Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

    Na terugkeer van mijn reis heb ik dezelfde avond nog foto's van mijn geheugenkaartje op de harde schijf van mijn PC kunnen zetten maar de volgende dag lukte mij dat niet meer met een ander kaartje . Het CF lichtje blijft flikkeren en de camera ( Nikon D300 ) reageert op niets meer . Geen scherpstelling , geen foto's maken . Zet ik hem dan af en terug aan staan er ook geen gegevens meer op mijn display .
    Ander geheugenkaartje geplaats , andere batterij . Niets helpt meer .

  • #2
    Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

    Kan u het kaartje nog uitlezen via een kaartlezer gekoppeld aan de USB? Voor u dat doet controlleer de contacten - als er pinnetjes verbogen zijn - stopt u die kaart(en) best nergens meer in (tenzij u weet wat u doet).

    Comment


    • #3
      Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

      Via de kaartlezer gaat het wel . Maar waarom de camera totaal niet meer reageert begrijp ik niet goed .

      Comment


      • #4
        Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

        Bij de D70 was dat ooit een heel bekend probleem, zoek bij Google maar eens op "D70 blinking green light of death" .
        Hopelijk is dat niet het probleem bij je D300, want dan ziet het er niet goed uit.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Na terugkeer van mijn reis heb ik dezelfde avond nog foto's van mijn geheugenkaartje op de harde schijf van mijn PC kunnen zetten maar de volgende dag lukte mij dat niet meer met een ander kaartje . Het CF lichtje blijft flikkeren en de camera ( Nikon D300 ) reageert op niets meer . Geen scherpstelling , geen foto's maken . Zet ik hem dan af en terug aan staan er ook geen gegevens meer op mijn display .
          Ander geheugenkaartje geplaats , andere batterij . Niets helpt meer .
          Pinnetje geplooid in je cameraslot?

          Comment


          • #6
            Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Pinnetje geplooid in je cameraslot?
            Precies ook mijn gedacht Geert. Daarom dat ik zo'n fan ben van de XQD kaarten.

            Comment


            • #7
              Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

              Met pinnetje bedoelen jullie de aansluiting waar het geheugenkaartje in moet ?

              Comment


              • #8
                Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                Binnenin het kaartslotje zitten 2 reeksen pinnetjes.

                Het is al meermaals voorgekomen dat 1 of meerdere van die pinnetjes krom worden.
                Dat is al altijd een zwak punt van CF geweest.
                Met een goed oog zou je dat moeten kunnen zien.

                Nu, het is niet zeker dat dit ook uw probleem is.

                Comment


                • #9
                  Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                  Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                  Met pinnetje bedoelen jullie de aansluiting waar het geheugenkaartje in moet ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                    Maar dat de camera totaal niet meer reageert kan dit hier mee te maken hebben ? Voor het moment zie ik alleen maar de aanhalingstekens ,waar tussen je normaal kunt zien hoeveel foto's je hebt gemaakt, op mijn display . Die aanhalingstekens blijven er ook staan als ik mijn camera uit zet .

                    Comment


                    • #11
                      Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                      Neem een zaklamp en kijk eens naar je slot waar de geheugenkaart in zit en controleer de pinnetjes. Pinnetjes die in kortsluiting liggen kunnen gekke dingen doen maar mss is het ook wel een ander probleem.

                      Comment


                      • #12
                        Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                        Ik zie één pinnetje wat scheef zit !!! En nu ???

                        Comment


                        • #13
                          Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Ik zie één pinnetje wat scheef zit !!! En nu ???
                          Binnendragen ter herstelling. Je kan ook op Youtube kijken: https://www.youtube.com/watch?v=WL2NUPUlgb8
                          maar je zal zien dat je dit beter niet zelf doet. Je moet dan ook de vraag stellen of het je nog waard is op een D300 om die kost te laten doen.
                          Hier kunnen ze je alvast een (richt)prijs opgeven: http://www.procirep-belux.com/nl/

                          Comment


                          • #14
                            Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                            Als ik nu overweeg om die kosten niet te doen en een ander Nikon toestel te kopen omdat ik ook nog met een vlek zit op het display achterzijde toestel waardoor ik mijn beelden niet heel goed kan zien welk toestel kan ik nu kopen rekening houdend met de lenzen die ik nu in gebruik heb nl. een Tamron Di II 18-270 mm 1:3.3-6.3 en de Tamron Aspherical LD XR Di II SP AF 17-50 mm 1:2.8 en de Nikon AF S 18-70mm 1:3.5-4.5G

                            Comment


                            • #15
                              Re: CF lichtje blijft flikkeren en Camera reageert niet meer .

                              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                              Als ik nu overweeg om die kosten niet te doen en een ander Nikon toestel te kopen omdat ik ook nog met een vlek zit op het display achterzijde toestel waardoor ik mijn beelden niet heel goed kan zien welk toestel kan ik nu kopen rekening houdend met de lenzen die ik nu in gebruik heb nl. een Tamron Di II 18-270 mm 1:3.3-6.3 en de Tamron Aspherical LD XR Di II SP AF 17-50 mm 1:2.8 en de Nikon AF S 18-70mm 1:3.5-4.5G
                              Ik zou idd sterk overwegen een nieuw/2de hands toestel te kopen. Aan je lenzen te beoordelen denk ik dan persoonlijk aan een D7200. Je kan nog een maand of 2 wachten tot de D500 op de markt is maar het is een heftig prijsverschil en moet je jezelf afvragen of je die kost wil maken.

                              Comment

                              Working...
                              X