Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik software voortaan gratis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nik software voortaan gratis

    Triest nieuws, en tegelijk leuk voor wie nog niet instapte, Google geeft voortaan Nik Software gratis weg.
    Dit is een meer dan hoogwaardige set aan filters die autonoom of als plug-in voor LR of PS werken.

    Het minpunt is natuurlijk dat er geen ontwikkeling meer gaat zijn.

    Jammer.
    ...leeg...

  • #2
    Re: Nik software voortaan gratis

    Ha, ik heb vandaag toevallig de demo gedownload omdat de 'buy' knop niet werkte... goeie timing dus voor mij ^_^
    "Time isn't money... Time is precious"

    Comment


    • #3
      Re: Nik software voortaan gratis

      Omg volledig gratis of wa? Goed nieuws voor mij maar idd jammer dat het niet meer verder ontwikkeld wordt, maar dit was al een tijdje zo, niet?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nik software voortaan gratis

        Die ontwikkeling was er al bijna zolang als Google Nik Software had overgenomen; wat ze trouwens deden om een ander Nik app, die niet eens tot de collectie behoorde. Nochtans, en ik heb het elders al gezegd: Nik behoort tot de beste plugins die ik ken, en ik ken er nogal wat.
        Dus: diegenen die Nik niet kennen en nu gratis zouden kunnen krijgen: zeker DOEN!
        De support van Google was tot nog toe redelijk goed; ik vermoed dat dat wel zal minderen: never look a gift horse in the mouth (http://dictionary.cambridge.org/dict...e-in-the-mouth)
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Nik Collection vanaf nu gratis

          Moderator Note: Omdat Lieven Lema dit nieuws eerst gemeld werd, is deze nieuwe topic (TS: danikon) samengevoegd met de eerder verschenen topic.

          Vanaf nu biedt Google het hele Nik Collection pakket gratis aan!
          In totaal bevat het 7 plugins voor o.a. kleur, ruisreductie, zwart-wit en HDR.
          Je kan het vanop hun website downloaden.

          Deze plugins werken perfect samen met Photoshop en Lightroom.
          In Photoshop verschijnen deze filters automatisch na installatie. In Lightroom niet.
          Het installeren in Lightroom is niet zo moeilijk, maar toch moet je goed weten hoe dat moet.
          Op mijn website vind je hierover een videotutorial terug, zodat je er direct mee aan de slag kan gaan:

          http://dannylaps.be/google-nik-collection-lightroom/
          Last edited by LesC; 25 maart 2016, 08:53.

          Comment


          • #6
            Re: Nik Collection vanaf nu gratis

            Oorspronkelijk geplaatst door danikon Bekijk bericht
            Op mijn website vind je hierover een videotutorial terug, zodat je er direct mee aan de slag kan gaan:
            Bedankt Danny!! Goeie tip en uitleg!!

            Comment


            • #7
              Re: Nik Collection vanaf nu gratis

              Great ! Thanx.

              Silver Efex is een prachtige tool.
              Fuji X - Less became more

              Comment


              • #8
                Re: Nik software voortaan gratis

                Top! Ging hem net gaan kopen eerstdaags 😜

                Comment


                • #9
                  Re: Nik software voortaan gratis

                  Bedankt voor de tip en de uitleg voor installatie in lightroom!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nik software voortaan gratis

                    Het is inderdaad leuk werken met NIK, spijtig dat ze dit nu gratis gaan weggeven
                    Want gratis wil ook wel zeggen dat het einde nabij is, kan me niet voorstellen dat ze er nog werk gaan insteken als ze het daarna voor niks weggeven
                    Echt zonde !

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nik software voortaan gratis

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Echt zonde !
                      Zo is dat Sieg, wat zijn we met gratis als we niet meer evolueren.
                      Persoonlijk begin ik een grondige hekel aan Google te krijgen, ze stoppen met Picasa, forceren naar Google+ en dat begint op zijn einde te lopen, ooit ga ik blij zijn om mijn gmail-adres op te zeggen.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nik software voortaan gratis

                        De Nik Collections geinstalleerd in Photoshop CC en Lightroom CC en tevens Paperback handboek besteld bij Managementboek.nl.

                        Bedankt aan de aangevers van de Nik download link.

                        Danikon thanks voor het aangeven van de videolink ivm activeren plug ins in lightroom.
                        Last edited by dacale; 30 maart 2016, 12:10.
                        Groeten Leon
                        http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                        Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nik software voortaan gratis

                          Installatie van Nik software bleek in orde te zijn bij Lightroom CC , geen handmatige installatie van de filters moeten doen.
                          Ik heb wel de installatie van de Nik software 2 maal uitgevoerd 1 maal voor Photoshop CC en nogmaals voor Lightroom CC.(omdat ik niet wist hoe ge beide gelijk moest selecteren)
                          Groeten Leon
                          http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                          Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nik software voortaan gratis

                            Hallo,

                            Geen idee of dit het juiste topic is, maar ik stel mijn vraag toch. Indien dit niet het juiste topic is, graag verplaatsen dan.

                            Ik heb de Google Nik collectie geïnstalleerd en zo goed als volledig werkende gekregen.
                            Ik werk met Lightroom 6 (nu versie 6.4 denk ik) op Mac.

                            Ik kan alle hulpprogramma's vinden buiten de HDR EFEX PRO 2.

                            Ik heb al wat opzoekingswerk gedaan en deze zou moeten te vinden zijn onder: Bestand > exporteren met preset (of export... en dan bovenaan Google selecteren). Nu heb ik hier geen optie om deze te exporteren met de preset HDR EFEX Pro of Google (afhankelijk van hoe het zou heten).

                            Iemand anders die dit probleem ook heeft? Ook een manier gevonden om dit werkende te krijgen?

                            De andere plug-ins werken perfect.

                            Alvast bedankt voor de hulp!
                            J.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nik software voortaan gratis

                              via verkenner naar Program Files>Google>Nik Collection>HDR Efex Pro 2 en dan de exe opstarten. Dan werkt het wel als een standalone programma, dus ge moet uw afbeelding daar dan in openen.

                              Comment

                              Working...
                              X