Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5 in het land ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5 in het land ...

    Hallo,

    Net een FB-bericht gehad van mijn fotohandelaar dat de eerste Nikon D5's in de winkel aangekomen zijn. Nu de D500's nog

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Nikon D5 in het land ...

    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

    Net een FB-bericht gehad van mijn fotohandelaar dat de eerste Nikon D5's in de winkel aangekomen zijn. Nu de D500's nog

    Jaja
    Ik heb al aangeboden om een D2 en een D3 in te ruilen voor een D5 maar blijkbaar gaat dat niet

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5 in het land ...

      Idd,maar het zijn de eerste toestellen die aan NPS members worden geleverd.
      Volgens ik vernomen heb zijn degene wie er voor ingeschreven heeft later.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5 in het land ...

        Eerder deze week kreeg ik een uitnodiging voor de "Canon 1DX Mark II Road Show", toevallig is de eerste datum 1 dag na mijn verjaardag (ik zal er toch niet naartoe gaan, geen duur verjaardagscadeautje voor mij dit jaar).
        Die 1DX MKII zal dus ook zo snel mogelijk in de winkels moeten liggen als de D5 ook al leverbaar wordt...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5 in het land ...

          Bart kijken kost geen geld hé....Ik ga kijken in Gent...misschien toch tot dan....

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5 in het land ...

            Oorspronkelijk geplaatst door jovdt Bekijk bericht
            Bart kijken kost geen geld hé....Ik ga kijken in Gent...misschien toch tot dan....
            Dat is voor mij een werkdag, maar als ik dan niet moest werken zou ik er nog niet voor naar Gent rijden.
            Zo'n "Road Show" is er eigenlijk alleen maar om de verkoop aan te zwengelen, als ik die camera ooit nodig heb, en als ik er dan het geld voor heb, dan zal ik die zonder zo'n show ook wel kopen als de reviews goed zijn.
            Tijdens zo'n "verkoopspraatjes" is altijd alles héél goed en véél beter dan bij het oude model, maar voor mij twijfel ik er aan of de nieuwe versie echt zoveel verbeterd is dat ik het aan mijn foto's kan zien dat ze met de 1DX MKII gemaakt zijn in plaats van met de "oude" die ik nu gebruik (dat blijft nog altijd een heel goede camera, ook als er een nieuw model is uitgekomen).
            Het verschil tussen de 1D MKIII en de 1DX was wel heel groot (de 1D MKIV heb ik overgeslagen), maar het verschil tussen de 1DX versie 1 en 2 zal lang niet zo groot zijn (niet genoeg om er meteen voor naar de winkel te rijden).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5 in het land ...

              Een stevige prijs van -ik dacht- 6.990 € is niet niks.
              Ik vrees ook, zoals Bart zegt, voor de verminderende meeropbrengsten.

              Ik ben digitaal ingestapt met een D1, de overstap naar D2x was fenomenaal op het gebied van de menu's (geen codes meer instellen), de overstap naar D3 was even spectaculair (ISO- ruis).
              De overstap naar een D4 sensor was al heel wat minder spectaculair.

              Maar ik ga toch even naar Lieven Coudenys om hem eens in handen te houden (maar zonder bankkaart het is voor héél even genoeg geweest)
              D4 vs D5 sensor met dezelfde optiek. 99% van de fotografen halen de foto's volgens mij ook niet uiteen.

              Nog maar een paar jaar geleden met de komst van de D3 : iedere kritikaster klonk alsof hij aan de amfetamines had gezeten, en nu ....
              Wat zei Bredero ook alweer ? Het kan verkeren
              Een D3 zou -als ik dat zo soms hoor- volgens sommigen nog amper kwaliteit bieden. Moet het niet geloven.
              Op het werk loopt er ook zo ene rond, haalde uit zijn D200 niet wat hij wou. Heeft nu een D810 met 24-70/2.8, kent niks maar dan ook niks van fotografie, ik heb hem dat beslist afgeraden, tevergeefs. Ik zag hem gisteren in de lift met zijn nieuwste aanwinst. Wat ik voorspelde is uitgekomen, ook daar haalt hij niet uit wat hij wil, hij ging nu alles oplossen met een éénpootstatief :-(

              Ik werk nogal dikwijls in lichtarme omstandigheden (zonder statief) op hoge ISO, standje of twee hoger zou me interesseren, maar die 200 NEF-bursts ???? Die 2 beelden per s meer ???? Die scherpstelpunten meer ????? Filmen ?????
              Met AF in lichtarme omstandigheden trek ik mijn plan maar het zou wél leuk zijn.
              Last edited by opapol; 26 maart 2016, 10:25.

              Comment


              • #8
                Ik werk nog steeds met grote tevredenheid met een D3S en dat zal waarschijnlijk nog wel enkele jaren duren…. De D5 heeft toch echt wel een hele hoge prijs!!!
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5 in het land ...

                  Tja, het is nu eenmaal een gegeven dat de early-adaptors de volle pot betalen he. Maar als die hun speeltje hebben en de winkelrekken zijn bevoorraad met de nieuwe modellen, dan zakt de prijs gewoonlijk wel. Alhoewel dat de prijs van de echte pro-modellen (Nikon D5 en Canon 1dx) meestal niet veel zakt, maar meestal toch wel een beetje een paar maanden na introductie.
                  En wat betreft verbeteringen tov vorige modellen, de digitale fotografie zoals we die nu kennen is eigenlijk wel een volwassen technologie geworden. Dit heeft als gevolg dat we met de huidige technologie volgens mij geen grote sprongen qua specs moeten verwachten, zeker niet op korte termijn. Echt grote verbeteringen ga je volgens mij maar krijgen als ze echt met nieuwe sensortechnologie op de proppen gaan komen, bijvoorbeeld door gebruik van nieuwe materialen. Maar waarschijnlijk zal er op de huidige CMOS-technologie nog wel wat rek zitten, en kunnen ze ook nog andere zaken altijd wat verbeteren, zoals de AF-functionaliteit (sneller, accurater en lichtgevoeliger), stabilisatie-technologie (op lens of in-camera), video-specs, DR, hoge iso, ….Maar meestal ga je pas een verschil merken als je één of meerdere generatie's overslaat, dus ik vermoed inderdaad als je nu een D4(s) of 1Dx bezit, de toegevoegde waarde minimaal zal zijn.
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D5 in het land ...

                    Ze komen maar mondjesmaat binnen.Foto Nelissen had er 6 in bestelling en hebben maar eentje binnengekregen.
                    Ik denk dat het met de D500 ook zo gaat zijn.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D5 in het land ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                      Tja, het is nu eenmaal een gegeven dat de early-adaptors de volle pot betalen he. Maar als die hun speeltje hebben en de winkelrekken zijn bevoorraad met de nieuwe modellen, dan zakt de prijs gewoonlijk wel. Alhoewel dat de prijs van de echte pro-modellen (Nikon D5 en Canon 1dx) meestal niet veel zakt, maar meestal toch wel een beetje een paar maanden na introductie.
                      En wat betreft verbeteringen tov vorige modellen, de digitale fotografie zoals we die nu kennen is eigenlijk wel een volwassen technologie geworden. Dit heeft als gevolg dat we met de huidige technologie volgens mij geen grote sprongen qua specs moeten verwachten, zeker niet op korte termijn. Echt grote verbeteringen ga je volgens mij maar krijgen als ze echt met nieuwe sensortechnologie op de proppen gaan komen, bijvoorbeeld door gebruik van nieuwe materialen. Maar waarschijnlijk zal er op de huidige CMOS-technologie nog wel wat rek zitten, en kunnen ze ook nog andere zaken altijd wat verbeteren, zoals de AF-functionaliteit (sneller, accurater en lichtgevoeliger), stabilisatie-technologie (op lens of in-camera), video-specs, DR, hoge iso, ….Maar meestal ga je pas een verschil merken als je één of meerdere generatie's overslaat, dus ik vermoed inderdaad als je nu een D4(s) of 1Dx bezit, de toegevoegde waarde minimaal zal zijn.
                      Ga eens kijken bij Natuurpunt Neerpelt in de tuin van bezoekerscentrum 'De Wulp' een expositie van natuurfotografen op zeer grote panelen. Foto's gemaakt met diverse merken camera's van instappers tot topcamera's. Wanneer er niet bij vermeld stond met welke camera ze gemaakt waren bv D200; D810 of een pro-model zou je het verschil aan de kwaliteit niet zien. Ook daar is het bewijs dat de fotograaf het verschil maakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D5 in het land ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Ga eens kijken bij Natuurpunt Neerpelt in de tuin van bezoekerscentrum 'De Wulp' een expositie van natuurfotografen op zeer grote panelen. Foto's gemaakt met diverse merken camera's van instappers tot topcamera's. Wanneer er niet bij vermeld stond met welke camera ze gemaakt waren bv D200; D810 of een pro-model zou je het verschil aan de kwaliteit niet zien. Ook daar is het bewijs dat de fotograaf het verschil maakt.
                        http://www.natuurpuntneerpelt.be/
                        Ik zal het nog even anders zeggen : als de combinatie fotograaf-grafisch ontwerper er komt dan krijg je pas spectaculaire resultaten. Ook met materiaal waar velen nu op neerkijken.
                        De D2x werd door velen onthaald en meer bepaald verweten om een ruisbak te zijn, bij vriend Jan hangt er een foto van zijn kleinzoon. Crop van een D2X, 1x1 meter groot. Gewoon perfect.
                        Eenbes is mijn vriend.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D5 in het land ...

                          Ik heb hier nog afdrukken liggen van 50/70 genomen meet een D2h.gewoon perfect

                          Comment

                          Working...
                          X