Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sporthorloge / powerbank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sporthorloge / powerbank

    Ik ben van plan om me een sporthorloge aan te schaffen (misschien de Tom Tom Runner 2 Cardio ) met het oog op het deelnemen aan een 100 km-tocht (stappen). Belangrijk voor mij is de gps-tracking en de synchronisatie met app (bv Runkeeper of Strava). Ik vermoed dat ik dan ook een powerbank zal nodig hebben om de sporthorloge terug op te laden tijdens het gebruik want tijdens dergelijke tocht kom je gauw aan 18- 20 uur gebruik uit. Ik kan me voorstellen dat een sporthorloge (met voortdurende gps tracking) het niet zo lang uithoudt.
    Heeft iemand hier ervaring mee ? Zou dat mogelijk zijn om dergelijke horloge op te laden tijdens de tocht ?


  • #2
    Re: Sporthorloge / powerbank

    Ik heb geen ervaring met dergelijke sporthorloges, maar weet wel dat draagbare GPS-systemen energievreters zijn.
    Zelfs met een powerbank ben ik nog niet eens zeker dat er voldoende lading al zijn.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Sporthorloge / powerbank

      Al hieraan gedacht? Ik heb zo een, voor het smartwatch gedeelte ben ik er van af gestapt, maar om te sporten gebruik ik hem zeker nog!

      http://www.sonymobile.com/global-en/...watch-3-swr50/

      Comment


      • #4
        Re: Sporthorloge / powerbank

        @ WimBollein : ik kende die niet, maar ik vrees voor de compatibiliteit met mijn iPhone en Mac

        Comment


        • #5
          Re: Sporthorloge / powerbank

          De Polar V800 zal zeker aan je verwachtingen voldoen. De autonomie ligt tussen de 20 en 50 uur afhankelijk van de de gebruikte instellingen.
          Een schitterend toestel en nog mooi ook!
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: Sporthorloge / powerbank

            Sporthorloges van het type Garmin, Polar, Suunto,... hebben geen mini- of micro-USB aansluiting en moet je opladen via een daarvoor specifieke lader.

            Bijvoorbeeld deze van de nieuwe Garmin Forerunner 235:


            Lijkt mij niet zo handig om mee te lopen en al zeker niet met daar nog een powerbank erbij.

            Als je enkel wilt GPS tracken kan je beter een smartphone in uw achterzak steken met een powerbank eraan, en de sporthorloge gebruiken voor uw loopstatistieken (HR, cadans, ...)
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #7
              Re: Sporthorloge / powerbank

              Oorspronkelijk geplaatst door tati Bekijk bericht
              Ik ben van plan om me een sporthorloge aan te schaffen (misschien de Tom Tom Runner 2 Cardio ) met het oog op het deelnemen aan een 100 km-tocht (stappen). Belangrijk voor mij is de gps-tracking en de synchronisatie met app (bv Runkeeper of Strava). Ik vermoed dat ik dan ook een powerbank zal nodig hebben om de sporthorloge terug op te laden tijdens het gebruik want tijdens dergelijke tocht kom je gauw aan 18- 20 uur gebruik uit. Ik kan me voorstellen dat een sporthorloge (met voortdurende gps tracking) het niet zo lang uithoudt.
              Heeft iemand hier ervaring mee ? Zou dat mogelijk zijn om dergelijke horloge op te laden tijdens de tocht ?
              Als er veel rechte stukken bij zijn, kan je in gps spaarmodus gaan.
              Dan krijg je om de minuut een kruimel.
              In die modus kan een bv: Polar V800, 50 uur aan.
              Verandering je veel van richting kan je tijdens de activiteit je nauwkeurigheid terug normaal zetten.
              Hangt dus van het traject af.

              De Polar V800 heeft de meest nauwkeurige GPS ontvangst van alles wat je nu kan kopen.
              Alleen de software icm met android is een ramp. Apple wordt beter ondersteund.
              Kan je koppelen met Strava.
              Het kan natuurlijk goedkoper, maar ik geef een vb omdat ik deze zelf gebruik en goed ken.

              Ik heb ook de Fenix3. Die loopt veeeel stabieler op android en apple en snel te syncen.
              Gps is voor "Garmin" zijnde gene vette, maar al de rest doet ze zonder problemen.
              Is ook beter te configureren, zo gelijk de Pebble watch-face's en andere widgets.
              De Fenix 3 is zo'n uurwerk wat je dagelijks kan dragen. als sportwatch.
              Ze blinkt nergens echt uit, maar wat ze doet, doet ze goed. Dus ook als smartwatch.
              Deze laatste vervangt mijn Pebble, omdat ik smart notificaties gewend was.
              Last edited by w00ha; 14 maart 2016, 16:40.

              Comment


              • #8
                Re: Sporthorloge / powerbank

                Garmin vivoactive. Goedkoopste optie, doet alles wat je zoekt, én is oplaadbaar tijdens gebruik (wat zeker niet voor alle recente Garmin toestellen zo is).
                Zelf gebruik ik een forerunner 620, en bij mijn lange duurlopen zit ik daar tegen de grenzen aan (ongeveer 5 a 6 uur), deze is niet oplaadbaar tijdens gebruik.

                Comment


                • #9
                  Re: Sporthorloge / powerbank

                  Wow, iedereen bedankt voor de info
                  Ik zal sowieso eerst nog verder sparen want de tips die ik hier krijg zijn iets duurder dan hetgeen ik in mijn hoofd had
                  Het is me toch al duidelijk dat, behalve de Garmin vivoactive, opladen tijdens gebruik niet mogelijk is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sporthorloge / powerbank

                    Opladen tijdens gebruik zal ook niet echt interessant zijn omdat je daarvoor extra gewicht moet meenemen.
                    Ik denk dat je voor zo'n tocht liefst zo weinig mogelijk gewicht mee neemt.
                    Een paar honderd gram extra meenemen lijkt niet veel, maar over die afstand kan dat toch teveel worden.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sporthorloge / powerbank

                      @ Black B@ndit : helemaal mee eens ! Maar ik zou die 100 km absoluut moeten kunnen tracken : http://www.loopnaardemaan.be/lopers/...der-mynsbrugge

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sporthorloge / powerbank

                        De Polar V800 weegt 79 gram.
                        "Just do it !"

                        http://jr52.be/index.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sporthorloge / powerbank

                          Polar V800 valt eigenlijk toch te duur uit voor mij. Ik wil er niet zoveel aan besteden. Te meer daar ik niet alle functies nodig heb/zal gebruiken die dat sporthorloge aanbiedt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sporthorloge / powerbank

                            Na lang twijfelen heb ik dan toch maar de polar V800 HR besteld.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sporthorloge / powerbank

                              Zorg dat je hem laat renderen!! Zou zonde zijn dit niet te doen!!
                              "Just do it !"

                              http://jr52.be/index.html

                              Comment

                              Working...
                              X