Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke spiegelreflex?

    Hallo allemaal,

    Ik ben nu in het bezit van een Nikon D3200 maar ik twijfel of ik al meteen veel geld aan accessoires zou uitgeven zonder te weten of mijn huidige camera wel aan mijn eisen voldoet. Ik kom nu van een compact cameraatje dus ik heb nog niet veel referentie. Maar dat neemt niet weg dat ik mijn D3200 wel heel degelijk vind.

    Nu, wat fotografeer ik graag:
    - natuurlandschappen
    - macro
    - mijn huisdieren
    - maar ik wil ook leuke portretten kunnen maken

    Welke spiegelreflex past dat het beste bij me denken jullie? Ik weet dat je veel moet doen a.d.h.v. eigen ervaring in de fotografie maar het is wel leuk om eens de mening te horen van mensen die al eventjes in het vak zitten.

    Vele groetjes,
    Zoë

  • #2
    Re: Welke spiegelreflex?

    zal lekker voortborduren met het body wat je hebt en investeren in degelijk glaswerk. Daar beleef je meer goeds mee dan om de paar maand uit te kijken naar een nieuw lichaam.

    Comment


    • #3
      Re: Welke spiegelreflex?

      Inderdaad.
      Voor elk type fotografie dat je wil doen, kan een specifieke lens dienen.
      Vb voor landschappen een breedhoek, voor portretten een halve tele prime, ...

      Maar een body zal daar niets aan veranderen, die zal je breedhoek of bokeh niet wijzigen, dat doet enkel je lens.

      Je kan later altijd nog upgraden naar een nieuwe body. In elk geval blijven je lenzen dan behouden.

      Comment


      • #4
        Re: Welke spiegelreflex?

        Bedankt voor jullie reacties.

        @in2lapland: Nee dat is zeker de bedoeling niet hoor. Daar is trouwens totaal geen financiële ruimte voor. Deze body had ik voornamelijk gekocht om te beginnen in de fotografie, ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop, integendeel zelfs.

        Qua lenzen en toebehoren weet ik inderdaad dat je erna nog van body kan veranderen.. Maar ik ben stiekem een beetje verliefd geworden op de Canon EOS 5d Mark ii, en aangezien dat ik nu met een Nikon werk durf ik buiten een statief nog niet veel te kopen voor moest ik de switch willen maken.

        Comment


        • #5
          Re: Welke spiegelreflex?

          Ik ben ook gestart met een Nikon d3200.
          Op zich was ik daar ook wel tevreden van maar het gebrek aan iso-bereik stoorde me zwaar.
          Na een cursus fotografie ben ik dan ook overgestapt naar een D7200 en nog geen moment spijt van.De body is ook een stuk groter en zwaarder waardoor deze een pak beter in de hand ligt tov de kleine 3200.
          Maar als je voornamelijk overdag foto's maakt kan je ook eerst investeren in een goede lens(of meerdere aangezien je je wil toeleggen op verschillende zaken)

          Comment


          • #6
            Re: Welke spiegelreflex?

            D3200 is prima, als je iets mist investeer je beter in goede objectieven.

            Comment


            • #7
              Re: Welke spiegelreflex?

              Oorspronkelijk geplaatst door Temmy Bekijk bericht
              Ik ben ook gestart met een Nikon d3200.
              Op zich was ik daar ook wel tevreden van maar het gebrek aan iso-bereik stoorde me zwaar.
              Na een cursus fotografie ben ik dan ook overgestapt naar een D7200 en nog geen moment spijt van.De body is ook een stuk groter en zwaarder waardoor deze een pak beter in de hand ligt tov de kleine 3200.
              Maar als je voornamelijk overdag foto's maakt kan je ook eerst investeren in een goede lens(of meerdere aangezien je je wil toeleggen op verschillende zaken)
              Het verschil in iso zal met moeite een halve stop zijn tussen die 2 cameras....

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Welke spiegelreflex?

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Het verschil in iso zal met moeite een halve stop zijn tussen die 2 cameras....

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                toch zijn mijn foto's met de 7200 'aanvaardbaar' op ISO 6400 en bij de 3200 had ik al zware ruis op 3200. Maar er zijn wel meerdere punten waar de 7200 het haalt van de 3200, logisch ook aangezien hij 3x zo duur is.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke spiegelreflex?

                  Vind ik ook en ik heb zelf de D7200 hoge iso-foto's zijn toch wel wat veel beter dan de D3200 van een collega.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke spiegelreflex?

                    Ja inderdaad, er komt al snel serieus wat ruis bij kijken.. Wat vrij storend is omdat ik graag in de vroege ochtend/avond fotografeer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke spiegelreflex?

                      De D7200 heeft natuurlijk ook zijn limieten maar ik vind de foto's tot iso 5000 vrij goed. Ik kom natuurlijk wel van de Nikon D90
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke spiegelreflex?

                        Je bent startende en ik denk ook dat je nu de grootste winst kan maken door een goed stuk glas te kopen.
                        Om niet direct een heel arsenaal te moeten voorstellen denk ik dat je best gediend zal zijn met een lichtsterke zoom gaande van +- 18mm tot 50 a 70mm.
                        Er is daar veel keuze in.
                        Het zou passen bij fotografie van huisdieren, portrets, landschappen. Echter geen macro, daarvoor heb je echt een typische macrolens nodig wil je komfort hebben.
                        Ik laat het over aan anderen die beter weten welke lenzen hier beste keuze zouden zijn omdat ik dit soort lenzen zelf niet heb.

                        Uw camera zou ik nu op dit moment zeker nog niet vervangen.

                        Comment

                        Working...
                        X