Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

maart in al zijn glorie + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] maart in al zijn glorie + update

    Nog een van de broeken in West-Vlaanderen, omdat ik het een schitterend natuurgebied vind. We hebben geluk dat er nog zo gebieden te vinden zijn in Vlaanderen. Reacties altijd welkom.
    Eerst geposte foto in link geplaatst https://c2.staticflickr.com/2/1675/2...cb39b361_b.jpg
    Update:

    Last edited by evelynvancky; 16 maart 2016, 21:40.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: maart in al zijn glorie

    Het ziet er inderdaad een mooi gebied uit Evelyn, dit kende ik nog niet
    Mooi vastgelegd en het voorste rijtje riet geeft er wat meer diepte aan
    De zonnestralen breken door het wolkendek heen, mss kun je die nog wat benadrukken

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: maart in al zijn glorie

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Het ziet er inderdaad een mooi gebied uit Evelyn, dit kende ik nog niet
      Mooi vastgelegd en het voorste rijtje riet geeft er wat meer diepte aan
      De zonnestralen breken door het wolkendek heen, mss kun je die nog wat benadrukken

      grts
      Sieg
      Ik volg, alleen had het voorste riet voor mij er niet bij hoeven te zijn, het leidt me eerder wat af van het mooie achterliggende landschap
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: maart in al zijn glorie

        Mijn eerste gevoel is, dat ik naar een brave foto van een mooi natuurgebied zit te kijken.
        Het voorste riet kom ik ook niet aan uit. Het stoort een beetje en zorgt uiteraard voor wat diepte. Maar zonder het riet wordt het nog braver vrees ik.
        Voor wat meer kijkplezier zou je ca. 2-3cm van het riet af kunnen snijden, en de lucht wat meer leven geven.
        Soms is het ook moeilijk om de schoonheid en je gevoel voor natuur vast te leggen.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: maart in al zijn glorie

          mooi maar ik zou alles een beetje meer tint geven ik vind hem ook wat te braaf;
          mvg

          Comment


          • #6
            Re: maart in al zijn glorie

            Het riep op de voorgrond zorgt voor een beetje diepte in de foto
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: maart in al zijn glorie

              Bedankt voor de reacties. Nu moet je weten dat ik de foto al een paar keer herwerkt heb, misschien had ik dan toch beter bij de eerste versie gebleven. Die was met donkerder lucht en meer contrast in de lucht. Het is soms zo moeilijk om te kiezen, volgende keer zal ik meer mijn gevoel volgen. Het riet op de voorgrond heeft blijkbaar voor en tegenstanders.
              Ik zal een update plaatsen.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment


              • #8
                Re: maart in al zijn glorie

                meestal is het eerste gedacht het beste... het riet is een beetje te duister, vind ik persoonlijk
                mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                Comment


                • #9
                  Re: maart in al zijn glorie

                  een tikje meer contrast in de lucht en het riet in het midden brengt de foto meer in balans en zo wordt het riet vooraan ook wat minder storend.
                  voor de rest is alles ok
                  groeten, Kristof
                  Canon EOS 5D mkII

                  Comment


                  • #10
                    Re: maart in al zijn glorie

                    Vind het dan wel weer wat hebben dat onscherpe riet in de voorgrond....Volg beterft wat meer leven in de lucht...Mooi beeld, vooral door de vogels en de mooie zonnestralen..
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment

                    Working...
                    X