Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Leek heeft lensvraag

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Leek heeft lensvraag

    Ik val dus maar met de deur in huis : ik ben een cameraleek maar ik hoop dat jullie dat niet belet om een poging te doen om me verder te helpen.

    Ik heb een paar dagen terug de Sony a 6000 gekocht, na lang wikken wegen en 'duizenden' reviews van kenners lezen was ik om wegens zijn supersnelle en continue autofocus die het me mogelijk zou moeten maken om (in mijn geval) dieren in beweging te fotograferen.
    Maar wat ben ik met een camera met supernelle autofocus als blijkt dat je geen betaalbare passende lens kan vinden die dat ook heeft? Ik had er geen idéé van dat systeemcamera's zo weinig inzoomen en als je dan een extra zoomlens wil kopen blijkt dié weer traag, tenzij je een fortuin uitgeeft. Domdom natuurlijk dat ik dat vooraf niet wist maar dat wordt ook nérgens aangegeven en mijn vorige compact had een optische zoom van 18 waardoor ik stomweg aannam dat een veel duurdere camera die gemáákt is voor actiefoto's toch ook wel een redelijke zoom zou hebben - niet dus.

    Ja, dan kan die camera met de kitlens (PZ 16-50mm f/3.5-5.6 OSS) misschien veel kunnen, daar heb ik amper iets aan want de beweging speelt zich meestal niet vlak onder mijn neus af en veel verder reikt die lens niet.
    Welke betaalbare zoomlens (en ik hoef echt geen vliegtuigen uit de lucht te plukken) heeft óók een snelle autofocus zodat ik tenminste iets heb aan de kwaliteiten waarvoor ik mijn camera heb gekocht? Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb eigenlijk al zin om mijn camera terug te brengen nu het nog kan en het allemaal nog eens goed te overdenken - dat lost natuurlijk niks op maar dan ben ik tenminste mijn geld niet kwijt aan iets waar ik naar mijn gevoel totaal niet mee kan waarvoor ik het bedoeld had.

  • #2
    Re: Leek heeft lensvraag