Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lente

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Lente

    Nu de zon haar warmte de vrije loop laat begint het sneeuwdek barsten te vertonen. De kale rotsen absorberen de warmte en doen het ijs er rond smelten. Stromend water, tsjirpende vogeltjes en bakken licht, een zalig gevoel na vier donkere, koude en stille maanden.

    Update: blauw en magenta minder gesatureerd.



    Origineel



    18mm - ISO200 - F11 - 600s

    Groeten
    Jelle
    Last edited by jhoub; 17 maart 2016, 14:36. Reden: Update
    Flickr

  • #2
    Re: Lente

    Mooie opname hoor
    De kleuren vind ik wel apart, beetje paars/magenta

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Lente

      Pracht van een omgeving en foto...De kleuren moet ik Sieg in volgen..Ogen beetje "vreemd"
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Lente

        Merci Sieg en Jos.
        Vrij normale kleuren in winters scandinavië. Het magenta aan de horizon heb ik zelfs wat terug geschroefd. Dat was door de lange sluitertijd heel intens geworden.
        Last edited by jhoub; 17 maart 2016, 07:40.
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Lente

          Mooi landschap daar, ik zou eerder het blauw wat desatureren, wat een natuurlijker en rustiger uitstraling gaat geven en dan stoort het rozige minder.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Lente

            Ik heb het blauw wat terug gebracht en ook magenta en oranje nog wat gedesatureerd en opgelicht.

            Groeten
            Jelle
            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Lente

              Omdat ik al dikwijls gehoord heb dat de kou en de schone lucht voor verrassende kleuren kunnen zorgen , ga ik me daar terughoudend over opstellen.
              Ik vind de lucht in ieder geval heel spectaculair, en de subtiele weerspiegeling in het water is zeker een meerwaarde.
              Ik denk dat mijn mond ter plekke open zou vallen, en zou op moeten passen om niet te vergeten te fotograferen.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Lente

                speciaal plaatje met die roze slierten in de lucht, mooi beeld
                groeten, Kristof
                Canon EOS 5D mkII

                Comment


                • #9
                  Re: Lente

                  Upje oogt net iets rustiger en aangenamer om naar te kijken .Knappe plaat
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lente

                    Die ochtendkleuren ! fantastisch.

                    voor mij persoonlijk moest je ze zelfs niet zoveel teruggedraaid hebben. 's ochtends als het koud is en open weer en sneeuw, dan komt er zowiezo een fantastisch kleurenpalet tevoorschijn.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lente

                      Inzake kleureffect is dit een schitterend moment in een ruim landschap.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lente

                        ik ben eens zo vrij geweest deze binnen te halen want ook in je up vind ik de kleuren nog niet helemaal juist ,is nochtans een foto die heel mooi zou zijn ,helaas kan ik uit dit kleine jpg bestand niet te ver gaan met de schuivertjes (terug te schroeven )
                        ikzelf zie het meer in deze richting ,maar als je niet akkoord ben dat ik hem hier toon ,geef een seintje en ik verwijder hem terug

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lente

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          ik ben eens zo vrij geweest deze binnen te halen want ook in je up vind ik de kleuren nog niet helemaal juist ,is nochtans een foto die heel mooi zou zijn ,helaas kan ik uit dit kleine jpg bestand niet te ver gaan met de schuivertjes (terug te schroeven )
                          ikzelf zie het meer in deze richting ,maar als je niet akkoord ben dat ik hem hier toon ,geef een seintje en ik verwijder hem terug
                          Het is een zachtere afwerking, zeker niet slecht maar de intensiteit en de helderheid die zo kenmerkend zijn voor deze tijd van het jaar gaan hier helemaal verloren. Als er paars/roze in de lucht hangt in België is dat vaak meer aan de pastelkant, door de lage luchtvochtigheid en de minimale verontreiniging hier, zijn die kleuren feller en helderder.

                          Groeten
                          Jelle
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lente

                            Toch Dank om te kijken. Natuurlijk kan het alleen maar jij zijn die weet hoe het ter plaatse was 😉

                            Comment

                            Working...
                            X