Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windstil

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Windstil

    Twee weken geleden in Den Oever, een perfecte windstille voorjaarsdag. Op de achtergrond de Afsluitdijk.



    update:

    Last edited by olivetti; 24 maart 2016, 23:17.
    http://www.smuttynose.nl

  • #2
    Re: Windstil

    Duidelijk totale windstilte, goed gezien. Het onderwerp zelf spreekt me echter niet aan (gelukkig verschillen smaken).
    Heb enkel een probleem met de rechtheid... rechts is die recht maar links niet, tenminste als ik mag afgaan op de weerspiegeling in het water (scheelt echt niet veel maar toch). En dat begrijp ik niet... dit kan toch niet ? Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het aan lensvertekening zou liggen. Iemand een verklaring ?
    (of zie ik spoken ?)
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Windstil

      Oorspronkelijk geplaatst door ifiamminghi Bekijk bericht
      Duidelijk totale windstilte, goed gezien. Het onderwerp zelf spreekt me echter niet aan (gelukkig verschillen smaken).
      Heb enkel een probleem met de rechtheid... rechts is die recht maar links niet, tenminste als ik mag afgaan op de weerspiegeling in het water (scheelt echt niet veel maar toch). En dat begrijp ik niet... dit kan toch niet ? Lijkt me ook onwaarschijnlijk dat het aan lensvertekening zou liggen. Iemand een verklaring ?
      (of zie ik spoken ?)
      Er was wat lensvertekening in de foto en dat heb ik een beetje slordig "opgelost".
      Betere geplaatst.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Windstil

        mooie spiegeling en een wijds zicht.
        Groeten Leon
        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

        Comment


        • #5
          Re: Windstil

          Het is inderdaad een perfecte spiegel, een uitzonderlijk moment zo glad dat water
          Persoonlijk vind ik dat er teveel te zien is

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Windstil

            De pier met de palen, in spiegelbeeld, levert zeker een schitterend grafisch beeld op. Alsof alles zweeft !
            Inderdaad gaart de aandacht dan te snel naar andere elementen.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Windstil

              Plaatje waar heel veel op te ontdekken is maar door het moment van de windstilte stoort dit niet echt.
              Soms is eenvoud mooi maar het mag ook soms wel iets meer zijn, zoals hier.
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Windstil

                Een goed geslaagde overzicht foto van een gebied en soms missen deze een beetje originaliteit ook al stoort me dat niet.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment

                Working...
                X