Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verloopring voor nikon coolpix 5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verloopring voor nikon coolpix 5700

    Hallo,

    Kan iemand mij zeggen welke verloopring ik het best aanschaf voor de nikon coolpix 5700. De bedoeling is enkel om filters (polarisatie-filter,...) te monteren. De HR-E5700 verloopring van nikon lijkt mij wel OK. Hebben raynox of andere fabrikanten ook verloopringen voor nikon? En waar kan ik deze het goedkoopst bestellen?

  • #2
    Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

    die HR-E5700 is enkel een zonnekap. Ik denk niet dat je daar filters kunt op schroeven. Voor de CP5700 is er nu een speciaal tussenstuk voor filters, de HN-CP11. Ik heb die vorige maand bij topfoto gekocht voor 25EURO samen met een BW MRC circulaire polarisatie filter (99EURO). De filterdraad is wel 77mm, dus dat maakt de filters wat duurder. Voordeel is dat je kan zoomen over het ganse bereik van de camera. De filteradapter is trouwens ook als zonnekap te gebruiken,
    Jeroen || OM-D EM-5

    Comment


    • #3
      Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

      inderdaad, de HR-E5700 is enkel een zonnekap. Er zit geen schroefdraad op voor het plaatsen van lenzen. Bedankt voor eventjes terecht te wijzen en bedankt voor die info over het nieuwe tussenstuk. Zoals je zegt, jammer dat ie 77mm is.

      Comment


      • #4
        Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

        Nog een vraagje Jeroen,

        Heb je geen problemen bij het gebruik van de ingebouwde flits. Wordt het flitslicht niet geblokkeerd door de opzetlens (vanwege de grote diameter). Of gebruik je een externe flits.

        Comment


        • #5
          Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

          inderdaad, voor het flitsen van onderwerpen van dichtbij moet ie eraf anders krijg je schaduwen op je foto's. Ik gebruik nu altijd een externe flits. Ik heb me trouwens al zitten afvragen of ie der voor extern flitsen ook niet beter afgaat, want voor TTL flitsen heb je de lichtmeter nodig die naast de flits zit. Iemand die hier ervaring mee heeft?

          Het is dus keuzes maken, ik heb gekozen om het volledige zoombereik te hebben zonder te moeten prutsen. Er is geloof ik ook een systeem met een uitschuifbare tussenring, je kan dan kleinere filters nemen, maar dan moet je dat ding wel manuaal juist zetten. Daar is al eens een thread over geweest http://forum.belgiumdigital.com/show...=filter+cp5700
          Jeroen || OM-D EM-5

          Comment


          • #6
            Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

            nextphoto heeft thread-adapters van 52mm en 58mm die moeten geplaatst worden op het voorste gedeelte van de lens. Op deze adapters kan je meerdere lenzen plaatsen zonder dat je vignettering krijgt. Je moet wel voorzichtig zijn want de adapter zit er niet roestvast op. Dit is ook een optie.

            Comment


            • #7
              Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

              met meerdere lenzen bedoelde ik eigenlijk meerdere filters. Want deze thread-adapters zijn niet bestand om lenzen op te plaatsen.

              Comment


              • #8
                Re: Verloopring voor nikon coolpix 5700

                ik denk wel (ben het niet zeker) dat het voorste gedeelte van de lens ronddraait tijdens het zoomen. Is misschien een beetje vervelend bij een polarisatiefilter omdat je dan telkens moet bijstellen. En het zit er inderdaad niet zo vast op.
                Jeroen || OM-D EM-5

                Comment

                Working...
                X