Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Metz 52 af-1 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Metz 52 af-1 ?

    Hey iedereen!

    Ik werk met een Nikon D700 en gebruik meestal (wanneer het nodig is natuurlijk) mijn Metz 52 af-1 flitser.
    Ik gebruik die meestal op TTL stand en gebruik oplaadbare batterijen van het merk van Aldi.
    Ik heb de flitser nu al een goed jaartje en merk de laatste weken dat de flitser niet meer werkt zoals die in het begin deed.
    Vaak flitst de flitser gewoon weg niet. Heb verschillende instellingen gebruikt en ik bots steeds op dit probleem.
    Stel dat ik 3 foto's neem dan is 1/3 van de foto's geflitst, 2/3 van de foto's niet.
    Ik laat steeds voldoende tijd tussen zodat de lens de tijd krijgt om opnieuw scherp te stellen en zodat de flitser de tijd krijgt om opnieuw op te laden.
    Ook als ik de manuele stand gebruik is dit vaak het geval. Ook gebeurt het soms dat opeens alle instellingen weg zijn van het schermpje op mijn flitser en dat als ik de ontspanknop van mijn camera induw, dat er niets gebeurd. Als ik dan de kop van de flits even weg en weer draai, lijkt het precies alsof de flits opnieuw contact maakt en wel weer wilt werken. Instellingen komen dan weer op het scherm en dan kan ik terug foto's maken. Heel vervelend dus als je op een trouw aan het werk bent en je flitser het maar de helft van de tijd doet. Je kan er dus niet voor de volle 100% op rekenen.

    Ik vroeg me nu dus af of er nog mensen zijn die problemen hebben met de Metz.
    Ik heb in der tijd gekozen voor de Metz vanwege de lagere prijs in vergelijking met een Nikon flitser, maar heb het me al zwaar beklaagd.
    Alhoewel ik niet direct weet of dit effectief een probleem is van de flitser of als het aan het gebruik van bepaalde batterijen/instellingen ligt.
    Heb zelf al zitten uitkijken naar de Nikon Speedlight SB-700. Heb nu wel voldoende budget om deze flitser aan te kopen.
    Maar wou toch eerst even informeren als er nog mensen zijn met dit probleem en of ik veel voordeel zou halen uit een nieuwe Nikon speedlight SB-700.

    Ik ben ook geen pro als het aankomt op technische info over bepaalde flitsers, dus ik vraag jullie hulp/ervaringen

    Groetjes!
    Last edited by AlisonBQ; 19 maart 2016, 09:51.

  • #2
    Re: Problemen met Metz 52 af-1 ?

    Niemand die weet wat het probleem hier zou kunnen zijn?

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met Metz 52 af-1 ?

      Heb je al eens andere batterijen geprobeerd?
      Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met Metz 52 af-1 ?

        Welke versie firmware heb je, zie handleiding hoe je dat te weten komt.
        Begin 2015 er een nieuwe gekomen, maar wellicht heb je die al?


        let op: flashen is niet altijd zonder risico, lees alles goed en is altijd voor eigen risico...

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met Metz 52 af-1 ?

          Heb al allerlei soorten batterijen gebruikt... Al veel geld verspild om verschillende soorten batterijen uit te testen en steeds weer het zelfde...
          De firmware die ik heb is deze die hierboven in de link staat, dus de nieuwste veronderstel ik.

          Gisteren newbornshoot gedaan en opnieuw beide problemen... Niet flitsen en bij t induwen van de ontspanknop geen reactie tot ik de flitskop even verdraai en terug goed zet.
          Ik denk dat het n nieuwe nikonflitser zal worden... uiteindelijk kan ik de metz nog altijd gebruiken als extra.
          Maar toch wel balen... Een vriendin van mij heeft trouwens dezelfde Metzflitser, ze ondervindt ook vaak het probleem dat de flitser niet altijd flitst.
          Maar wou toch even hier informeren naar andere ervaringen

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met Metz 52 af-1 ?

            dag,
            is het niet gewoon een slecht contact ergens?
            Je zou 'm kunnen binnen doen bij de Beukelaar in Edegem, de invoerder van Metz in België

            succes
            Filip

            Verstuurd vanaf mijn SM-T805 met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X