten zowel de flitsen, de ontvangers alsook de controller TTL en HSS ondersteunen.
    Daar zijn meerdere mogelijkheden bij Yongnuo.

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo yn560 xt

      Thx, buurman Bert.
      Misschien domme vraag maar als je geen instellingen kan doen, waarom gebruik je het dan juist? De flitsers en Studioflitser moet je dan nog altijd manueel gaan instellen op de flitsers zelf?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo yn560 xt

        Het is compatibel ermee. 560TX gebruikt dezelfde radiosignalen als de 602 OF 603 triggers.
        De 560TX heeft echter de mogelijkheid om parameters in te stellen en die door te geven aan bv de 560 III en 560 IV flitsen waar een ontvanger in zit die de parameters kan uitlezen.
        De 602 en 603 kunnen geen parameters doorgeven maar wel luisteren naar het "flits nu" signaal.

        De 560 TX zend een "flits nu" maar ook "flits zo hard en met die zoom" door.

        Dus wat kan je ermee?

        Met een 560 TX kan je een paar flitsen aansturen die compatibel zijn ermee en hun instellingen sturen in groepen (A tot F) Het bespaart je veel loopwerk.

        Maar de 602 OF 603 kan meeluisteren en bv manuele flitsen aansturen. Om de kracht van die flitsen in te stellen ben je dan natuurlijk aangewezen dit te doen op de flitsen zelf.
        Met de 602 of 603 kan je ook studioflitsen aansturen door het bijgeleverd kabeltje in te pluggen in de flitskop. Maar de kracht op afstand instellen kan niet dan.
        Ik gebruik beide systemen door elkaar zowel voor strobistwerk maar ook in studio soms.

        Comment


        • #5
          Re: Yongnuo yn560 xt

          Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
          Thx, buurman Bert.
          Misschien domme vraag maar als je geen instellingen kan doen, waarom gebruik je het dan juist? De flitsers en Studioflitser moet je dan nog altijd manueel gaan instellen op de flitsers zelf?


          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
          Met de 560TX kan je ook de flitskracht en zoomstand instellen vanop afstand: zééér handig, zeker als je flitsers in een softbox zitten.
          Je hebt er wel YN560-III of IV flitsers voor nodig.
          Je kan ook bepaalde flitsgroepen uitschakelen vanop afstand (als je bvb de achtergrond niet wil belichten, of dat haarlicht weglaten).
          Die YN-560TX is echt prachtig, het enige wat er m.i. nog op ontbreekt is een AF hulplicht.
          Last edited by dleemans; 30 maart 2016, 00:03.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Yongnuo yn560 xt

            dleemans en buurman bert,

            hartelijke dank voor jullie reacties en zeer goede uitleg.

            Mijn conclusie is de volgende: de 560TX zou geen verrijking zijn voor mij.

            Sowieso moet ik mijn triggerset ook nog even heel goed testen want de laatste test functioneerden deze niet goed meer.

            Anneke

            Comment


            • #7
              Re: Yongnuo yn560 xt

              Ik hen me net toch wel een yongnuo yn622n besteld. Normaal gezien morgen in huis. Ik ben benieuwd


              Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Yongnuo yn560 xt

                Ik heb toevallig een gloednieuwe te koop. Ik had het verkeerd type speedlight, en dus ligt hij hier nog ongebruikt.
                Hij kost €50 nieuw, maar hij mag weg voor €30

                Comment


                • #9
                  Re: Yongnuo yn560 xt

                  Oorspronkelijk geplaatst door kurtvs Bekijk bericht
                  Ik heb toevallig een gloednieuwe te koop. Ik had het verkeerd type speedlight, en dus ligt hij hier nog ongebruikt.
                  Hij kost €50 nieuw, maar hij mag weg voor €30
                  Ik heb vrijdag mijn nieuwe triggerset ontvangen ... sorry.

                  Comment

                  Working...
                  X