Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen naar spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen naar spiegelreflex

    Hallo,
    Ik heb nu de compact camera Panasonic Lumix DMC-FZ200, ik heb hier 2 jaar geniet van gehad maar volg nu een hondenfotografie cursus en stuit op beperkingen. Nu ben ik op het gemak aan het uitkijken naar een spiegelreflex, wat ik niet gemakkelijk vind met al die keuze. Ik fotografeer voornamelijk honden, landschappen en mensen. Nu voor stilstaande opnames valt mijn Panasonic best mee maar met termijn wil ik ook een cursus volgen rond actiefotografie bij honden. Mijn vraag naar jullie is welk toestel raden jullie aan en welke lens? Over lenzen weet ik nog het minst. Budget maakt momenteel niet uit. Aangezien ik niet direct een nieuwe camera wil en nog wat kan bij sparen . Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: Overschakelen naar spiegelreflex

    Oorspronkelijk geplaatst door saariewaarie Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik heb nu de compact camera Panasonic Lumix DMC-FZ200, ik heb hier 2 jaar geniet van gehad maar volg nu een hondenfotografie cursus en stuit op beperkingen. Nu ben ik op het gemak aan het uitkijken naar een spiegelreflex, wat ik niet gemakkelijk vind met al die keuze. Ik fotografeer voornamelijk honden, landschappen en mensen. Nu voor stilstaande opnames valt mijn Panasonic best mee maar met termijn wil ik ook een cursus volgen rond actiefotografie bij honden. Mijn vraag naar jullie is welk toestel raden jullie aan en welke lens? Over lenzen weet ik nog het minst. Budget maakt momenteel niet uit. Aangezien ik niet direct een nieuwe camera wil en nog wat kan bij sparen . Alvast bedankt voor jullie hulp!
    budget is toch een zeer belangrijk onderdeel...
    Er is veel goed materiaal, waardoor je zonder zot te doen snel 5000 tot 10000 euro gaat uitgeven.
    Dus het is toch belangrijk om hier een goed over na te denken.
    En dan is info ook belangrijk in welke omstandigheden fotografeer je meestal? Voor wat moeten je beelden dienen?
    ţú söngst til mín, svo hljótt... "ég ţakka ţér ţá von sem ţú gafst mér"
    Freelance bedrijfsfotograaf
    klikerdeklik hier voor mijn website!

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen naar spiegelreflex

      Goh, dan zou ik zeggen:
      - Body een D7200, de binnenkort beschikbare D500 of waarom geen FX en daarom de D750?
      - De Nikon 70-200 f2.8 VRII
      - Afhankelijk van het type landschap kan de 70-200 dienst doen maar is het in de stad dan kan je de 16-36 f4 kiezen of de legendarische 14-24 f2.8
      - Portret kan je kiezen voor een 50 of 85mm f1.4 of f1.8 afhankelijk van welke toestel je hebt gekozen

      Budget maakt niet uit zei je

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen naar spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door appelboom Bekijk bericht
        budget is toch een zeer belangrijk onderdeel...
        Er is veel goed materiaal, waardoor je zonder zot te doen snel 5000 tot 10000 euro gaat uitgeven.
        Dus het is toch belangrijk om hier een goed over na te denken.
        En dan is info ook belangrijk in welke omstandigheden fotografeer je meestal? Voor wat moeten je beelden dienen?
        Budget is geen probleem, ik weet hoeveel ik kan uitgeven. Ik zat qua prijscategorie momenteel te denken aan een Nikon d7100. Ik neem vooral foto's in de buitenlucht dus mijn toestel moet mee kunnen naar gelang de weersomstandigheden. Ik ben mij volop aan het bijscholen dus nu is het vooral amateuristisch maar naar gelang ik meer gevorderd ben wil ik toch iets kunnen opbouwen.

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen naar spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Goh, dan zou ik zeggen:
          - Body een D7200, de binnenkort beschikbare D500 of waarom geen FX en daarom de D750?
          - De Nikon 70-200 f2.8 VRII
          - Afhankelijk van het type landschap kan de 70-200 dienst doen maar is het in de stad dan kan je de 16-36 f4 kiezen of de legendarische 14-24 f2.8
          - Portret kan je kiezen voor een 50 of 85mm f1.4 of f1.8 afhankelijk van welke toestel je hebt gekozen

          Budget maakt niet uit zei je
          Ok budget maakt dus wel wat uit. Hiervoor ga ik toch nog een tijdje mogen sparen . Is de nikon d7100 een waardig alternatief?

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen naar spiegelreflex

            Nikon D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS + Nikon 70-200mm 2.8f VRII

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Overschakelen naar spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
              Nikon D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS + Nikon 70-200mm 2.8f VRII

              grtz

              Templar
              Wat is het verschil met de D7100?

              Comment


              • #8
                Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                  Bedankt, hierdoor ga ik eens kijken naar de D7200

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                    Het enige waar ik mee zit is de vraag "weersomstandigheden"? Verwacht je dat je het toestel ook kan gebruiken in de regen bv? Want dat zal u geld kosten.
                    Is dat geen noodzaak dan zou ik het niet zo hoog nemen maar wel goed glas op zetten.

                    Bij Nikon bv de 5000 reeks die een zeer mooi toestel is en niet duur.
                    Bij Canon bv de 700 reeks die zeer gelijkaardig zijn aan die Nikon.

                    daar een goed stuk glas op. Je spreekt over landschappen en mensen. Daar zet je best een lichte breedhoek zoom in tot +- 50 a 70mm maar neem er wel eentje die F2.8 is.
                    is niet zo heel duur.

                    Wat betreft honden is iets moeilijker omdat we de afstand niet weten. Ik vermoed dat je ergens rond de 100mm zal uitkomen.
                    Een 70-200 2.8 is dan wel een zeer goede lens, hij is ook behoorlijk duur (2000 euro) Je zou voor een Tamron kunnen gaan die een behoorlijk stuk goedkoper is.
                    Heel dat verhaal over die lenzen is zowel van toepassing op Nikon maar ook op Canon en ander merken.
                    En het aanbod in dit soort lenzen is zeer groot.

                    Je spreekt ook dat je cursus wil volgen.
                    Wil je net iets meer dan past een Nikon 7000 reeks daar wel goed in. Of Canon met zijn spiksplinternieuwe 80D.
                    Zeer mooie apparaten en toch betaalbaar nog.

                    Hoger zou ik niet adviseren.

                    Maar zo wat alle bij elkaar genomen zou ik starten met 1 goede basislens.
                    Dan die cursus gaan volgen. En tijdens die cursus zal je zoveel leren dat je zelf zal weten met welke lens je eventueel moet uitbreiden.
                    Met alle cameras hier vermeld kan je op cursus trouwens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                      Ik mankeer toch nog wat info.
                      Hondenfotografie. Wat moet ik me daar bij voor stellen ? Is dat dan brave stilzittende beesten of zijn het dieren in volle activiteit.
                      Juist het onderscheid hiertussen zal het onderscheid zijn qua prijssetting. Indien het om actieve beesten gaan (lopen, springen en nog van dat ...) dan is de Nikon D5xxx-reeks onvoldoende. Ik vrees zelfs voor de D7xxx-reeks.
                      Waterdicht ? Indien je met waterdicht, waterdicht bedoelt moet ik je teleurstellen. Ik heb nog nimmer een toestel gezien dat na een badsessie (gewenst en veelal ongewenst) ongehavend verder kon.
                      Het is trouwens niet omdat je body meer waterdicht is, dat je lenzen het water apreciëren en dat er daarlangs geen water binnen kan sijpelen .
                      Nu, hoe hoger de prijs (hoe kleiner aantal cijfers in het type) hoe waterbestendiger.

                      Maar. Wat ben je zinnens te doen na de cursus. Een toestel kopen omwille van de cursus lijkt me net iets te kort door de bocht. Het toestel moet na de cursus ook nog zijn diensten bewijzen en dan vooral voor datgene wat je het liefst fotografeert.
                      Het is niet omwille dat je bv een macro-fotografie-cursus volgt, je een dure macrolens, ... dien aan te kopen. Macro gaat evenwel met tussenringen ... Om maar een voorbeeld te geven.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’ętre heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                        Aktie fotografie voor honden verwacht ik iets van Agility.Als je dat voor binnen bedoelt dan mag je de topics voor indoor sport fotografie nalezen. Voor buiten hangt het af van de plaats waar je mag of kan staan rondom het wedstrijd veld.Voor het binnen gebeuren werk ik met een 70-200 lens F2.8 Zelfs dan kom je nog wel licht te kort maar die 2.8 heb je echt nodig. Ook voor buiten gebruik ik hem maar bij drukte en als ik een redelijk dichtbij plaatsje kan bemachtigen dan red ik het ook met 24-105 met F4.
                        Voor de camera is snelle Autofocus het belangrijkst.Mijn oude Canon haalt dat nog net maar eerlijk gezegd eigenlijk net niet.
                        Maar dat accepteer ik van een 8 jaar oude.

                        M

                        Comment


                        • #13
                          Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                          Ik zou u aanbevelen;

                          nikon D7100 body
                          nikon 70 - 200 F4 (de F2.8 kost meer, weegt meer, ja je hebt een extra stop licht maar als je buitenshuis gaat fotograferen,...)
                          sigma 15-35 F1.8 of als je range wilt 17-55 F2.8 van Tamron /sigma of de Nikon variant
                          nikon 50 mm f1.8 als je niet voor de sigma gekozen hebt.

                          de d7100 is wel in staat om actie fotografie vast te leggen en zéker met een 70 200 F4, ik heb deze combinatie dus ik weet het, je zal geen AF toestanden hebben van een recente FX zoals de D750 maar toch verdomd goed in de buurt imo, en de 7200 heeft dacht ik nog een betere AF.
                          Nikon Powah

                          Comment


                          • #14
                            Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                            Hallo,

                            zeker weten ...

                            Jaja

                            Oorspronkelijk geplaatst door eQonnn Bekijk bericht
                            en de 7200 heeft dacht ik nog een betere AF.
                            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Overschakelen naar spiegelreflex

                              Actiefotografie wil zeggen echt lopende, zwemende en spelende honden dus vooral buiten in de natuur. Ik koop heus geen toestel enkel voor de cursus maar omdat ik hier verder in wil doen. Heb zelf 3 honden dus kan thuis genoeg oefenen zodat ik later misschien iets kan opzetten. Daarom wil ik voordat ik aan de cursus voor actiefotografie begin toch al een toestel hebben die dit aankan en kan proberen met wat lenzen. De cursus wordt op regelmatige tijdstippen georganiseerd dus ik heb tijd om uit te kijken naar een toestel en lenzen. Het is echt mijn passie waar ik mij wil in verbeteren en iets mee wil doen.

                              Comment

                              Working...
                              X