Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Whisky - welke distilleerder bezoeken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Whisky - welke distilleerder bezoeken

    Ik denk dat er hier nog liefhebbers meelezen en schrijven.


    Ik wil deze zomer een rondreis maken door Schotland.

    Eén van de trajecten loopt tussen Aberdeen en Inverness.
    Op het standaard programma staat Glenfiddich als suggestie.
    Die maken zeker goed spul, maar ik wou iets ambachtelijker of kleiner bezoeken.

    Iemand een suggestie van wat je zelf bezocht hebt, en wat zeker de moeite was?

  • #2
    Re: Whisky - welke distilleerder bezoeken

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Ik denk dat er hier nog liefhebbers meelezen en schrijven.


    Ik wil deze zomer een rondreis maken door Schotland.

    Eén van de trajecten loopt tussen Aberdeen en Inverness.
    Op het standaard programma staat Glenfiddich als suggestie.
    Die maken zeker goed spul, maar ik wou iets ambachtelijker of kleiner bezoeken.

    Iemand een suggestie van wat je zelf bezocht hebt, en wat zeker de moeite was?
    The Edradour

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Whisky - welke distilleerder bezoeken

      Schotland is een half leven geleden. Destijds bij Glenfiddich geweest.
      Maar er bestaat zoiets als de "Whisky Trail", ik neem aan dat al die brouwerijen kunnen worden bezocht.

      Deze dus

      Last edited by opapol; 24 maart 2016, 10:18.

      Comment


      • #4
        Re: Whisky - welke distilleerder bezoeken

        Ik verblijf er een week, en wil niet van de ene naar de andere distillery rijden (of lopen op sommige plaatsen).

        Er zijn er een pak die bezocht kunnen worden, maar ik zoek de meest interessante. En dan wil ik er een 2-tal doen.

        In Bordeaux kan je ook van het ene Chateau naar het andere rijden. Maar als je er een 2-tal gedaan hebt, dan heb je het ook gezien hé.
        Een vat is een vat, en een fles lijkt nogal op een andere fles.

        Om te proeven ga ik liever naar een goede winkel omdat je dan niet vast hangt aan het aanbod van één Chateau.

        Comment


        • #5
          Re: Whisky - welke distilleerder bezoeken

          Ik weet niet of je gaat rondtrekken, of als je een vaste verblijfplaats hebt, maar in dit laatste geval stel je best de vraaag aan een 'local', die zal je wel ergens een ambachtelijke kunnen aanwijzen. Prettige reis gewenst.
          Oeps, ik lees nu pas dat je gaat rondtrekken. Maar dan nog kan je het vragen aan een local hé.

          Comment


          • #6
            Re: Whisky - welke distilleerder bezoeken

            Tussen Inverness en Aberdeen... hmmm...

            BenRiach: http://www.benriachdistillery.co.uk/visit-us.html
            Macallan: http://www.themacallan.com/visit/
            Cardhu: www.discovering-distilleries.com
            Glenlivet : http://www.theglenlivet.com/visit-us/the-distillery

            Wat de toer betreft zijn ze allemaal wel een beetje gelijkaardig... uiteindelijk is het de gids die het goed/slecht maakt... en daar kan je bij elke distilleerderij pech hebben.
            Groot/klein maakt ook niet zoveel uit... de grote hebben meestal wel een meer uitgewerkte toer/faciliteiten.

            Vandaar dat ik zou zeggen: bezoek een distilleerderij van een merk dat je graag drinkt.
            "Time isn't money... Time is precious"

            Comment


            • #7
              Re: Whisky - welke distilleerder bezoeken

              Oorspronkelijk geplaatst door Ruben606 Bekijk bericht
              ...

              Wat de toer betreft zijn ze allemaal wel een beetje gelijkaardig... uiteindelijk is het de gids die het goed/slecht maakt... en daar kan je bij elke distilleerderij pech hebben.
              Groot/klein maakt ook niet zoveel uit... de grote hebben meestal wel een meer uitgewerkte toer/faciliteiten.

              Vandaar dat ik zou zeggen: bezoek een distilleerderij van een merk dat je graag drinkt.
              Niet verwonderlijk .. Alle echt "ambachtelijke" distillers zijn allemaal opgekocht door grote concerns. Ze worden voor "pitoreske" tourist trips in leven gehouden. Toen ik bijna 50 jaar geleden in Fort William op eigen initiatief op "tasting" tour ging kend in België nog zo goed als geen hond een" single malt" laat staan dat ze er al te vinden waren
              Maar 't loont de moeite om er toch eens te gaan kijken .. De "Speyside" bulkt van de distilleerderijen ... geen idee of je je daar "zat" kunt proeven

              Comment

              Working...
              X