Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony a7ii sd kaart problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony a7ii sd kaart problemen

    hallo,

    na het probleem dat ik mijn videos niet van mijn sd kaart kreeg heb ik nu iets anders. als ik uit de map met de foto's een aantal foto's verwijder of alles en ik doe de kaart weer in mijn camera dan ziet de camera de foto's nog steeds. hij kan ze niet weer geven maar hij ziet ze nog wel. als ik op de foto preview knop druk en de kaart is helemaal leeg gehaald op de computer dan zegt de camera no image. en dan staat er onderin nog wel het aantal foto's en kan ik er gewoon door heen scrollen maar hij ziet niks. ik neem aan dat ik mijn kaart ook gewoon helemaal leeg moet kunnen halen en dat die niks meer ziet of is dit normaal.

    groet jordi

  • #2
    Re: sony a7ii sd kaart problemen

    Hallo,

    Ik heb hetzelfde voor met de Sony A6000. Als je de geheugenkaart in de computer formatteert of foto's wist in de camera, dan kan je die niet meer zien, maar je hebt ook geen "lege" geheugenkaart.
    Formatteren in de camera zelf is de enige mogelijkheid om effectief alles te wissen.
    Bij mijn Nikons kan ik gewoon de foto's op de geheugenkaart wissen via de computer en klaar is kees. Bij de Sony 6000 lukt dat blijkbaar zo niet terwijl dat met de Nex-7 vroeger wel lukte (en met de RX100MkI ook).

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: sony a7ii sd kaart problemen

      hey,
      Ik heb geleerd dat uw sd kaartje formatteren in uw toestel de enige juiste manier is en dat zelfs verwijderen van enkele foto's op uw kaartje in het toestel niet goed is voor uw geheugenkaartje.
      En dit voor alle merken van kaartjes en fototoestellen.
      mvg
      Canon 5D Mark 3/canon 24-105 f4 /canon 100-400mm f4.5-5.6 IS /canon 50mm f1.8

      Comment


      • #4
        Re: sony a7ii sd kaart problemen

        oke ben dus niet de enige. lijkt me nog al raar als ik elke keer als ik een volledige lege kaart wil hebben dat ik hem op nieuw moet formatteren. ik ben binnen kort toch bij de winkel waar ik hem heb gekocht in de buurt dus zal het dan daar nog is na vragen.

        Comment


        • #5
          Re: sony a7ii sd kaart problemen

          Stropje,

          Ik wis al héél lang mijn geheugenkaartjes via de computer en nog nooit problemen gehad met een geheugenkaart (ben digitaal sinds 1999).
          Sony is echter een geval apart. Als je een geheugenkaartje uit een ander toestel neemt en in een Sony wil gebruiken, dan geeft die eerst een fout in de "databse" aan die moet hersteld worden (automatisch).
          Dat ben ik ook nog nooit tegengekomen in een ander merk fototoestel ...

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door stropje Bekijk bericht
          hey,
          Ik heb geleerd dat uw sd kaartje formatteren in uw toestel de enige juiste manier is en dat zelfs verwijderen van enkele foto's op uw kaartje in het toestel niet goed is voor uw geheugenkaartje.
          En dit voor alle merken van kaartjes en fototoestellen.
          mvg
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: sony a7ii sd kaart problemen

            Hallo,

            Zo moet ik het hier dus ook doen met de A6000.
            Bij Nikon, geen enkel probleem ...

            Jaja

            Oorspronkelijk geplaatst door jordiij Bekijk bericht
            oke ben dus niet de enige. lijkt me nog al raar als ik elke keer als ik een volledige lege kaart wil hebben dat ik hem op nieuw moet formatteren. ik ben binnen kort toch bij de winkel waar ik hem heb gekocht in de buurt dus zal het dan daar nog is na vragen.
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: sony a7ii sd kaart problemen

              Het is geen goed idee, en zie ook niet goed in waarom je via pc gedeeltelijk beelden zou verwijderen binnen een map op je SD kaartje. Daarentegen denk ik niet dat er enig probleem is als je alle foto's binnen een map via pc verwijderd of als je de volledige map verwijdert. Pas op er kunnen verschillende mappen met foto's op je SD kaartje staan.
              Je hoeft je SD kaart niet formatteren om foto's of wat dan ook te verwijderen, toestel biedt de mogelijkheid om alle foto's te verwijderen, alle foto's binnen een map, een groep van foto's en singel foto's
              Foto's van andere toestellen kun je bekijken maar niet vergroten, zelfs deze vd a7rii

              Comment


              • #8
                Re: sony a7ii sd kaart problemen

                Wat je wel hebt bij Sony is dat je een sd kaart van één camera kan gebruiken op een ander.
                Dus een sd kaart met foto's van een rx100 kan je in een A77 plaatsen én je kan de foto's ook bekijken.

                Dit gaat niet tussen mijn 760D en 6D bijvoorbeeld.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: sony a7ii sd kaart problemen

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  Wat je wel hebt bij Sony is dat je een sd kaart van één camera kan gebruiken op een ander.
                  Dus een sd kaart met foto's van een rx100 kan je in een A77 plaatsen én je kan de foto's ook bekijken.

                  Dit gaat niet tussen mijn 760D en 6D bijvoorbeeld.
                  Inderdaad je kunt de SD-kaart uitwisselen tussen a7rii en bvb oudere nex toestellen of a6000 en zelfs SLT-toestellen maakt allemaal niet uit, is heel flexibel en dit zal waarschijnlijk ook kunnen met toestellen van andere fabrikanten welke de voorgeschreven standaard gebruiken voor opslag van beeldmateriaal.

                  Als er nu problemen zouden zijn met weergeven van foto's is er een functie voorzien op het toestel voor het herstellen van de SD-kaart data base.

                  Als je minder vertrouwt bent met opladen en organiseren van foto's en video's via de verkenner of gelijkaardige SW is er gratis PlayMemories Home beschikbaar , kunt daarna nog altijd andere SW gebruiken voor beeldverwerking.
                  Ook capture one express is gratis beschikbaar voor sony gebruikers. https://www.phaseone.com/en/Products...y-Express.aspx

                  Comment


                  • #10
                    Re: sony a7ii sd kaart problemen

                    Bedankt voor alle reacties. Mijn Mac geeft geen verborgen bestanden weer dus misschien zie ik een mapje niet bij het verwijderen. Ik zal het van de week nog is proberen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: sony a7ii sd kaart problemen

                      Hallo,

                      Ik kan wel de bestanden van bv. mijn Nikon D5200 bekijken op mijn RX100MkI.
                      Die geeft eerst een fouitmelding, maar daarna kan ik ze gewoon bekijken ...

                      Jaja

                      Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                      Wat je wel hebt bij Sony is dat je een sd kaart van één camera kan gebruiken op een ander.
                      Dus een sd kaart met foto's van een rx100 kan je in een A77 plaatsen én je kan de foto's ook bekijken.

                      Dit gaat niet tussen mijn 760D en 6D bijvoorbeeld.
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: sony a7ii sd kaart problemen

                        Hallo,

                        Als de foto's van de geheugenkaart naar de PC gekopieerd zijn, dan wis ik gewoon de hele geheugenkaart. Klaar is kees ... Nog nooit enig probleem mee ondervonden (sinds 1999).
                        Dat ging zonder problemen bij al mijn Olympussen, Canons, Nikons, Panasonics, Fuji's ....
                        Enkel bij Sony werkt dat niet.
                        Als ik op de A6000 foto's wis, dan zijn die ook niet echt weg. Je kan ze niet meer bekijken, maar de camera zegt dat ze er nog wel zijn.
                        De enige manier om dat op te lossen is de kaart formateren in de camera zelf.

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                        Het is geen goed idee, en zie ook niet goed in waarom je via pc gedeeltelijk beelden zou verwijderen binnen een map op je SD kaartje. Daarentegen denk ik niet dat er enig probleem is als je alle foto's binnen een map via pc verwijderd of als je de volledige map verwijdert. Pas op er kunnen verschillende mappen met foto's op je SD kaartje staan.
                        Je hoeft je SD kaart niet formatteren om foto's of wat dan ook te verwijderen, toestel biedt de mogelijkheid om alle foto's te verwijderen, alle foto's binnen een map, een groep van foto's en singel foto's
                        Foto's van andere toestellen kun je bekijken maar niet vergroten, zelfs deze vd a7rii
                        Last edited by jaja; 28 maart 2016, 15:33.
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: sony a7ii sd kaart problemen

                          Als je op pc beelden verwijdert worden deze niet verwijderd op SD-kaart, of op hard disk of wat dan ook, enkel de indexfile wordt aangepast, en dit is ook zo ingeval van een snelle format. Is zoals een hoofdstuk in een boek verwijderen door het te schrappen in de index, fysisch is het nog altijd aanwezig maar via de index ga je het niet meer terugvinden. Als je nu door het boek bladert ga je het hoofdstuk uiteraard nog wel terug vinden maar link via index is weg. Nu de behandeling van die index kan verschillend zijn tussen PC en toestel, sommige toestellen evolueren nu eenmaal PC uiteraard niet wat file behandeling betreft. Bijkomend zekers ingeval van mac is dat er een trash-can kan gecreëerd worden op de SD-kaart wat voor extra problemen kan zorgen. Dus het is zekers niet aan te raden, van zomaar via PC files te verwijderen zekers niet via iPhoto, als je dat toch wil doen kun je dat best via de daarvoor bestemde SW- die gratis beschikbaar is. Als er nu toch linken verbroken zouden zijn kun je die herstellen via een database repair commando op het toestel.

                          Andere en betere manier is beelden verwijderen via het toestel zelf, en je kunt dit per folder, per beeld op datum, in groep etc. Format via toestel gaat ook verder dan een snelle format van PC en is meestal sneller dan beelden verwijderen.
                          Daarbij den dag vandaag hoef je niet meer kaart uit toestel te halen om foto's te transfereren.

                          Comment

                          Working...
                          X