Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaankoop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaankoop

    Ik stapte over van de ene groepsaankoop van Mega op die goedkopere van Eneco na 1j, nu krijg ik een tegenvoorstel van Mega dat ze ongeveer dezelfde prijs aanbieden maar voor 3 jaar (vrijblijvend uit te stappen).


    Vinden jullie dit interessant op langere termijn gezien de electriciteitsprijzen stijgen ?
    Of zal dit toch geen effect hebben en zal de regering er toch wat bijlappen ?

  • #2
    Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

    Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
    Ik stapte over van de ene groepsaankoop van Mega op die goedkopere van Eneco na 1j, nu krijg ik een tegenvoorstel van Mega dat ze ongeveer dezelfde prijs aanbieden maar voor 3 jaar (vrijblijvend uit te stappen).


    Vinden jullie dit interessant op langere termijn gezien de electriciteitsprijzen stijgen ?
    Of zal dit toch geen effect hebben en zal de regering er toch wat bijlappen ?
    Zelfs die "vaste" prijzen zijn allesbehalve vast. De elektriciteitsmaatschappijen hebben in de totale prijs maar een kleine invloed : de taksen en aanverwanten worden toch doorgerekend (zelfs bij een vast contract) en die hebben veel invloed.

    Ik ben onlangs nog veranderd naar een ander contracttype bij dezelfde maatschappij. Volgens de test op de site van de VREG zou ik daarmee toch behoorlijk besparen (omdat mijn huidig contract "te" ecologisch en dus te duur was ).
    Maar langs de andere kant : voor 30 euro/jaar winst doe ik niet de moeite, zelfs al is het maar een muisklik. Want het is niet omdat die berekening op voorhand die besparing aangeeft, dat dat ook zo is bij de afrekening een jaar later...

    En die groepsaankopen : sinds ik het voorstel van Test Aankoop in dat verband heb gezien enkele jaren geleden (dat toen duurder was dan het toenmalig huidig contract), hou ik me daar niet meer mee bezig.

    De mizerie is wel, dat ze je soms "duwen" naar een duurder contract, met allerlei argumenten. Als consument moet je er wel zelf voor zorgen dat je door die argumenten ziet, en wel het goedkoopste contract kiest.
    Last edited by polleke_cgc; 24 maart 2016, 12:07.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

      Tarieven zelf veranderen niet zo veel, het zijn de Btw, afschaffen gratis electr. en andere turteltaksen die het totaal plaatje van de electriciteit duurder maken. Dus zelfs met een meerjarig contract ga je daar niet aan ontsnappen wanneer er nog dergelijke "taksen" zouden bijkomen, want die MOETEN ze sowieso aanrekenen.

      Comment


      • #4
        Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

        Allemaal waar. Maar als bovenop de heffingen OOK de energie prijs zelf stijgt, dan komt dat er toch maar extra bij.

        Langs de andere kant, de pure prijs staat heel laag en zal enkel maar stijgen in de (nabije) toekomst.

        Stel dat we vandaag de netto-brandstofprijs konden vastleggen voor 3 jaar, dan zouden velen daarop intekenen.

        Want een heffing van x-percent op 100 is minder dan diezelfde heffing op 110 ...

        Comment


        • #5
          Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

          dag,
          je leverancier heeft enkel vat op het gedeelte energie; bijdragen, heffingen, distributie, taksen, btw enzovoort zijn bij alle leveranciers identiek.
          Volgens mijn inschatting: als iemand je nu een vaste prijs voorstelt voor drie jaar, dan is die er zeker van dat die prijs niet gaat stijgen, anders is hij zijn marge kwijt. Normaliter zit er een risicopremie in een vaste prijs. Iedereen zijn mening, maar ik ben er geen voorstander van om het voor te lang vast te leggen.
          Wie zegt dat energieprijzen alleen maar zouden kunnen stijgen? Zij die daar belang bij hebben zeker? Toen de olieprijs meer dan $120 per vat was........zou de prijs alleen maar doorstijgen tot $200......en kijk wat er nu gebeurd is.
          Met een variabele prijs ga je gewoon mee met de schommelingen, in de twee richtingen. Zo fout vind ik dat niet.

          succes ermee
          Filip

          Comment


          • #6
            Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

            Die vaste prijzen die ze voorstellen is enkel op de energieprijs en op niks anders
            Het afgelopen jaar is die elektriciteitsprijs zelfs gedaald maar alle kosten daaromtrent zijn dik gestegen
            Dus laat je niet vangen aan "vaste prijzen"

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

              Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven.....

              Comment


              • #8
                Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

                De energieprijzen zijn beetje zoals de beurs. Het gaat op en af. Maar de globale trend is wel dat er altijd bij komt.

                We kijken hier op een contract van 3 jaar. Als het voorstel goed is dan zou ik dat nemen want je hebt niets te verliezen.
                STEL: De prijs gaat gigantisch onderuit dan verander je toch gewoon van contract of leverancier. De wet voorziet dat je vaste contracten maandelijks kan opzeggen zonder kosten.

                Ik heb hier nu een voorstel voor mijn neus liggen voor elektriciteit:
                4.15c / KW/h vast 2 jaar.
                Abonnement 15 euro.
                (prijzen zonder btw)

                Comment


                • #9
                  Re: Wie dekt zich in en kiest electriciteitstarieven voor 3j? Tegenvoorstel groepsaan

                  Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                  De energieprijzen zijn beetje zoals de beurs. Het gaat op en af. Maar de globale trend is wel dat er altijd bij komt.

                  We kijken hier op een contract van 3 jaar. Als het voorstel goed is dan zou ik dat nemen want je hebt niets te verliezen.
                  STEL: De prijs gaat gigantisch onderuit dan verander je toch gewoon van contract of leverancier. De wet voorziet dat je vaste contracten maandelijks kan opzeggen zonder kosten.

                  Ik heb hier nu een voorstel voor mijn neus liggen voor elektriciteit:
                  4.15c / KW/h vast 2 jaar.
                  Abonnement 15 euro.
                  (prijzen zonder btw)
                  Met Luminus Optifix is het 4.08c en 15euro (ook vast op 2 jaar). Is dus goedkoper dan hun vroeger goedkoopste contract (Click).
                  En dat zonder groepsaankoop ...

                  De prijzen van elektriciteit zijn de laatste tijd effectief aan het zakken. Dat zie je ook aan wat bedrijven betalen : voor die categorie zakken de prijzen effectief de laatste jaren, want zij betalen veel minder taxen...
                  De gewone consument heeft minder geluk en die ziet de taksen fel stijgen...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment

                  Working...
                  X