Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

    is deze lens te te vergelijken kwa scherpte met de canon 70-200 2.8 non is

  • #2
    Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

    Ja dat is te vergelijken... de Canon is scherper De Canon is ook een stukje sneller in AF.
    De Sigma is zeker een goeie lens maar als je een fraaie tweedehands canon f/2.8 op de kop kan tikken, en je hebt meer aan de snelheid dan de IS, dan zou ik niet twijfelen.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      Ja dat is te vergelijken... de Canon is scherper De Canon is ook een stukje sneller in AF.
      De Sigma is zeker een goeie lens maar als je een fraaie tweedehands canon f/2.8 op de kop kan tikken, en je hebt meer aan de snelheid dan de IS, dan zou ik niet twijfelen.
      ik heb ook lang getwijfeld....
      Tussen deze en canon non is.
      Tot een collega zei ik heb de canon 70-200mm met IS wil je hem een uitproberen.
      Dus ik aan het testen zonder IS want ik wilde die zonder IS (budget op dat moment). Toen zei hij doodleuk dat eigenlijk bij hem 98% van de tijd IS gewoon af staat.
      Dus ik heb dan een mooie 2dehands gevonden en ik heb daar nog geen spijt van! die 70-200mm 2,8 van canon sleur ik overal mee naartoe!
      þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
      Freelance bedrijfsfotograaf
      klikerdeklik hier voor mijn website!

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

        dat zal het de canon worden
        bedankt voor de reacties
        ruud

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

          Het resultaat zal niet hetzelfde zijn op elke camera, je bekijkt best altijd de combinatie camera + lens (en meerdere combinaties ook als je weet dat je later nog zou upgraden naar een ' betere ' camera of van crop naar full frame camera ...

          Puur qua scherpte : http://www.dxomark.com/Lenses/Compar...18_871_254_871



          Maar idd. er spelen ook andere factoren mee in het dagelijks gebruik, focussnelheid, focusprecisie, bouwkwaliteit, ....

          De Sigma heeft dan weer stabilisatie en zonnekap inbegrepen ...
          Last edited by Empe; 15 maart 2016, 10:44.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

            Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
            Het resultaat zal niet hetzelfde zijn op elke camera, je bekijkt best altijd de combinatie camera + lens (en meerdere combinaties ook als je weet dat je later nog zou upgraden naar een ' betere ' camera of van crop naar full frame camera ...

            Puur qua scherpte : http://www.dxomark.com/Lenses/Compar...18_871_254_871



            Maar idd. er spelen ook andere factoren mee in het dagelijks gebruik, focussnelheid, focusprecisie, bouwkwaliteit, ....

            De Sigma heeft dan weer stabilisatie en zonnekap inbegrepen ...
            zonnekap zit ook bij de canon ;-)
            maar de combo moet je idd ook bekijken. Bij mij staat die momenteel op een 6D
            þú söngst til mín, svo hljótt... "ég þakka þér þá von sem þú gafst mér"
            Freelance bedrijfsfotograaf
            klikerdeklik hier voor mijn website!

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

              Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
              zonnekap zit ook bij de canon ;-)
              maar de combo moet je idd ook bekijken. Bij mij staat die momenteel op een 6D
              En laat net dat nu een beetje het zwakke punt zijn van het Sigma glas: vignetting op full frame.
              Anderzijds, hoe vaak wordt een telezoom gebruikt voor zijn kwaliteiten in de hoeken van het beeld? Wie zich daar zorgen over maakt, heeft wellicht de nieuwste 70-200/2.8 IS II gekocht
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                ...
                Maar idd. er spelen ook andere factoren mee in het dagelijks gebruik, focussnelheid, focusprecisie, bouwkwaliteit, ....
                Zoals je zegt, even op DXO rondkijken en je denkt eraan om al je Canon materiaal de vuilbak in te gooien

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

                  De Tamron 70-200 f2,8 (versie met beeldstabilisatie) zou een heel stuk beter zijn dan de Sigma, maar de Tamron is wel duurder.

                  Bij de Sigma is de scherpte op f2,8 het zwakste punt (gebrek aan scherpte dus).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS APO HSM canon

                    de lens zal gebruikt worden op canon 60d

                    Comment

                    Working...
                    X