Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mkv --> mp4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mkv --> mp4

    Ik heb hier even een vraagje. Ik heb een hoop MKV video files die ik graag naar MP4 wil omzetten. MKV is een container en als ik kijk naar de video dan is deze H264.
    Nu heb ik reeds een omzetting gedaan via VLC en Handbrake maar een 50GB bestand vraagt al snel 3-4 uur. Dit is nu het punt die ik niet begrijp. De MP4 is ook een container en bevat ook/kan ook een H264 videobestand bevatten. Waarom dan die lange tijd tot omzetting? Iemand die hier licht kan brengen?
    Reden tot omzetting: die verrekte Apple TV kan/wil niet overweg met MKV's.

    Bedankt.

  • #2
    Re: Mkv --> mp4

    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Ik heb hier even een vraagje. Ik heb een hoop MKV video files die ik graag naar MP4 wil omzetten. MKV is een container en als ik kijk naar de video dan is deze H264.
    Nu heb ik reeds een omzetting gedaan via VLC en Handbrake maar een 50GB bestand vraagt al snel 3-4 uur. Dit is nu het punt die ik niet begrijp. De MP4 is ook een container en bevat ook/kan ook een H264 videobestand bevatten. Waarom dan die lange tijd tot omzetting? Iemand die hier licht kan brengen?
    Reden tot omzetting: die verrekte Apple TV kan/wil niet overweg met MKV's.

    Bedankt.
    Blijkbaar gebruik je een "omzetter" die niet door heeft dat de inhoud van die container dezelfde mag blijven. En dan wordt heel het zaakje nog eens volledig geconverteerd.

    Persoonlijk hou ik me allang niet meer bezig met video-bestanden te converteren : als ik al mijn DVD's en blurays op de NAS wil zetten, dan mag ik er 5 kopen en we zijn nu eenmaal in het tijdperk van streaming video gekomen.
    Het zal er op dat vlak ook niet op verbeteren als de 4K video's erdoor komen.

    Persoonlijk zou ik die apple TV buitensmijten en een mediaspeler nemen die wel je bestanden aankan. Apple moet maar eens open standaarden ook als standaard beginnen aanvaarden...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Mkv --> mp4

      Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
      Blijkbaar gebruik je een "omzetter" die niet door heeft dat de inhoud van die container dezelfde mag blijven. En dan wordt heel het zaakje nog eens volledig geconverteerd.

      Persoonlijk hou ik me allang niet meer bezig met video-bestanden te converteren : als ik al mijn DVD's en blurays op de NAS wil zetten, dan mag ik er 5 kopen en we zijn nu eenmaal in het tijdperk van streaming video gekomen.
      Het zal er op dat vlak ook niet op verbeteren als de 4K video's erdoor komen.

      Persoonlijk zou ik die apple TV buitensmijten en een mediaspeler nemen die wel je bestanden aankan. Apple moet maar eens open standaarden ook als standaard beginnen aanvaarden...
      Daar zit het hem net, ik heb een WDTV die tot heden alles afspeelt maar 1 bepaalde nieuwe MKV dus niet.
      Nog een akelige ontdekking, die USB poort op de Apple TV is niet geschikt om een externe HD aan te sluiten, die kan dus niet gebruikt worden.

      Comment


      • #4
        Re: Mkv --> mp4

        Het is niet omdat je mediaspeler MKV ondersteunt, dat hij alle codecs ondersteunt die die MKV mogelijks kan bevatten.
        Simpelste oplossing is die bepaalde MKV omzetten naar een formaat dat je speler wel ondersteunt.
        Nadeel is dat je bij elke omvorming kwaliteitsverlies hebt, maar daar is niet veel aan te doen.
        Groeten,

        Polleke

        Comment

        Working...
        X