Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Philips TV gaat steeds aan en uit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Philips TV gaat steeds aan en uit

    Sedert gisteravond gaat de TV constant vanzelf aan en uit.
    Als ik hem aan zet met de 'echte' aan/uit knop, werkt die perfect voor enkele seconden. Dan gaat het standby lichtje 2x knipperen en gaat de TV uit. Vervolgens knippert het standby lichtje opnieuw 2x en gaat terug aan. Enzovoort...

    Batterijen van de afstandsbediening heb ik er uitgehaald, maar daar ligt het dus niet aan.

    Iemand een idee of hier zelf iets aan te doen valt? Het is een gewone flatscreen TV, geen led of smartTV. Het exacte type ken ik niet, maar kan ik wellicht wel achterhalen vermoed ik.
    https://www.facebook.com/devrieset/

  • #2
    Philips TV gaat steeds aan en uit

    Ik heb dit onlangs voorgehad met een recente Samsung tv (net buiten garantieperiode). Na een eerste contact met de helpdesk gingen die meteen een hersteller sturen, maar de telefoonlijn verbrak voor het einde van het gesprek. Dus tweede keer gebeld en ik kwam bij een andere operator terecht, die mij zei om de tv te resetten in het menu en na het herstarten was het probleem verdwenen.

    Ik zou zeggen : zie of je de tv kan resetten of neem telefonisch contact met de helpdesk. Misschien vind je ook wel wat oplossingen op het net specifiek voor Philips.

    Succes

    Peter



    Sent from my iPad using Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Ik heb dit onlangs voorgehad met een recente Samsung tv (net buiten garantieperiode). Na een eerste contact met de helpdesk gingen die meteen een hersteller sturen, maar de telefoonlijn verbrak voor het einde van het gesprek. Dus tweede keer gebeld en ik kwam bij een andere operator terecht, die mij zei om de tv te resetten in het menu en na het herstarten was het probleem verdwenen.

      Ik zou zeggen : zie of je de tv kan resetten of neem telefonisch contact met de helpdesk. Misschien vind je ook wel wat oplossingen op het net specifiek voor Philips.

      Succes

      Peter



      Sent from my iPad using Tapatalk
      Had ik al geprobeerd, maar helaas.
      Ik krijg zelfs de tijd niet om in het menu te geraken...
      https://www.facebook.com/devrieset/

      Comment


      • #4
        Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

        Hoe oud is die TV?

        Ik heb vorig jaar een Philips TV gehad, en na een jaar teruggestuurd omdat die helemaal onstabiel was. philips is er niet in geslaagd die te herstellen met updates of weet ik wat.

        Centen teruggekregen, en nu staat hier een Panasonic.

        Comment


        • #5
          Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

          Dit kan ook een probleem met de voeding van de TV zijn. Heb ooit ook nog zo'n probleem gehad met mijn 8 jaar oude beeldbuisTV. Maar die heb ik dan buitengewipt en vervangen door een Loewe LCD...
          Was helaas een probleem dat typisch was voor dat type voeding.

          Dat het plots aan de software zou liggen zou ik vreemd vinden : de TV heeft waarschijnlijk voordien perfect gewerkt en aan de software is niet veel veranderd.
          Maar je kan ook de TV eens een nachtje uit de stekker trekken, en hopen dat dat voldoende is om het ding te resetten...

          Het exacte type van je TV zou achteraan op het typekaartje moeten te vinden zijn.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

            Bij een oudere TV met een klassieke beeldbuis heet dit fenomeen "pitsen". Dit in- en uitschakelen wordt veroorzaakt door de stroombegrenzing in de voeding die steeds wordt aangesproken vanwege een korstsluiting veroorzaakt door een defect onderdeel, meestal een transistor of condensator in de horizontale afbuiging. Soms ook de voeding zelf.

            Dit kan je niet zelf repareren tenzij je hiervoor de nodige kennis hebt. Herstellingskosten overstijgen meestal ook de restwaarde van de TV.

            Bij een Flat-screen TV kan dit meerder oorzaken hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

              Het is gissen naar de oorzaak van het probleem laat staan dat je er nog aan zou kunnen werken.
              Ik vermoed een probleem met de voeding of een storing in de firmware (software probleem)
              sowieso ga je hier niets aan kunnen doen hoor.
              Best uitkijken naar een nieuw toestel, repareren van een oud tv toestel doen ze niet meer.
              Voor 300 euro heb je een nieuw. Wat moet je gaan sukkelen?

              Comment


              • #8
                Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                Ik herinner mij nu wat bij mij de oplossing bracht. Indien de TV op een meervoudig stopcontact zit, plaats deze even op een rechtstreeks muur contact. Raar maar waar, dit gaf bij mijn Samsung de oplossing.
                Succes.

                Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                  De TV is ondertussen een 6-tal jaar oud ongeveer.
                  Nadat ik alles had geprobeerd wat hier werd aangeraden: geen effect.
                  Laten herstellen is inderdaad geen optie.
                  Nadien heb ik een laatste redmiddel geprobeerd: ik heb een ferme tik gegeven aan de achterkant van de TV, ter hoogte van dat standby lichtje. En hallejulah, hij doet het weer
                  https://www.facebook.com/devrieset/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                    Nu ben je zeker dat je een "old school" toestel hebt
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                      The "Onslow method"

                      An assortment of clips featuring Onslow and Daisy thumping the TV set. Tags: keeping up appearances britcom onslow daisy hyacinth bucket bouquet richard rose...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
                        De TV is ondertussen een 6-tal jaar oud ongeveer.
                        Nadat ik alles had geprobeerd wat hier werd aangeraden: geen effect.
                        Laten herstellen is inderdaad geen optie.
                        Nadien heb ik een laatste redmiddel geprobeerd: ik heb een ferme tik gegeven aan de achterkant van de TV, ter hoogte van dat standby lichtje. En hallejulah, hij doet het weer
                        Als die gemakkelijk open te krijgen is, dan zou je met een vergrootglas op zoek kunnen gaan naar slechte soldeerverbindingen (scheurtjes of matte solduur).
                        De grootste kans om die slechte verbinding te vinden is in het voedingsgedeelte, dat wordt meestal het warmst (opwarmen en afkoelen zorgt voor de scheurtjes).
                        Maar ik denk dat het niet meer zo gemakkelijk is om zo'n platte tv open te krijgen zonder ergens iets te beschadigen als je er geen ervaring mee hebt.
                        Zo'n 36 jaar geleden heb ik op school nog een jaar "radio en tv" gevolgd, maar toen zag een tv en een radio er helemaal anders uit dan nu.
                        In het praktijklokaal stonden nog vooral radio's en tv's met lampen, hoewel dat toen eigenlijk al ouderwets was.

                        Als die 6 jaar oud is, dan kost het inderdaad meer aan verzendkosten alleen dan wat de tv nog waard is.
                        Vroeger werden tv's hersteld door de lokale verkoper, en dan kwamen er geen verzendkosten bij kijken, maar dat is ondertussen ook helemaal veranderd (de meeste toestellen gaan zelfs naar een ander land voor de herstelling).
                        Last edited by Black B@ndit; 27 maart 2016, 21:13.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                          Ooit bij een nieuwe Samsung TV hetzelfde probleem.
                          Hersteller aan huis dacht eerst aan de voeding, niet dus.
                          Wat is er dan verder nog te vervangen aan moderne flatscreens?
                          Jawel het ganse moederbord inclusief de voeding.
                          Deze was dus onder garantie, maar voor een zes jaar oude TV zijn er goedkopere opties denk ik.
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                            Goed dat je nu even terug tv kan kijken maar ik verwacht dat het probleem snel terug zal komen.
                            Vermoedelijk is het een slecht contact maar vind dat maar eens terug in een schakeling met honderdduizend contacten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Philips TV gaat steeds aan en uit

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Goed dat je nu even terug tv kan kijken maar ik verwacht dat het probleem snel terug zal komen.
                              Vermoedelijk is het een slecht contact maar vind dat maar eens terug in een schakeling met honderdduizend contacten.
                              Inderdaad, ook mijn gedacht.
                              Wordt wellicht een nieuw model binnen x aantal weken/maanden.
                              https://www.facebook.com/devrieset/

                              Comment

                              Working...
                              X