Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet



    Eindelijk komt dit eens in de media ! Ik vind dit enorm ergerlijk.
    In het artikel heeft men het over het afgeleid zijn omdat men bezig is met GSM, GPS of weet ik veel.
    Maar da's dikke zever, want dit probleem dateert al van lang vóór er sprake was van GSM's of GPS.
    Het heeft gewoon te maken met luiheid, domheid, arrogantie of gewoon onverschilligheid.
    Ook veel mensen die 's avonds met parkeerlichten rijden ipv dimlichten, maar dan wél hun mistlichten vooraan doen branden. Grrr...

    Wat mij betreft : zwaar beboeten, die handel !
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

    Er daar moest Touring een onderzoek voor doen ?
    Ik kan er zo nog veel opsommen: wildparkeren, inhalende vrachtwagens in de regen op snelwegen, geen afstand houden, zebrapaden en verkeersborden negeren...
    We moeten echt niet fier zijn op onze verkeersstatistieken:
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersveiligheid
    Last edited by Leopard; 17 maart 2016, 10:10. Reden: typfoutje
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

      Ik erger mij er ook dood aan.
      De meeste die ik met GSM(in de hand) achter 't stuur zie, zijn dan ook van die luxe bakken die handsfree BT hebben.
      Niet te begrijpen

      En over dat niet pinken, nog meer.
      Ik rij nog vaak met de fiets en op de motor en dan vind ik dat nog gevaarlijker.
      Zelfs als voetganger, als ik met de hond ga wandelen.
      Het zijn hier smalle straten met beekjes. Komt er een auto van ver, probeer ik ergens op een oprit te gaan staan.
      Dan slaan ze zonder pinken een straat vroeger in. Dan heb ik voor niets moeten manoeuvreren.

      En als ik dan toch bezig ben: scholieren die met de fiets met oortjes in en GSM in de hand(en) vaak het stuur niet vast hebben.
      Dat zijn dan de zwakke weggebruikers.

      Comment


      • #4
        Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

        Of verkeerd gebruiken, pinken als men een rotonde oprijdt en niet als men ze verlaat ..... ik maak er mij niet meer druk om ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

          Dat zal pas opgelost worden als we zelfrijdende auto's krijgen.

          Voor de rest is dit een 'verkeersergernis' topic aan het worden.
          Ach, zodra mensen een blikken doos rond zich hebben stijgt de arrogantie, de onverdraagzaamheid en de ergernis.

          Hoe dikwijls vloek je of maak je handgebaren in het publiek zonder dat je in die auto zit?
          En in de auto...

          Comment


          • #6
            Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

            Mirakel, er zijn al 5 reacties en nog geen merken genoemd.
            Heeft ook niets met merken te maken maar met de mentaliteit van de mensen.
            Ik heb de indruk dat er alsmaar meer zijn dat die hendel niet weten staan.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

              Ben verbaasd dat het maar de helft is. Denk dat het zeker 80% is.

              Mirakel, er zijn al 5 reacties en nog geen merken genoemd.
              Oorzaak en gevolg niet omkeren. Het is niet omdat bepaalde merken hieraan misschien meer schuldig zijn, dat dit een gevolg is van dat merk. Het is eerder zo dat idioten die geen richtingsaanwijzers gebruiken vaker voor zo'n merk kiezen.

              Comment


              • #8
                Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                Erger mij ook kapot aan. Kadert voor mij in de steeds groeiende 'IK' ingesteldheid. Idem voor die personen die bij het parkeren steevast 2 parkeervakken innemen ( en ik weet wel dat die soms te klein zijn om deftig te parkeren), de witte wegmarkeringen als kerstversiering nemen.
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  ....................... Het is eerder zo dat idioten die geen richtingsaanwijzers gebruiken vaker voor zo'n merk kiezen.
                  Dat zijn diegenen waarvan de ruitenwisser begint te werken als ze toevallig eens de richtingaanwijzer willen gebruiken.
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Mirakel, er zijn al 5 reacties en nog geen merken genoemd.
                    Heeft ook niets met merken te maken maar met de mentaliteit van de mensen.
                    Ik heb de indruk dat er alsmaar meer zijn dat die hendel niet weten staan.
                    Het is zelfs niet eens een Belgisch probleem. Ik woon in Zuidwestvlaanderen en werk in Noord-Frankrijk, op een half uurtje van m'n huis. En we gaan een aantal keer per jaar naar de UK op familiebezoek.
                    Ik kan gerust zeggen dat ze overal een beetje in hetzelfde bedje ziek zijn...
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                      't Ja onze zuiderburen. Kan ervan meespreken ben oorspronkelijk van Menen (58 jaar er gewoond) en volgens hen kunnen "les petits belges" niet in auto rijden. Wij zijn de grootste dommeriken van heel de EU en ver daarbuiten.
                      Zelf heb ik vier jaar in Toerkonje (Tourcoing) gewerkt.
                      Moesten les petits belges rijden gelijk les blues dan zijn we zeker in het wilde westen aanbeland. Weet je nog met welk oud ijzer ze daar rondreden toen er nog geen autokeuring was in Frankrijk?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                        Ale ik zet er mijn ergernis ook maar bij...

                        Als je vraagt aan mensen die ergens in productie werken, plaatsen waar veel machines staan gaan ze allemaal zeggen "veiligheid eerst!"
                        De mens en de machine.... Het is al altijd een verhaal geweest waarbij vooral de mens zich altijd in problemen weet te werken zodat die machine zich die mens moet toetakelen als we niet opletten of niet opgeleid zijn.

                        En toch...
                        Wat het verkeer betreft zijn we als maatschappij ineens zeer tolerant wat betreft het toelaten tot besturen van machines zijnde de auto.
                        Er is geen besef of notie meer van het concept veiligheid. Het is eerder van "hoe loods ik zo snel mogelijk mijn projectiel door het verkeer?"

                        Als er een technische bekwaamheidstest zou komen wat betreft het rijbewijs dan zou meer dan helft van de bevolking niet eens met een auto mogen rijden wegens onbekwaam, onverantwoord en onveilig gedrag. Maar we laten het wel toe omdat de maatschappij nu eenmaal moet draaien.

                        Opa van 85 rijd vlot de ring vast aan 50Km/h ook al is hij blind op 1 oog, hoort niet goed, trage reflexen...
                        Of die snotneus die de olie uit de darmen van de motor wil persen?
                        En zo zijn er nog wel een paar stereotypen...

                        Zou je zo iemand bv achter een draaibank zetten als werkgever? Een cnc machine? Een werfkraan? Ik denk het niet.
                        Totaal maatschappelijk onverantwoord maar achter dat stuur van die auto mogen ze wel kruipen.

                        Het meest extreme geval dat ik ooit gezien heb was op de E40 enkele jaren geleden.
                        Een dame achter het stuur die naar mijn vermoeden de pamper van haar baby aan het verversen was. Altans zo leek het er toch op.
                        Ze had alle vakken nodig. Ik heb de politie gebeld en even later zag ik dat ze van de snelweg gehaald werd. Ze kon het gaan uitleggen.

                        Als je het mij vraagt ben je bestuurder van een machine en dus machineoperator. Handel dan ook als een machineoperator met verantwoordelijkheidszin en vooral veiligheid in gedachten.
                        Misschien een vreemde gedachte van mij maar als je er even goed over nadenkt...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Mirakel, er zijn al 5 reacties en nog geen merken genoemd.
                          Heeft ook niets met merken te maken maar met de mentaliteit van de mensen.
                          Ik heb de indruk dat er alsmaar meer zijn dat die hendel niet weten staan.
                          Daarom dat reeds verschillende merken de mensen zullen leren hun pinker te gebruiken.
                          Tegenwoordig zijn reeds verschillende types auto's uitgerust met detectoren die kenbaar maken
                          dat je een lijn gaat overschrijden zonder pinker, de een door een trillende zetel, andere door een waarschuwingstoon.
                          In de spiegel zit een sensor die merkt of je over een witte (doorlopende of stippellijn) rijdt zonder pinker aan te zetten.
                          Oorspronkelijk bedoeld om je te waarschuwen dat je van je vak afwijkt, maar zal dus ook een leermeester zijn
                          voor mensen die hun pinkers niet gebruiken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                            Maar met één druk op de knop is dat uitgeschakeld. Wie pinkers al niet wil gebruiken, die neemt ook deze optie niet of zet het meteen uit.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Helft van automobilisten gebruikts richtingaanwijzers niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Daarom dat reeds verschillende merken de mensen zullen leren hun pinker te gebruiken.
                              Tegenwoordig zijn reeds verschillende types auto's uitgerust met detectoren die kenbaar maken
                              dat je een lijn gaat overschrijden zonder pinker, de een door een trillende zetel, andere door een waarschuwingstoon.
                              In de spiegel zit een sensor die merkt of je over een witte (doorlopende of stippellijn) rijdt zonder pinker aan te zetten.
                              Oorspronkelijk bedoeld om je te waarschuwen dat je van je vak afwijkt, maar zal dus ook een leermeester zijn
                              voor mensen die hun pinkers niet gebruiken.
                              En als vandaag 5% van de auto's het heeft, dan zal het veel zijn.
                              Kost bij de meeste auto's nog makkelijk 500€, en de meeste kiezen dan voor 'vette velgen'.

                              Comment

                              Working...
                              X