Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zelfportret in studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zelfportret in studio

    Belichting

    - Clamshell belichting met beauty dish op boom en reflector op buikhoogte
    - Snoot rechtsachter als haarlicht
    - Standaard reflector met grid als achtergrondlicht

    EXIF

    - Sluiter: 1/160
    - Diafragma: f/11
    - ISO: 100
    - BPA: 165mm



    Fouten die ik zie
    - De rechter slaap is ook belicht door de snoot
    - Omwille van de donker gekleurde kraag aan het hemd, is er een donkere reflectie op de hals

    Opbouwende kritiek welkom.

  • #2
    Re: Zelfportret in studio

    Je bent kritisch op jezelf das n sterk punt! De puntjes die je noemt, mogen iets subtieler idd, maar vind ze niet echt storend. Je zou ze in ps nog iets kunnen bijwerken. net portret

    Comment


    • #3
      Re: Zelfportret in studio

      Het haarlichtje geeft idd een kickereffect op de slaap.
      Verder is dit wel een goed opgebouwd portret.

      Comment


      • #4
        Re: Zelfportret in studio

        Zeker niet slecht voor een eerste keer hoor, maar misschien was het beter geweest om een grote softbox te gebruiken in plaats van een beautydish? Je kan de schaduw op de hals wel wegwerken, maar je huid blinkt nu wat op je voorhoofd (ik vermoed dat dit met het harde licht te maken heeft?). Ik denk dat ik bij een man ook geen clamshell gebruikt zou hebben maar gewoon 1 licht langs opzij, waardoor er meer schaduw te zien zou zijn aan 1 zijde van je gezicht (waar je dan eventueel nog een kleine kick op zou kunnen zetten). Achtergrondlicht is voor mij iets te sterk. Gezichtsuitdrukking komt voor mij ook wat te onzeker over. En misschien was het beter geweest om een iets hoger camerastandpunt te nemen? Denk dat je kaaklijn dan wat beter geaccentueerd wordt (ik denk gewoon maar even luidop hoor, en ben zeker geen expert in die dingen )

        Comment


        • #5
          Re: Zelfportret in studio

          Prima start hoor .
          Het licht op de slaap geeft wat pit :-)
          Het enige wat me stoort is het (te) kleine licht op de BG . Dat mag wat ruimer/gespreider hier .
          Grtn Thierry

          Comment


          • #6
            Re: Zelfportret in studio

            Als je het achtergrondlicht wat lager zet en meer omhoog gericht, komt dat licht als een waaier over de achtergrond. Ik heb iets 'gefabriekt' (doos waarop de flitser gemonteerd) waardoor de achtergrondflitser heel laag kan staan, en bovendien een klein statief nog ingekort als het wat hoger mag zijn.
            Licht op de linkerslaap (voor de kijker rechts ) mag in mijn ogen niet en is gemakkelijk te voorkomen.
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

            Comment

            Working...
            X