Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

    Het is de bedoeling deze aan te sluiten op een iPad of een iPhone, dus het moet bluetooth zijn.

    Het zal tussen deze headphones moeten gaan - iemand ervaring mee ? (liefst zonder vooroordelen ) THX !


    * Sennheiser Urbanite XL Wireless - 240 euro (over ear) - reserve earpads kosten 30 euro
    * Bose Soundlink II Wireless - 280 euro (over ear) - reserve earpads kosten 31 euro
    * Bowers & Wilkins P5 Wireless - 400 euro (on ear) - reserve earpads kosten 59 euro
    * Bang & Olufsen H7 - 450 euro (over ear) - geen reserve earpads beschikbaar (leder) - wél mogelijkheid om de batterij te vervangen - 44 euro

    De geluidskwaliteit is van alle 4 goed, maar ik hecht ook veel belang aan het gebruiksgemak én aan de stabitliteit ( én het pairen ) van de BT verbinding.
    Last edited by Alfa Centauri; 21 maart 2016, 18:55.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

    Ik heb de Bose Soundlink II ; snelle pairing, zeer stabiele verbinding met zowel iphone, ipad en macbook air ; zeer mooie klank.
    Groeten,
    Danny


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

      Bose is goed maar niet de beste. Onlangs de Plantronics Backbeat Pro gekocht
      en die vind ik beter dan mijn Bose AE2W.
      Maar de keuze van een koptelefoon is puur persoonlijk. Eens enkele reviews en
      gebruikers commentaren lezen van deze toestellen.
      Die zullen U meer vertellen over het pairen, het gebruiksgemak en het draagcomfort.
      Rudi
      Last edited by rudimaes; 22 maart 2016, 06:25.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

        Ik heb nog een oude headset van Plantronics, ook BT maar met een dedicated USB dongle.
        Probleem is ( en dat heb ik vroeger ook eens bij een dure Pioneer wired hoofdtelefoon gehad ) dat de flinterdunne kunstlederen bekleding van de oorschelpen na x aantal jaren begint te desintegeren; heel de boel begint "af te bladeren" als het ware.

        Daarom kijk ik tegenwoordig of de oorschelpen vervangbaar zijn, of dat ze overtrokken zijn met fluweel (sommige Sennheisers) of dat men echt leder gebruikt (B&O, B&W)

        Maar ik moet toegeven dat de Bose wel écht heel comfortabel zit....
        Oorschelpen zijn bij Bose ook uit kunstleder vrees ik....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

          De Bose hoofdtelefoons zijn inderdaad heel comfortabel. De AE2W is heel licht.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

            Steek eens je licht op bij bax-shop: http://www.bax-shop.be/nl/hoofdtelefoons
            Professioneel advies en veel modellen op voorraad.
            Hun prijzen op sommige modellen zijn echt goed.
            Ik heb er een paar jaar terug een BeyerDynamic studiohoofdtelefoon gekocht op hun advies en mijn wensen.
            Ben er heel tevreden van.
            Een hoofdtelefoon is heel persoonlijk, de variatie is dan ook enorm.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

              Bedankt voor de reacties; het is uiteindelijk de Bose SOUNDLINK II AE2W geworden.

              Old fashioned bediening met knoppen, maar knoppen die functioneel en goed bereikbaar zijn.
              Als je niet naar de knopjes moet "zoeken" vind ik het al zeer ergonomisch.


              Touch control zorgt voor vaak ongewenste effecten bij het opzetten/afzetten/verstellen hoofdtelefoon.
              Vandaar dat ik de B&W H7 links heb laten liggen. De dikke lederen oorschelpen zorgen ook wellicht voor stoom-oortjes na lang gebruik.
              Sennheiser Urbanite werkte ook met touch control, dus daar ook dezelfde vrees als bij de H7.
              Het zal beslist wel werken, maar accidentele "touches" zijn haast niet te vermijden.

              P5 heb ik ook links laten liggen omdat ik meestal "over-erars" prefereer.

              De allerbeste kwaliteit ga je bij BT toch nooit hebben, maar voor mij klinkt deze Bose toch behoorlijk.
              Hij is zeer licht en de over-ear schelpen zijn groot genoeg + sluiten goed af.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

                De AE2W is een zeer comfortable koptelefoon, die je gemakkelijk uren naeen
                kunt dragen. Veel plezier er mee.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe bluetooth headphones, maar welke ?

                  Wat ook leuk is: 15 minuten laden en je kan reeds 2 uur verder.
                  Volledig laden is 3 uur voor 15 uur werktijd.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment

                  Working...
                  X