Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

    Onze dochter is aan het sparen voor haar eerste TV, om ruimte te besparen (en omdat opnames niet nodig zijn) dachten wij aan dit systeem :


    -Heeft zij een digitale TV aansluiting nodig of werkt dit kaartje draadloos met onze draadloze modem in de living ?
    -Hoe heet zo'n kaartje officieel in de tv aanbiedingen, een smartcard en verkopen ze dit nog veel in tv's ?
    -Op een tv met interactieve mogelijkheden zou Yello-TV misschien ook op werken?
    -Hoeveel extra huur zou dit per maand kosten bovenop een Whop abonnement ?

  • #2
    Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

    Je zal zowel kabel (Coax) als ethernet tot bij je TV moeten krijgen.
    Kaartje kan je kopen, en ik dacht dat je dan geen extra huur dient te betalen.

    Alternatief: chromecast en dan gratis gebruik maken van Yelo of Stevie.
    Je hebt dan natuurlijk niet alle zenders, maar je hoeft geen kabelaansluiting.

    Comment


    • #3
      Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Je zal zowel kabel (Coax) als ethernet tot bij je TV moeten krijgen.
      Kaartje kan je kopen, en ik dacht dat je dan geen extra huur dient te betalen.
      Kaartje (CI+) is inderdaad een eenmalige kost en daar kan je enkel TV mee kijken (en eventueel opnemen als de TV zelf opnames ondersteunt naar een USB opslag).
      TV via CI+ is niet interactief, dus een ethernet kabel is ook geen noodzaak mits niet gebruikt voor het CI+ kaartje.
      Om gewoon live TV te kijken zonder noodzaak aan interactieve diensten is dat een prima oplossing, zelfs beter dan een digicorder of digibox mits geen extra toestel noodzakelijk is.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

        Ik heb zo een kaartje van telenet nu al bijna 3 jaar en het werkt feilloos.

        Het heet CI+ module of cam module en zo goed als alle nieuwe tv's hebben zo een aansluiting.

        Je moet enkel de normale kabelaansluiting met je tv verbinden en dan de CI+ module in je tv.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

          Zouden deze zenders inclusief zijn met Yelo of Stevie ?
          Ketnet, Studio 100, disney channel, nicelodeon, cartoon netwerk, vtm, één, vitaya, mtv, vt4

          Dus naast zo'n CI+ kaartje is er nog zeker een coaxkabel nodig om gewoon livetv te kunnen kijken zonder interactieve tv ?
          In de slaapkamer ernaast hebben wij wel een analoge coaxkabel waarbij we evt een gat in de muur kunnen boren.

          Ik had gehoopt enkel zo'n kaartje in je tv en live-tv zonder extra analoge coax kabel




          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Je zal zowel kabel (Coax) als ethernet tot bij je TV moeten krijgen.
          Kaartje kan je kopen, en ik dacht dat je dan geen extra huur dient te betalen.

          Alternatief: chromecast en dan gratis gebruik maken van Yelo of Stevie.
          Je hebt dan natuurlijk niet alle zenders, maar je hoeft geen kabelaansluiting.
          Last edited by CanonYouCan; 28 maart 2016, 19:34.

          Comment


          • #6
            Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Ik had gehoopt enkel zo'n kaartje in je tv en live-tv zonder extra analoge coax kabel
            En hoe gaat het signaal tot aan uw TV geraken denk je?

            Dat CI+ kaartje doet niets anders dan het versleutelde signaal van de kabel decoderen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

              Comment


              • #8
                Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

                Zou zo'n tv dan bvb volstaan http://www.tvstore.be/product/464759...ue22h5610.html

                Denk dat ik gewoon een smart-tv zal kopen en de Yellowtv app installeren en via wifi tv kijken (zag op de site van telenet dat Yellowtv vanaf Android 4.1 of hoger werkt + ARM7 processor of hoger en niet geroot)
                Verbruikt wel1GB/u, evt onbeperkt abonnement nemen.

                Zo'n CI+ kaartje zal niet meer nodig zijn denk ik, daar mijn dochter ook yellowtv op haar tablet kan kijken zonder zo'n kaartje.
                Op haar tablet werkt yellowtv wel, maar ze kan geen opnames bekijken, op mijn vrouw haar tablet werkt Yellowtv niet (maar denk dat ik deze vroeger eens geroot heb met een nieuwe rom van xda developpers)

                Die Chromecast is gewoon een bakje/stickje om van een reeds spelende tv beeld via hdmi/wifi naar een andere tv door te sturen.
                Dan zou onze dochter naar dezelfde programma's moeten kijken als wij tegelijkertijd, is dus geen optie
                Last edited by CanonYouCan; 23 april 2016, 12:02.

                Comment


                • #9
                  Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

                  22' is toch echt wat te klein als TV, zelfs op een slaapkamer.

                  Koop anders een 27' scherm, en laat de computer het smartgedeelte doen.
                  Je kan dan net hetzelfde als Yelo, Stevie, maar ook zenders als 4 en VTM kan je dikwijls via hun website bekijken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

                    Ik belde net naar een winkel en die zei dat zij een klant hadden met een smart-tv, hij kon de yelo-tv app installeren, maar telenet zou die blokkeren.
                    Daarna belde ik naar telenet, die zeiden dat niet alle tv's alle apps draaien (meestal voorgeinstalleerde apps), maar dat dit toch zou mogelijk moeten zijn via een Android-TV.

                    Zou ik dan moeten kijken voor een smart-tv met gewone browser en daar in de google app store die yello-tv downloaden ?
                    Beetje een twijfelgeval, koop ik nu een smarttv met de kans dat telnet die app blokkeert of niet.
                    Telenet zei dat ze geen lijst hebben met tv's waarop die app zou werken... het is weer ingewikkeld

                    Ik heb thuis een smart-tv van Philips, daar staan ook voorgeinstalleerde apps, maar als ik naar http://www.yelo.be ga moet je microsoft silverlight installeren en dit gaat niet op android.
                    Last edited by CanonYouCan; 23 april 2016, 14:35.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

                      Ik heb ooit ook alle mogelijkheden eens bekeken voor op mijn studentenkot.
                      De uiteindelijke samenvatting is:
                      • Ofwel gewoon televisie (analoge kabel, al dan niet aangevuld met digibox, of zo'n kaartje).
                      • Ofwel zoals hier ook werd aangehaald, een gewoon, voldoende groot, computerscherm waarop dan een laptop wordt aangesloten.


                      Die smart tv's met hun apps etc., dat staat nog niet op punt naar mijn mening, en als het werkt is het veel te traag om plezierig te kunnen kijken.
                      Op mijn kot is het destijds een 27" scherm geworden, waarop ik dan mijn laptop aansloot via HDMI. Op die manier kijk je live TV via yelo.be, of stievie, maar evengoed kijk je op die manier films, dvd's, youtube...

                      Comment


                      • #12
                        Re: 2e extra TV voor dochter met Telenet kaartje ipv extra digibox ?

                        We hebben beslist, we bestellen een 22" smarttv (met dbv-c & CI+ als backup voor de zekerheid) met de beste specificaties voor €259.
                        Mijn dochter zal de Yelo-app van haar tablet starten en swipen naar haar tv om te beginnen.
                        Ze kan ondertussen ook een spelletje spelen op haar tablet en dit in de achtergrond laten streamen.

                        Desnoods verlengen we de distributiekabel van onze slaapkamer met een lange kabel van pakweg 5 meter naar haar slaapkamer met een CI+ kaartje.
                        Last edited by CanonYouCan; 25 april 2016, 01:33.

                        Comment

                        Working...
                        X