Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van personen met een woord aan elkaar plakken tot een filmpje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van personen met een woord aan elkaar plakken tot een filmpje

    Hey,

    Ik ben van plan volgend project uit te werken en hoop dat er enkele mensen hun ervaring kunnen delen.

    Ik heb een tekst opgemaakt met een 100-tal woorden in. De bedoeling is dat de 100 collega's elk een foto van zichzelf laten
    nemen met een A4-tje met hierop 1 woord. Als ik alle foto's verzamelt heb is het de bedoeling dat ik hier een filmpje van maak
    door de foto's digitaal achter elkaar te plakken.

    Heeft er iemand ervaring of een voorbeeld om zo een filmpje te maken?

    Alvast bedankt voor de hulp!

  • #2
    Re: Foto's van personen met een woord aan elkaar plakken tot een filmpje

    Hallo,

    Let er vooral op bij het filmen dat het woord telkens op dezelfde plaats in beeld staat, zo zal je filmpje vloeiender worden. Als je camera het kan zou ik proberen iets van grid/lijntjes aan te zetten zodat je kan zien waar het midden is van je shot. Zet je camera eventueel op statief als je alle foto's op dezelfde plek zou nemen en zorg dat de mensen op dezelfde plek staan.
    Ik weet niet met welk montageprogramma je aan de slag gaat, maar daarna zou ik alle foto's op een tijdslijn achter elkaar plaatsen. Zorg ervoor dat elke foto lang genoeg staat, zodat je het zeker kan lezen. Luidop uitspreken is hierbij een handige tip om te timen of het lang genoeg staat.

    Je hebt hier alvast geen dure montagesoftware voor nodig. Als je op Mac werkt moet dit zeker met iMovie lukken. Eventueel een trial versie downloaden van Adobe Premiere CC als je op Windows werkt.
    www.ilona.tv

    Comment


    • #3
      Re: Foto's van personen met een woord aan elkaar plakken tot een filmpje

      Bij windows heb je het gratis programma 'Windows Movie Maker'. Dit is goed genoeg voor een project als dit.
      Foto toevoegen -> alle foto's selecteren en hoppa: enkel de tijdsduur nog bepalen; de volgorde controleren en eventueel wat muziek bijvoegen. En klaar is kees

      Comment


      • #4
        Re: Foto's van personen met een woord aan elkaar plakken tot een filmpje

        Op Mac heb je iMovie, dat heb ik daarvoor al gebruikt.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Foto's van personen met een woord aan elkaar plakken tot een filmpje

          iMovie lijkt me in dit opzicht geschikter dan Windows Movie Maker, dat (mijn ervaring onder XP was in ieder geval praktisch gelijk aan die van Adobe Premiere Elements) toch al snel blijft steken in een dichtgetimmerde interface waarin toch vooral de huis-tuin-en-keuken filmer vast zijn weg kan vinden met leuke beeldeffecten en dat soort dingen.

          Hoewel je een (gratis) account aan moet maken en uitvoeren alleen mogelijk is in 720p in de niet-betaalde versie, zweer ik zelf bij Lightworks (al zou ik mensen wel aan willen raden toch vooral niet de Linux versie te downloaden).
          De twee grootste nadelen van Lightworks: de steile leercurve en de beperkte omvang van formaten waarin beeldmateriaal ingelezen kan worden. Alles dat niet aan de nationale of internationale (Europese) broadcastnorm voldoet (zowel op beeldjes-per-seconde norm als codec-gebied) kun je in Lightworks niet importeren.

          Voordeel van Lightworks: het heeft een importeermodule waarmee fotoreeksen in 1 keer als 1 groot stuk video worden opgenomen, alleen zal Lightworks dat doen op een manier waarbij elke foto 1 frame duurt. Dit kun je oplossen maar niet voor elke foto individueel.

          Comment

          Working...
          X