Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D start niet meer op

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D start niet meer op

    Beste,

    Ik heb een canon 550D en deze wil niet meer opstarten. Hij doet niets meer.
    Heb al een andere batterij getest en doet ook niets.

    Het laatste wat ik er mee gefotografeerd heb was op de Boucles de Spa. Het is een hele dag slecht weer geweest en regelmatig heeft het geregend. Heel de tijd heeft de camera wel bescherming gehad door middel van een soort plastiek zak die er overzat(lens + body). Achterzijde is lichtjes nat geworden maar niet in erge mate.
    Het laatste dat ik op de camera zien verschijnen heb was dat de batterij bijna leeg was en diende vervangen te worden en is toen uitgevallen. Had geen extra batterij bij voor dit toestel en heb dan ook geen foto's meer genomen die dag(was einde van de dag en zijn huiswaarts gereden).

    Heb al een aantal dingen geprobeerd zoals de microswitch'kes die er bij het batterijdeksel inzitten om te testen of deze niet vast zitten maar allemaal geen probleem.
    Ik ben dus nu een beetje ten einde raad wat ik nog kan doen.
    Tenzij binnen doen voor herstelling maar geen idee wat me dat zou kosten.

    Alvast bedankt voor jullie feedback.
    Groeten
    Jeroen

  • #2
    Re: Canon 550D start niet meer op

    En wat heb je bij thuiskomst gedaan.... het spul lekker in de "vochtige" tas laten zitten?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D start niet meer op

      En die plastieken zak was die halfopen of dicht?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D start niet meer op

        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
        En die plastieken zak was die halfopen of dicht?

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        Hallo,

        Heb deze niet meer in de tas gestoken en ook de plastiek zak heb ik er van rond gedaan.
        Heeft tijdens de terugreis vanuit spa(+/-2u) in de auto gestaan om te kunnen drogen.

        Plastiek zak was wel open aan de achterzijde waar het scherm en dergelijk zit. Dus was vrij goed afgesloten maar niet volledig.
        Bij thuis komst heb ik hem op de vloer gezet(is vloerverwarming) om te kunnen drogen.

        Groeten
        Jeroen

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D start niet meer op

          Het kan ook een toevalstreffer zijn.

          Met regelmaat zien we stroringen passeren waar we ook allemaal het raden naar hebben wat het probleem is.
          En als de mensen hun toestel voor herstelling aanbieden dan zien we soms de meest onverwachte reparaties die uitgevoerd worden.

          Een vriend had iet gelijkaardig met een Nikon. Niets werkte nog. Spontaan overleden.
          Toestel voor herstelling aangeboden en ze hebben de flatkabeltjes achterin het toestel vervangen. Kostprijs was ergens rond de 200 euro.

          Een 550D zal waarschijnlijk het herstellen niet meer waard zijn.

          Wat je eventueel eens kan proberen is de lens er af nemen en je toestel op M mode zetten. Als er dan iets op het scherm komt dan is er mogelijks een slecht contact tussen lens en body. Canon is daar nogal gevoelig aan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D start niet meer op

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Het kan ook een toevalstreffer zijn.

            Met regelmaat zien we stroringen passeren waar we ook allemaal het raden naar hebben wat het probleem is.
            En als de mensen hun toestel voor herstelling aanbieden dan zien we soms de meest onverwachte reparaties die uitgevoerd worden.

            Een vriend had iet gelijkaardig met een Nikon. Niets werkte nog. Spontaan overleden.
            Toestel voor herstelling aangeboden en ze hebben de flatkabeltjes achterin het toestel vervangen. Kostprijs was ergens rond de 200 euro.

            Een 550D zal waarschijnlijk het herstellen niet meer waard zijn.

            Wat je eventueel eens kan proberen is de lens er af nemen en je toestel op M mode zetten. Als er dan iets op het scherm komt dan is er mogelijks een slecht contact tussen lens en body. Canon is daar nogal gevoelig aan.
            Ik vrees er inderdaad ook voor dat de herstelling teveel gaat kosten.
            Zal eens zoeken op het net of ik wat te koop kan vinden dat er interessant uitziet.

            Heb er al diverse lenzen opgezet maar dit helpt niet.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D start niet meer op

              Hallo Jeroen,

              Ík zou 'm altijd een keertje laten onderzoeken bij een Canon Service Center.
              Als die hetzelfde werken als een van hun concurrenten (Nikon), dan kost je dat uiteindelijk niets...
              Bij Nikon worden iets van €45,- onderzoekskosten in rekening gebracht, maar die vervallen zodra je afstand doet van je camera.
              Ofwel, als je de camera bij hun laat.
              Één belletje en je weet al hoe het werkt of je hebt al een advies.

              Adrie

              Comment

              Working...
              X