Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop laagstijlen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop laagstijlen

    Wanneer ik een laagstijl kopieer en deze toepas op een andere foto dan kopieert deze de kleur van de lijn verkeerd. Het is een kleur die er wel op trekt maar toch verschilt.
    wanneer ik de rgb waarden bekijk is dit heel raar. De 2 lijnen hebben een verschillende kleur en toch dezelfde rgb waarden.

  • #2
    Re: Photoshop laagstijlen

    Ik vrees dat je dit gaat moeten illustreren met een voorbeeld (of meer?). Laagstijlen bepalen immers hoe een bepaalde laag zich t.o.v. de laag daaronder gaat gedragen, maar als je laagstijlen gaat kopiëren tussen verschillende foto's, dan introduceer je een onbekende meer...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop laagstijlen

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik vrees dat je dit gaat moeten illustreren met een voorbeeld (of meer?). Laagstijlen bepalen immers hoe een bepaalde laag zich t.o.v. de laag daaronder gaat gedragen, maar als je laagstijlen gaat kopiëren tussen verschillende foto's, dan introduceer je een onbekende meer...
      Als ik communiekaartjes ontwerp en een drieluik heb dan heb ik 3 tabbladeren omdat mijn drieluik op kartonnage wordt gekleefd. Wanneer ik op het ontwerp dat rechts komt laagstijlen toevoeg begin ik meestal met een lijn van 2px rond de foto en neem ik voor de kleur van de lijn een kleur uit de foto. daarna voeg ik nog enkele laagstijlen toe zoals gloed binnen en soms schaduw. Deze laagstijl kopieer ik dan naar de andere 2 delen van mijn drieluik dat op een ander tabblad staat. Ps kopieert alles hetzelfde alleen de kleur verschilt. Wanneer ik echter naar de rgb waarden kijk dan is dit raar want ze hebben dezelfde nummerieke waarden maar toch een andere kleur. Ik heb dit probleem nog nooit gehad.
      Ik doe het al jaren zo, dus weet niet wat ik nu verkeerd doe.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop laagstijlen

        Da's alleszins al duidelijker uitgelegd! Helaas heb ik geen antwoord. Misschien een andere lezer?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop laagstijlen

          dat kan als 1 van de foto's een ander kleurprofiel heeft

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop laagstijlen

            Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
            dat kan als 1 van de foto's een ander kleurprofiel heeft
            Blijkbaar hebben ze ander kleurprofiel.Wanneer ik echter het kleurprofiel verander wordt de lijn weergegeven in dezelfde kleur maar mijn foto heeft dan niet meer de juiste kleur. weet niet goed waar het fout is gelopen.

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop laagstijlen

              eerst de foto's "opslaan voor web" met andere naam en pas daarna het lijntje aanbrengen kan helpen

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop laagstijlen

                Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
                eerst de foto's "opslaan voor web" met andere naam en pas daarna het lijntje aanbrengen kan helpen
                De foto's zijn voor afdruk, dus de kwaliteit moet wel zo hoog mogelijk zijn. Het zijn er maar een paar die ik opnieuw moet maken.
                Doordat ik een nieuwe laptop heb en nu vanop 2 verschillende computers werk stond het ene zijn kleurprofiel anders. Dus dat is nu opgelost.

                Comment

                Working...
                X