Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Westkapelle NL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Westkapelle NL

    Eerste maal naartoe geweest om te kunnen oefenen met de ND filter. Omstandigheden waren niet ideaal vanwege de harde wind. Statief bleef gelukkig genoeg mooi stabiel.
    Benieuwd wat jullie ervan vinden. Graag daarom jullie commentaren/opmerkingen.
    Groeten,
    Marchristan
    ISO 200 - 27mm - F9 - 11sec

  • #2
    Re: Westkapelle NL

    Persoonlijk denk ik dat het geheel eigenlijk te licht is
    Ook als je met filters werkt is het niet simpel om knal tegen de zon in te fotograferen
    Bij zulke opnames moet je eigenlijk een belichtings- stacking doen
    Wel mooi hoe de lijn je naar de horizon in de verte leidt

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Westkapelle NL

      Compo is idd ok, iets te licht afgewerkt en uiteraard de uitgebrande zon (en weerspiegeling).
      De omstandigheden zijn me niet bekend maar ik mis toch ook wat structuur in de lucht. Keuze van de belichtingstijd is niet slecht (mss net iets te lang), zodat je nog wat structuur hebt in de zee en die niet verandert in melk...
      Zie verder post #1 om het "op te lossen".
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Westkapelle NL

        Bedankt alvast voor jullie commentaren. Ik heb meerdere belichtingstijden van deze compositie maar mijn kennis van lightroom en photoshop is jammer genoeg onvoldoende om hier een mooie combinatie van te maken. Als ik ze in LR met HDR samenvoeg, krijg ik fouten in het water die te opvallend zijn. Hebben jullie eventueel daar tips voor?

        Comment


        • #5
          Re: Westkapelle NL

          Er is veel niet goed gegaan, maar prijsschieten hou ik niet van, dus daarom wat tips.
          Je hebt gelijk het moeilijkst gedaan wat er is. Met tegenlicht een L.E. proberen te maken.
          Zelfs in de "normale" fotografie ben je dan vaak aangewezen op meerdere belichtingen.
          Dus ik zou eerst proberen om te oefenen met situaties met vriendelijker lichtomstandigheden. En vergeet zeker niet je zoeker af te sluiten, i.v.m. lichtlekkage !
          Dikwijls krijg je (zeker met bepaalde merken) ND-filters een kleurverschuiving, die gecorrigeerd moet worden. (dus raad ik raw-opname aan)
          Kijk voor een goede belichtingstabel, of zoek naar goede app. ( ik gebruik ND filter timer)
          En zoals bij deze relatieve korte sluitertijden, een afstandsbediening gebruiken, en spiegel-voorontspanning instellen.
          Welkom in de L.E. fotografie.
          Last edited by Johan1956; 19 maart 2016, 10:06.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Westkapelle NL

            Bedankt alvast voor de tips Johan! Ik denk altijd: met het moeilijkste beginnen dan kan het nadien alleen maar makkelijker worden :-)
            De L.E. fotografie smaakt alvast naar meer. Groeten, Marchristan.

            Comment


            • #7
              Re: Westkapelle NL

              Knap gedaaan voor een eerste poging
              Compo is heel goed, juist het eerste paaltje zou ik volledig in beeld gezet hebben.
              De stenen op de voorgrond doen het ook heel goed.
              Wat de belichting betreft, heeft Johan al heel goede tips gegeven.
              Normaal belicht je liever naar rechts (exposure to the right), maar dat is in LE werk niet altijd gemakkelijk om de perfecte sluitertijd te vinden.
              Uit eigen ervaring (wel met een recente camera met een goed dynamisch bereik) heb ik liever iets onderbelicht dan net overbelicht, want dan heb je uitgebrande delen, en daar kan je niks meer mee aanvangen.
              Uit je onderbelicht deel kan met recente camera's nog veel informatie teruggehaald worden.
              Maar het beste is de foto zo goed mogelijk krijgen bij de opname
              Succes nog, en kan alleen maar beter worden
              mvg Christophe

              Comment

              Working...
              X