Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-Kaartje kopieren onderweg.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-Kaartje kopieren onderweg.

    Welk toestel gebruik ik best om onderweg zo vlug mogelijk mijn sd-kaartjes te kopieren? Geen wifi aanwezig. Geen pc of tablet.

  • #2
    Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

    Dat is wel erg mager, dat wordt voor elke dag een nieuw schoon sd kaartje ;-)

    Comment


    • #3
      Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

      Bestaat er geen soort externe harde schijf met gleufje voor sd-kaartjes deweke automatisch kopieert?

      Comment


      • #4
        Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

        Er zijn wel zulk soort, maar dat is redelijk achterhaald, ik heb er in ieder geval geen goede ervaringen mee... ik ben er dus vanaf gestapt. (traag, vrat batterijen, kaart niet meer herkenbaar in body)

        Maar komt je niet in een stad, daar zal vast wel een internet cafe zijn, waar je je usb-reader en usb-drive kunt inpluggen..

        Comment


        • #5
          Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

          Ik denk idd dat dat nog het beste zal zijn. Voldoende kaartjes meenemen en bij elke gelegenheid doorsturen.
          Moest ik toch nog iets vinden laat ik het hier achter voor diegene die er iets mee zijn.
          Alvast dank voor je reactie.

          Comment


          • #6
            Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

            Er bestaat een imagetank - of iets dat je zelf bouwt op basis van een raspberry pi - ben aan zoiets bezig. Enig probleem is nog de batterijvoeding. Heb er een deftige SSD aan hangen - en genoeg USB-poorten - alles gevoed met 12V (dus in den oto kan 't al).
            Reken een raspberry pi2 of 3 - een scherm 7" en dan die add-on met SSD - dat gaat niet supergoedkoop zijn (ik zal toch om en bij de 200€ zitten in totaal).
            Het ding kan zowel surfen (wifi, blauwtand) heeft touch - en de rest om die kaarten te copieren - die kan je via usb aankoppelen en dan nog een toepassing gebruiken om van de ene naar de andere kaart (of ssd) om te zetten zeker?
            Wil je dit doen met windows10 - er bestaat een gratis windows IoT 10 versie voor raspberry (da's dus een route waar ik niet voor opteer, bij mij moet 't linux zijn, niks anders).
            Ik denk dat er tal van andere soortgelijke oplossingen kunnen bedacht worden - zelfs met w10, android en vele andere(n).

            Comment


            • #7
              Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

              Ik heb een imagetank gevonden: (Western Digital) WD My Passport Wireless 1 TB. Bij coolblue voor een kleine 200 euro.
              Misschien als backup niet zo slecht. Heeft er iemand ervaring met dit toestel?

              Comment


              • #8
                Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                Ik gebruik sinds een dik jaar zo'n WD My Passport (de 500GB versie). Werkt perfect.
                Tijdens een reis van 3 weken niet eens moeten opladen als je hem alleen gebruikt om dagelijks je sd kaartje(s) te kopiëren.

                Je kan die WD instellen dat hij automatisch direct bij het plaatsen van de sd de foto's incrementeel backupt (enkel nieuwe foto's die nog niet eerder gekopieerd waren) naar een aparte folder per dag.
                Hij houdt ook de foto's van verschillende sd kaartjes uiteen. Handig als je met meer dan 1 camera fotografeert, maar alle foto's naar de WD wil backuppen.

                Zeer tevreden van.

                Comment


                • #9
                  Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                  Hier ook een tevreden gebruiker van de MyPassport Wireless.
                  Aangezien ik toch geen 1TB verzamel op een normale reis, maak ik 2 keer een kopie, en ik fotografeer ook met meerdere toestellen.
                  Als ik een laptop bij me heb, maak ik 1 kopie rechtstreeks vanaf het kaartje en nog een kopie via de usb kabel aan de laptop.

                  De wifi functie van de schijf gebruik ik niet zo vaak, en dat zal de batterij ook snel leegzuigen als je het wel doet. Bij thuiskomst is de snelheid van de usb3 ook handig als je geen uren wil wachten tot alles gekopieerd is.
                  Het belangrijkste verschil met de image tanks van vroeger vind ik de batterij. Ik heb een paar modelletjes gehad met AA'tjes en die hadden af en toe schrijffouten doordat de spanning van de (oplaadbare) batterijtjes bij belasting soms net niet voldoende was om de schijf betrouwbaar te laten werken. Van fouten of lage batterijspanning heeft die WD geen last meer. Een verbetering voor een volgende generatie is misschien het gebruik van een SSD ipv klassieke HDD...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                    Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
                    traag, vrat batterijen, kaart niet meer herkenbaar in body)
                    Toen ik er eens naar vroeg in A&C, zeiden ze dat ze vroeger zoiets hadden maar dat ze meer klachten ervan hadden dat dit niet naar behoren werkte en niet betrouwbaar was (mensen die foto's kwijt waren) dat ze dat niet meer aanboden.
                    Dan heb ik het maar bij een extra kaartje gehouden, want liever dat dan m'n foto's kwijt (ik steek wel 2 kaartjes in, waarbij het 2de naar jpg schrijft als 'backup' voor reisfoto's).

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                      Merci voor het delen van jullie ervaring. Ik ga het toestel aanschaffen en zal bij gelegenheid mijn bevindingen plaatsen op het forum.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                        Al eens uitgerekend hoeveel kaartjes je kan kopen voor de prijs van zo een imagetank of hoe je het ook mag noemen?
                        Ik heb nog meer vertrouwen in de goedkopere (tragere) kaartjes dan zo een harde schijf.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                          Toshiba heeft ook zoiets......de Canvio AeroCast. De draadloze harde schijf.
                          http://toshiba.nl/storage

                          Groet
                          Rinus

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                            Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                            Al eens uitgerekend hoeveel kaartjes je kan kopen voor de prijs van zo een imagetank of hoe je het ook mag noemen?
                            Ik heb nog meer vertrouwen in de goedkopere (tragere) kaartjes dan zo een harde schijf.
                            Het is ook de bedoeling om ergens een veilige kopie te hebben. Het is dus kaartjes EN een imagetank.

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD-Kaartje kopieren onderweg.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reest Bekijk bericht
                              Toshiba heeft ook zoiets......de Canvio AeroCast. De draadloze harde schijf.
                              http://toshiba.nl/storage

                              Groet
                              Rinus
                              Gevonden. 1Terra voor maar 110 Euro bij bol.com! Merci Rinus

                              Comment

                              Working...
                              X