Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

duurder worden van fotografie materiaal door Yen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • duurder worden van fotografie materiaal door Yen

    Ik wil me binnenkort een nieuwe lens aanschaffen van Nikkon 200 - 500. Vandaag heb ik gesproken met een collega en tegen hem hebben ze gezegd in een bekende Antwerpse zaak dat kortelings door de Yen alles een 30 % gaat opslaan.
    Iemand enig idee dat inderdaad zo zal zijn?
    Anders moet ik mijn lens vroeger aanschaffen.

    Bedankt!
    Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

  • #2
    Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

    Ik dacht dat er onlangs al een grote prijsverhoging was doorgevoerd bij Nikon.
    Als de prijs in die bekende Antwerpse zaak nog niet verhoogd is, dan kan je inderdaad best niet te lang wachten als je een bepaalde lens wil kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

      Die prijzen zijn 30% gestegen bij de wisseling van het jaar, als je er nog ene op de kop kunt tikken voor de oude prijs niet twijfelen!
      En daarbij, 30% prijsstijging is in mijn ogen er echt over!

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

        Ik wil me onderstaande lens aanschaffen staat overal voor 1599€

        Nikkor AF-S 200-500mm F5.6 ED VR
        Nikon D700-D300s, AF-S Nikkor 18 - 200 mm 1:3.5 - 5.6 VRII, Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8 G ED Nano, AF-S Nikkor 50 mm 1:1.4 G, AF-S Nikkor 35 mm 1:1.8 G, Nikkor AF-S 300mm f/4D IF-ED

        Comment


        • #5
          Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

          Dan zou ik hier eens aanklopen:


          Toch een 100 euro goedkoper

          Comment


          • #6
            Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

            Is oud nieuws. Was rond de jaarwisseling idd. Toen heeft Nikon hard aan zijn prijzen getrokken (omhoog).
            Vreemd in dit verhaal is dat Canon, Sony, Samsung, LG, Panasonic,... (ok komen wel niet allemaal uit hetzeflde land) er blijkbaar geen last van hadden?
            Broodje aap van Nikon om de winst wat op te trekken?

            Comment


            • #7
              Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

              De prijzen van sommige Nikon lenzen zijn met de jaarwissel inderdaad fors te hoogte ingegaan.
              De allernieuwste lenzen zijn evenwel NIET duurder geworden (oa 200-500 is zelfs lichtjes gedaald), dus je moet je vooralsnog niet ongerust maken over deze lens.
              De 200-500 blijft een zeer goede deal aan die prijs (1499).
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #8
                Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                De Nikkor AF-S 200-500mm F5.6 ED VR werd 2 weken geleden bij Mediamarkt verkocht @ 1302€ (tijdens de BTW actie).
                't Was geen flauwekul want op 5 maart (4 dagen na het begin van de kortingsactie) waren ze écht nog op voorraad bij MM Schoten.
                Maar jullie vertrouwen MM natuurlijk niet, en bestellen liever via een duistere website in Hong Kong

                Die bekende Antwerpse zaak en die andere in Merksem, krijgen van mij al jaren geen cent meer (wegens onvriendelijkheid, leugens en bedrog).
                Trouwens 1599€ - 21% is geen 1302€, maar 1263€ en MM heeft hier dus ook vals gespeeld. Tenzij ze normaal boven de adviesprijs verkopen, maar daar heb ik niet op gelet.
                Last edited by notex; 17 maart 2016, 03:01.

                Comment


                • #9
                  Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Maar jullie vertrouwen MM natuurlijk niet, en bestellen liever via een duistere website in Hong Kong

                  Die bekende Antwerpse zaak en die andere in Merksem, krijgen van mij al jaren geen cent meer (wegens onvriendelijkheid, leugens en bedrog).
                  Trouwens 1599€ - 21% is geen 1302€, maar 1263€ en MM heeft hier dus ook vals gespeeld. Tenzij ze normaal boven de adviesprijs verkopen, maar daar heb ik niet op gelet.
                  Dus jij vertrouwt wél een zaak die valst speelt?

                  Ik koop ook enkel in fysieke winkels die al dan niet een webshop hebben.
                  Zo ben ik in Antwerpen vriendelijk geholpen geweest in Kamera Express (2 jaar terug?), en bij Grobet ook (12 jaar terug ofzo).

                  Soit, het is intussen al enige tijd geleden dat ik nog in het Antwerpse geweest ben. 't is dan ook de heel andere kant van de parking natuurlijk, waar ik niets verloren heb.

                  Comment


                  • #10
                    Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                    Dus jij vertrouwt wél een zaak die valst speelt?

                    Ik weet echt niet wat hun normale prijs was voor die 200-500mm. Misschien was het meer dan de gangbare 1599€ en dan hebben ze niet vals gespeeld.
                    Heb net gekeken op de MM webshop, maar de lens staat er niet meer bij.

                    Als je iets te koop ziet staan @ 1302€ wat elders 1599€ kost, dan ga je ter plaatse niet narekenen om te controleren of de 21% prijsverlaging tot op de cent juist berekend is (ik toch niet). Dan ben ik al blij met de 297€ korting (dat kan ik nog net uit mijn hoofd berekenen)
                    Al bij al heb ik samen met mijn andere aankopen aldaar toch dik 500€ profijt gedaan die dag.
                    Last edited by notex; 17 maart 2016, 09:37.

                    Comment


                    • #11
                      Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      Als je iets te koop ziet staan @ 1302€ wat elders 1599€ kost, dan ga je ter plaatse niet narekenen om te controleren of de 21% prijsverlaging tot op de cent juist berekend is (ik toch niet).
                      Die discussie komt wel vaker voor he...
                      De actie is waarschijnlijk zo dat ze de BTW laten vallen, en dat je dus de prijs exclusief BTW betaalt. Dat is niet hetzelfde als -21% -- jouw 1302 + BTW zou op 1575 uitkomen...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Trouwens 1599€ - 21% is geen 1302€, maar 1263€ en MM heeft hier dus ook vals gespeeld. Tenzij ze normaal boven de adviesprijs verkopen, maar daar heb ik niet op gelet.
                        Je maakt een verkeerde berekening hoor
                        1599 € en daar de BTW afhalen, dan is de prijs 1321,48 € ;-)

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Die discussie komt wel vaker voor he...
                          De actie is waarschijnlijk zo dat ze de BTW laten vallen, en dat je dus de prijs exclusief BTW betaalt. Dat is niet hetzelfde als -21% -- jouw 1302 + BTW zou op 1575 uitkomen...
                          Nee, de aktie is zo dat ze een korting geven die ongeveer overeenkomt met het btw bedrag in de gewone winkelprijs. BTW mag niemand laten vallen, btw wordt altijd betaald.

                          Het gaat mijn petje te boven dat men nog altijd met pseudo waarheden afkomt, de ene klaagt dat er geen 21% korting werd gegeven (dat belooft MediaMarkt ook niet) de andere dat ze de btw. " laten vallen " ...

                          Het staat nochtans prima uitgelegd sinds enkele akties geleden, ik zal het groot genoeg plaatsen :



                          21% komt bij de verkoopprijs zonder btw., 100 + 21 % = 121
                          als een winkel nu een korting geeft van 21 euro op 121 verkoopprijs, dan is dat 17,35 % korting ... 121 x 17.35% = 100,0065 euro. MediaMarkt houdt het bij 17,36 % .

                          Last edited by Empe; 17 maart 2016, 13:25.

                          Comment


                          • #14
                            Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                            Het gaat mijn petje te boven dat men nog altijd met pseudo waarheden afkomt, de ene klaagt dat er geen 21% korting werd gegeven (dat belooft MediaMarkt ook niet) de andere dat ze de btw. " laten vallen " ...
                            Voor de aankoper maakt dat geen fu** uit hoor ;-)
                            Als er in het groot en in alle media letterlijk staat " 21% BTW WEG ERMEE !" dan denken de klanten dat het prijzen zijn zonder btw
                            Uiteraard moet het bedrijf de btw betalen en eigenlijk geven ze gewoon een korting ter waarde van ongeveer het btw bedrag
                            Maakt niks uit voor de klant want het eindresultaat is voor hem hetzelfde !

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: duurder worden van fotografie materiaal door Yen

                              Als er in het groot en in alle media letterlijk staat " 21% BTW WEG ERMEE !" dan denken de klanten dat het prijzen zijn zonder btw
                              Tja, de titel van de aktie is inderdaad slecht gekozen, maar kom, er zijn ouders die hun zoon Jejoen, Stoffel of Siegfried als titel (voornaam) meegeven .... dat is nog erger (mijn mening).

                              Soit, het zijn dan toch de klanten die in de fout gaan, vaak geholpen door van die urband legends zoals hierboven al door mij genoemd.

                              De 21 % btw in de consumentenprijs is dan ook geen 21 % maar 17,35 % van de winkelprijs. Bereken gewoon hoeveel % 21 is van 121.

                              Enne, bedrijven betalen geen btw., die storten de btw. betaald door de eindverbruiker door na aftrek van wat ze voordien aan btw betaald hebben (aan hun leveranciers). Hier en daar een uitzondering qua niet aftrekbare btw of derde betaler regeling in de bouw.
                              Last edited by Empe; 17 maart 2016, 21:02.

                              Comment

                              Working...
                              X