Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

    Voor het geval ik mijn Samsung S5. op reis kwijtraak wil ik mijn TELEFOONnummers op papier hebben.
    Weet iemand hoe je die op een makkelijke manier uit je toestel haalt (bv: in welke map zitten ze).
    Ik weet ook wel dat ik ze stuk voor stuk kan overtikken...

    Het WWW weet het alvast ook niet, of, laat ik het anders zeggen: daar maakt men het het véél te omslachtig of geeft men telkens antwoord naast de kwestie, of wil men het via "KIES" van Samsung oplossen maar daar kan men alléén een back-up van zijn toestel maken, of als er in een forum om gevraagd wordt dan weet iedereen het wél, maar tot een echte gerichte oplossing komt het nooit (vele forums zijn blijkbaar een beetje in hetzelfde bedje ziek op dat vlak...)
    O ja, nog iets: de SF synchroniseren met mijn PC wil ik NIET!

    En toch hoop ik hier alsnog de ultieme oplossing te horen.
    Last edited by dréten; 20 maart 2016, 14:57. Reden: item telefoonnummers toegevoegd

  • #2
    Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

    Android? Volgens mij gaat dat redelijk simpel (alhoewel nog nooit geprobeerd)
    In Gmail - op je PC - open je contacten. Links heb je een menu, klik op meer en "afdrukken" is één van de opties

    Comment


    • #3
      Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Android? Volgens mij gaat dat redelijk simpel (alhoewel nog nooit geprobeerd)
      In Gmail - op je PC - open je contacten. Links heb je een menu, klik op meer en "afdrukken" is één van de opties
      Ja...dat had ik ook nog vergeten uitsluiten, sorry.
      Het gaat me dus om mijn Telefoonnummers.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Android? Volgens mij gaat dat redelijk simpel (alhoewel nog nooit geprobeerd)
        In Gmail - op je PC - open je contacten. Links heb je een menu, klik op meer en "afdrukken" is één van de opties
        En wie zegt (al) dat de contacten in Gmail staan?

        Vermoedelijk is er ook zo weinig te vinden op internet omdat (bijna) niemand zijn contacten print als back-up, maar ze eerder in een back-up online, sd of PC zet.
        Ook is een smartphone niet direct het toestel waamee veel geprint wordt.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

          Als je ze leesbaar op de PC kunt zetten Geert kan je ze toch ook makkelijk afdrukken denk ik ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En wie zegt (al) dat de contacten in Gmail staan?

            Vermoedelijk is er ook zo weinig te vinden op internet omdat (bijna) niemand zijn contacten print als back-up, maar ze eerder in een back-up online, sd of PC zet.
            Ook is een smartphone niet direct het toestel waamee veel geprint wordt.
            Ik wil ook niet printen met mijn telefoon.
            Als ik de nummers in één of ander tekstformaat te pakken krijg, dan is het een koud kunstje om ze vervolgens in een soort lijstje te gieten op de PC en vervolgens natuurlijk vanaf de PC te printen.

            Comment


            • #7
              Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

              Er bestaan ook apps zoals Contacts to PDF.
              PDF aanmaken en die daarna printen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                Alléz.
                Laat het me simpel houden: weet iemand in welk mapje op mijn Smartphone de telefoonnummers opgeslagen zitten.
                Als ik het antwoord krijg op dit vraagje, dan trek ik verder wel mijn plan.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Er bestaan ook apps zoals Contacts to PDF.
                  PDF aanmaken en die daarna printen.
                  Even in de app-winkel kijken, wacht...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    Alléz.
                    Laat het me simpel houden: weet iemand in welk mapje op mijn Smartphone de telefoonnummers opgeslagen zitten.
                    Als ik het antwoord krijg op dit vraagje, dan trek ik verder wel mijn plan.
                    Dat gaat niet op deze manier.
                    Zoals hiervoor aangehaald ... gebruik de app Contacts to PDF.
                    Maar dat is vermoedelijk te simpel? 😆
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                      Zojuist heb ik mijn eigen goede raad eens opgevolgd en ik krijg een mooie lijst met alle gegevens, ook telefoonnummer. En dat is toch wat je zoekt?
                      De contacten op mijn smartphone zijn wel identiek aan die van gmail. Ik heb ze ooit eens uitgezuiverd en aangevuld met adres, telefoonnummer, geboortedatum, mailadres, ...
                      En mijn smartphone is gesynchroniseerd met gmail.


                      Anders gaat ook, Op je smartphone je contacten exporteren naar een vcf bestand op je sd, dat bestand overzetten naar pc en omzetten naar csv. Daarna dat bestand openen in Excel.
                      Maar die omzetting vraagt wat gegoogel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat gaat niet op deze manier.
                        Zoals hiervoor aangehaald ... gebruik de app Contacts to PDF.
                        Maar dat is vermoedelijk te simpel? ��
                        Wacht nu toch even!...ik ben bezig

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                          Wacht nu toch even!...ik ben bezig
                          voila...heb het resultaat naar mezelf gestuurd...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            voila...heb het resultaat naar mezelf gestuurd...
                            Wachten....
                            Blijkbaar dacht ik weer dat het simpel zou zijn, maar blijkbaar is er NIKS verstuurd.
                            Of zouden de makers van de App nu mijn telefoonnummers hebben?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe haal ik contacten uit smartphone om ze af te drukken

                              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              De contacten op mijn smartphone zijn wel identiek aan die van gmail.
                              Je gaat er van uit dat iedereen zijn contacten synchtoniseert met Gmail?
                              Bij mij staat er geen enkele contact in Gmail omdat ik die synchronisatie niet wil en dus ook niet actief gezet heb.
                              Uw goede raad kan enkel werken als je de contacten wel synchroniseert.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X