Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

problemen ontspanknop canon 6D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • problemen ontspanknop canon 6D

    hey iedereen,

    Vraagje, ik heb nu al paar keer problemen gehad met mijn Canon 6D ontspanknop... dat ie niet werkt. Als ik die induw werkt die niet... en als ik door de zoeker kijk is alles donkerder... nu heb ik online al gelezen dat dit aan de batterij kan liggen... ik heb 1 canon batterij en 2 van Lenmar... zijn er nog mensen die dit probleem al hebben voorgehad?

  • #2
    Re: problemen ontspanknop canon 6D

    Je zegt dat je niets door de zoeker ziet? Dit doet mij vermoeden dat de spiegel opgeklapt is. Dus hij is de foto nog aan het registreren op dat ogenblik.
    Heb je misschien een zeer lange sluitertijd ingesteld op manuele mode?

    Wat ik regelmatig voorheb bij mijn 7DII is dat hij geen foto wil maken hoeveel ik ook druk.
    Maar ik moet er wel bij vertellen dat ik er een grip onder heb zitten. En op die grip staat ook een wieltje.
    Als dat wieltje tussen 2 stops in staat (omdat ik er tegen gestoten heb) dan werkt mijn bovenste ontspanknop niet meer.
    Moet ik even aan dat wieltje draaien en dan werkt alles weer.

    Comment


    • #3
      Re: problemen ontspanknop canon 6D

      Wellicht is het niet het volgende, maar een mens doet soms verstrooide dingen. Je hebt de ronde START/STOP toch niet op "filmen" staan, het rode filmcamera-icoontje ?
      Als dat aanstaat zie je niks door de zoeker, kan je niet afdrukken, maar dan heb je wel een beeld op je schermpje achteraan.

      Comment


      • #4
        Re: problemen ontspanknop canon 6D

        Een late en daardoor misschien overbodige reactie, maar toch.

        Je zegt dat de zoeker "donkerder" is.
        Dan moet ik automatisch denken aan het ingedrukt houden (of mogelijk geblokkeerd zijn) van de scherptediepte-controleknop terwijl er een klein diafragma (f11 ofzo) geselecteerd is. De knop zit aan de rechterzijkant iets achter de opening van de lensvatting (als je de camera voor je houdt op de manier waarop je hem gebruikt).
        Zodra deze functie gebruikt wordt is het, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld een 450D bij een 6D onmogelijk om af te drukken.

        Mijn ervaring is dat deze knop op de 6D op een onhandige plek zit, omdat je 'm snel indrukt als je de camera op de juiste manier vasthoudt.

        Waar ik verder nog aan kan denken is dat de lens mogelijk niet helemaal juist contact maakt en dat het diafragma (door dat slechte contact) op een vaste waarde staat.
        Geeft het LCD display op de bovenkant toevallig f00 aan op het moment dat afdrukken niet mogelijk is?
        (Ik moet hieraan denken omdat ik merkte dat mijn 6D er soms moeite mee heeft als ik voor een timelapse met een bepaald diafragma de lens met het gekozen diafragma ietsje los draai maar dit niet ver genoeg doe. Het diafragma getal wordt dan f00 (een situatie waarmee de camera in theorie gewoon foto's moet kunnen maken) maar de camera blokkeert, totdat ik de lens nog een stukje verder los draai.

        Comment

        Working...
        X